Δύο κρατικές εταιρείες της Κίνας φέρονται να πήραν τον έλεγχο μιας ιταλικής εταιρείας, κατασκευάστριας στρατιωτικών drone, το 2018, μέσω μιας offshore, εν αγνοία των ιταλικών και ευρωπαϊκών αρχών, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Wall Street Journal.
Η offshore, που ονομάζεται “Mars (HK) Information Technology”, αγόρασε το 75% των μετοχών της ιταλικής εταιρείας Alpi Aviation για 4 εκατομμύρια ευρώ, επενδύοντας ακόμη 1,5 εκατομμύριο ευρώ στην Alpi, ένα ποσό που, σύμφωνα με την ιταλική αστυνομία, εθεωρείτο υπερβολικά υψηλό. Η Mars, στη συνέχεια, ξεκίνησε τη διαδικασία της μεταφοράς του τεχνολογικού εξοπλισμού αλλά και των πατεντών της Alpi, σε μια νέα μονάδα παραγωγής στην Κίνα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ.
Από την πλευρά τους, οι ιταλικές αρχές ερευνούν την εν λόγω συμφωνία, συμπεριλαμβανομένου του εάν η Alpi θα έπρεπε να έχει ενημερώσει την ιταλική κυβέρνηση για την πώληση του μεριδίου αλλά και σχετικά με το κατά πόσο, η ιταλική εταιρεία, είχε μεταφέρει τεχνολογικό εξοπλισμό και είχε αρχίσει την παραγωγή στην Κίνα.
Η ιταλική αστυνομία, συμπέρανε ότι η Mars, ήταν μια «εταιρεία-κέλυφος», που συνδέεται με δύο κρατικά ελεγχόμενες κινεζικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την WSJ, η offshore, που είχε εγγραφεί στο Χονγκ Κονγκ μόλις δύο μήνες πριν τη σύναψη της συμφωνίας, φαίνεται να ανήκει China Railway Rolling Stock Corp ή CRRC -μια μεγάλη κρατική κινεζική εταιρεία σιδηροδρόμων- και σε έναν επενδυτικό όμιλο που ελέγχεται από την τοπική διοίκηση της πόλης Wuxi, όπως έδειξε η έρευνα της αστυνομίας.
Σημειωτέον πώς η Wuxi είναι μια πόλη κοντά στη Σαγκάη, με σχετικό δημοσίευμα του Reuters, τον Σεπτέμβριο να αναγνωρίζει τον επενδυτικό όμιλο ως “China Corporate United Investment Holding” και να επισημαίνει πώς, η Alpi προμήθευε τα drones που χρησιμοποιούσε η ιταλική πολεμική αεροπορία στο Αφγανιστάν.
Πάντως, η Wall Street Journal, παραθέτει μια δήλωση της Alpi, στην οποία, η εταιρεία, αρνείται πώς παραβίασε τη νομοθεσία, αναφορικά με την μεταφορά στρατηγικών πληροφοριών και τεχνολογίας εκτός των ιταλικών συνόρων, αναφέροντας επίσης πώς, η πώληση των μετοχών της, χαρακτηρίζεται από διαφάνεια και πραγματοποιήθηκε σε πραγματική αξία (και όχι υπερκοστολογημένη).
Τέλος, σημειώνεται ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες, είναι γενικώς υποχρεωμένες να αναφέρουν περιπτώσεις εξαγοράς από κρατικές αρχές, ειδικά όταν τέτοιου είδους συμφωνίες, αφορούν ζητήματα ασφάλειας, ενώ, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της WSJ, η ιταλική κυβέρνηση, έχει το δικαίωμα να ασκήσει βέτο, αναφορικά με εξαγορές που πραγματοποιούνται από αγοραστές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορούν «στρατηγικούς» τομείς, όπως η άμυνα και οι τηλεπικοινωνίες.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%