Αντίστροφα μετρά ο εμπορικός κόσμος για την Black Friday, που φέτος θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου, με περισσότερους από έναν στους δύο καταναλωτές να δηλώνουν έτοιμοι να εκμεταλλευθούν τις όποιες γενναίες προσφορές υπάρξουν.
Οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις, με τους εμπόρους να αναζητούν εναλλακτικές πηγές τροφοδοσίας για να διασφαλίσουν την επάρκεια προϊόντων στα ράφια τους και να αντιμετωπίσουν το τεράστιο πρόβλημα που προκαλούν στην εφοδιαστική αλυσίδα οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις αποστολές εμπορευμάτων από την Κίνα, όπου χτυπά η καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου.
Πρόσθετο πονοκέφαλο αποτελούν τα αυστηρά μέτρα που ελήφθησαν για τον περιορισμό εξάπλωσης του κορωνοϊού, με μεγαλύτερους και μικρότερους παίκτες να επιστρατεύσουν το click away για να εξυπηρετήσουν τους ανεμβολίαστους πελάτες τους. Υπενθυμίζεται ότι η είσοδος στα καταστήματα του λιανεμπορίου επιτρέπεται μόνο σε εμβολιασμένους, νοσήσαντες ή σε όσους φέρουν rapid test.
Διαβάστε επίσης: Πάνω από τους μισούς Έλληνες σκοπεύουν να κάνουν αγορές την Black Friday
O ανταγωνισμός αναμένεται να είναι ιδιαίτερα έντονος στον κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών με τις μεγάλες αλυσίδες να ετοιμάζονται να προωθήσουν τα προϊόντα τους ενόψει και των εορτών των Χριστουγέννων και να έχουν ήδη ετοιμάσει ειδικά banner στα online καταστήματά τους, όπου οι καταναλωτές μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία και να ενημερωθούν πρώτοι μέσω newsletter για τις σχετικές προσφορές. Με αυτόν τον τρόπο κάθε εταιρεία ευελπιστεί ότι θα κερδίσει το προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της.
Για το εμπόριο, όπως λένε επιχειρηματίες του κλάδου, η Black Friday εκτιμάται ότι θα αποτελέσει την πρόβα τζενεράλε, αναφορικά με το πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί η αγορά, ειδικά των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ώστε να μην υπάρξουν τα προβλήματα με τις ταχυδρομικές παραδόσεις των εμπορευμάτων που σημειώθηκαν πέρυσι.
Μάλιστα ήδη η ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή έχει κάνει συστάσεις προς τους ταχυδρομικούς παρόχους για τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών ενόψει της Black Friday, ενώ και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή αλλά και καταναλωτικές οργανώσεις συμβουλεύουν τους καταναλωτές για προσεκτικές αγορές.
Οι ώρες αιχμής
Πάντως, σύμφωνα με τις επιχειρήσεις, για μία ακόμη χρονιά οι συσκευές εικόνας και ήχου αναμένεται να έχουν την τιμητική τους, κυρίως μοντέλα από προηγούμενες σειρές, τα smartphones, τα laptops, όπως και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Πέραν αυτών μεγάλες προσφορές και ευκαιρίες αναμένονται σε έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού, είδη ένδυσης και υπόδησης ιδιαίτερα αθλητικών ειδών, αλλά και καλλυντικά.
Σύμφωνα με στοιχεία του Black Friday Global στις ηλεκτρονικές αγορές η αιχμή της αγοραστικής δραστηριότητας πραγματοποιείται τα μεσάνυχτα και 2-3 μ.μ., ενώ κατά τη διάρκεια της «Μαύρης Παρασκευής» ένας Ελληνας αγοράζει τέσσερα προϊόντα από φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα.
Πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το GRECA, υπήρξε έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών η οποία οδήγησε στο να καταγραφεί 43,6% μεγαλύτερος τζίρος στην Black Friday σε σχέση με το 2019 και 73,5% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα με το ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά τον Νοέμβριο του 2020 λόγω του lockdown.
Latest News
LC Waikiki, Penti, Madame Coco - Τι ταμείο κάνουν οι Τούρκοι στην Ελλάδα
Από την LC Waikiki στην Madame Coco - Ποιο είναι το οικονομικό αποτύπωμα των Τούρκων λιανέμπορων στην ελληνική αγορά - Οι 7 τούρκικες αλυσίδες που ήρθαν, είδαν και δεν… νίκησαν
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»