
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 αναμένεται το ΤΑΙΠΕΔ να ξεκινήσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την Αττική Οδό, σύμφωνα με το πρόσφατα αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (ADP). Πρόκειται μάλιστα για το πρώτο ADPτου Ταμείου που δεν περιλαμβάνει το Ελληνικό, μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής μέσα στο καλοκαίρι. Στον αντίποδα, το τοπίο για την πώληση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος» παραμένει θολό, όσο οι μηχανές των αερομεταφορών ξαναζεσταίνονται πολύ αργά μετά το χτύπημα της πανδημίας.
Επί του παρόντος, ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό, η υφιστάμενη παραχώρηση της οποίας λήγει το 2024, βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας, χωρίς ακόμα να έχει αποσαφηνιστεί αν θα περιλαμβάνει και νέο κατασκευαστικό αντικείμενο. Σύμφωνα με το νέο ADP, οι αποφάσεις για την περίμετρο του διαγωνισμού αναμένονται ως το τέλος του έτους.
Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για ένα πολύτιμο asset, καθώς μόνο το 2020, η Αττική Οδός διένειμε μέρισμα 82,6 εκατ. ευρώ για το 2019, εκ των οποίων προμέρισμα 30 εκατ. του 2020. Αντίστοιχα, κατά τη χρήση του 2019 είχαν διανεμηθεί 100,3 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν το μέρισμα του 2018, ύψους 60,3 εκατ. ευρώ, και το προμέρισμα του 2019, ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ΔΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, είχε προβλέψει ότι το οικονομικό αντάλλαγμα αυτής της παραχώρησης θα σπάσει όλα τα ρεκόρ των αποκρατικοποιήσεων. Δεν είχε διστάσει, μάλιστα, να εκτιμήσει ότι θα πάρει τα σκήπτρα τη μεγάλη προσφορά που πέτυχε η ΔΕΗ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων θα μπουν στα ταμεία της ΔΕΗ τα 1,3 δισ.
Αναμένονται οι αποφάσεις για τον ΔΑΑ
Το περιουσιακό στοιχείου του Ταμείου που επλήγη περισσότερο από την πανδημία δεν είναι άλλο από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Ενώ ο διαγωνισμός ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, στα μέσα του 2019, μια χρονιά σταθμός για τα αεροδρόμια της χώρας που κατέγραψαν ιστορικές επιδόσεις, τα πράγματα άλλαξαν δραματικά λόγω Covid-19. Η διαδικασία για την πώληση ποσοστού 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος πάγωσε διότι η κατακόρυφη πτώση στη διεθνή αεροπορική αγορά θα είχε αντίκτυπο στην αποτίμησή του.
Ως το τέλος του 2021, αναμένεται, σύμφωνα με το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα, να αξιολογηθεί η χρονική στιγμή της επανέναρξης της διαδικασίας. Εντωμεταξύ, στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, όπως αυτός είχε τρέξει με καλούς ρυθμούς, είχαν προχωρήσει εννέα επενδυτικά σχήματα: ADP GROUPE, AVIALLIANCE, FERROVIAL INTERNATIONAL, FIRST STATE INVESTMENTS, GLOBAL INFRASTRUCTURE PARTNERS, VINCI AIRPORTS, ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND-SICAR-RAIF, KKR-EGIS, MEIF6 ATTIC INVESTMENT-RAFFLES INFRA HOLDING-CHENGDONG INVESTMENT CORPORATION.
Πρόσω ολοταχώς για τα λιμάνια
Τα λιμάνια ήταν το asset που κράτησε σε πορεία το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ μέσα στην περίοδο της πανδημίας, καθώς η προετοιμασία τους έτρεξε με αρκετά καλούς ρυθμούς. Αυτή την περίοδο, προετοιμάζεται η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, ενώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 αναμένονται δεσμευτικές προσφορές για τρία λιμάνια.
Για την υποπαραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄ της Καβάλας έχουν προεπιλεγεί τα εξής σχήματα: QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, IMERYS GREECE-GOLDAIR CARGO-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ, BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP-EFA GROUP-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΟΛΘ.
Αντίστοιχα στο ίδιο διάστημα αναμένονται και οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Εκκρεμεί η προεπισκόπηση των συμβατικών κειμένων από τους προεπιλεγέντες επενδυτές για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΑ. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού έχει προχωρήσει τα σχήματα: QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, CAMERON-GOLDAIR CARGO-BOLLORE AFRICA LOGISTICS, BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP-EUROPORTS-EFA GROUP-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΟΛΘ.
Όσον αφορά στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, για το οποίο έχουν προεπιλεγεί επτά επενδυτικά σχήματα, επίσης εκκρεμεί η επισκόπηση των συμβατικών κειμένων από τους προεπιλεγέντες επενδυτές και θα ακολουθήσει εντός του πρώτου τριμήνου η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Οι ενδιαφερόμενοι είναι οι εξής: ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LTD, QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ, ARCHIRODON GROUP-ANEK-ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS, GRIMALDI EUROMED-MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ και ΟΛΘ.
Για το λιμάνι Ηρακλείου, τέλος, ο διαγωνισμός για τη μακροχρόνια παραχώρηση του οποίου ξεκίνησε στις αρχές Απριλίου, επί του παρόντος βρίσκεται στη φάση της προεπιλογής των επενδυτών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος της χρονιάς, ώστε το δεύτερο τρίμηνο του 2022 να έχουμε δεσμευτικές προσφορές. Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον εκδήλωσαν εννέα σχήματα: OLETE LMITED, ΚΑΡΑΤΖΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ & ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ-FHL. H. ΚΥΡΑΚΙΔΗΣ ΜΑΡΜΑΡΑ ΓΡΑΝΙΤΕΣ, GRIMALDI EUROMED–ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED-GPH CRUISE PORT FINANCE LTD, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ATTICA GROUP, ΓΕΚ ΓΕΡΝΑ–AVIAREPS ΕΛΛΑΣ, ΣΕΚΑΒΙΝ–GOLDEN STEP SHIPPING LIMITED, ΟΛΘ και ΤΕΚΑΛ.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη