Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας, με σκοπό την σιδηροδρομική σύνδεση Βιομηχανικών Περιοχών (ΒΙΠΕ) με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, υπέγραψαν τη Δευτέρα 15/11, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, κ. Αθανάσιος Ψαθάς και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπυρίδων Κ. Πατέρας.
Με το Μνημόνιο αυτό, οι δυο εταιρείες θα διερευνήσουν τη δυνατότητα συνεργασίας για την σιδηροδρομική σύνδεση των ΒΙΠΕ, προκειμένου να ενισχυθούν οι επιλογές πρόσβασης και μεταφοράς αγαθών που έχουν οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες ή θα εγκατασταθούν εντός των ΒΙΠΕ του δικτύου της ΕΤΒΑ.
«Αποτελεί εδραιωμένη πεποίθηση ότι η μεταφορική υποδομή και η ελκυστικότητα των Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (ΟΥΜΕΔ), είναι σημαντική για την εξέλιξη της επιχειρηματικότητας και την ανάπτυξη τους», δήλωσε με την ευκαιρία της υπογραφής του Μνημονίου ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπυρίδων Κ. Πατέρας.
Aπό την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, κ. Αθανάσιος Ψαθάς δήλωσε: «Η συνεργασία αυτή με τον ΟΣΕ είναι ένα καίριο βήμα στην υλοποίηση του σχεδιασμού της ΕΤΒΑ για την ενίσχυση συνολικά των εξωτερικών υποδομών που εξυπηρετούν τις ΒΙΠΕ του δικτύου της, και κατ’ επέκταση υποστηρίζουν τη βιομηχανική πολιτική της χώρας και συμβάλλουν στην προσέλκυση επενδύσεων. Ήδη έχει δρομολογηθεί η πρώτη σύνδεση, αυτή της Α’ ΒΙΠΕ Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία αναβαθμίζει την πόλη – που ήδη διαθέτει ενεργό εμπορικό λιμάνι και τρεις ΒΙΠΕ – ως σημαντικό βιομηχανικό κέντρο».
Ειδικότερα, η μελέτη και η κατασκευή των σιδηροδρομικών συνδέσεων και των σιδηροδρομικών υποδομών που απαιτούνται θα πραγματοποιούνται με βάση τα εξής δεδομένα:
•Στοιχεία και δεδομένα της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. για την λειτουργία και ανάπτυξη των οργανωμένων υποδοχέων της.
•Τυποποιήσεις και λειτουργικούς και κατασκευαστικούς κανονισμούς του ΟΣΕ.
Δοθέντος ότι, η οργάνωση των Βιομηχανικών Περιοχών και Επιχειρηματικών Πάρκων συμβάλλει στη βιομηχανική και εν γένει οικονομική ανάπτυξη της Χώρας, ο χρόνος κατασκευής των σιδηροδρομικών συνδέσεων και των σιδηροδρομικών υποδομών που απαιτούνται θα καθορίζεται μετά από κοινή συμφωνία των μερών με κριτήριο τόσο τις προτεραιότητες του τεχνικού προγράμματος του ΟΣΕ, όσο και την αξιολόγηση των αναγκών των επιχειρήσεων.
Οι Οργανισμοί θα προχωρήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα στην συμβασιοποίηση μελετών σκοπιμότητας για τις εν δυνάμει συνδέσεις, προτεραιοποιώντας τις πλέον ώριμες συνδέσεις προκειμένου να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν ο σχεδιασμός του Μνημονίου.
Τέλος, οι σιδηροδρομικές υποδομές, μηχανήματα, εξοπλισμός, κτίσματα και άλλες κατασκευές υποδομών που θα κατασκευαστούν από τον ΟΣΕ ή από εταιρεία του ομίλου του, εντός των Βιομηχανικών Περιοχών της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. θα ανήκουν στην αποκλειστική κυριότητα νομή και κατοχή στον ΟΣΕ. Ο χώρος που θα δεσμεύει ο ΟΣΕ για την εγκατάσταση των υποδομών του δε θα πρέπει να ξεπερνά την απολύτως αναγκαία και απαιτούμενη έκταση.
Latest News
Kαρόκης (MSD Ελλάδας): 1,2 δισ. ευρώ η δημοσιονομική επιβάρυνση από τo claw back στο φάρμακο
Στην κυβέρνηση δεν έχουν καταλάβει πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα με τις επιστροφές, τόνισε ο Αντώνης Καρόκης της MSD Ελλάδας
«Μεγάλος ασθενής» η βιομηχανία στην Ευρώπη - «Σβήνουν» χιλιάδες θέσεις εργασίας λόγω ενεργειακού κόστους
Η βιομηχανία στην ΕΕ αναγκάζονται να πληρώνουν περισσότερα για ηλεκτρική ενέργεια στην Ευρώπη από ό,τι στις ΗΠΑ και την Κίνα
Τι ζητά η βιομηχανία για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο - Ο Χατζημηνάς στο 4ο OT FORUM
Το ζήτημα της επαναβιομηχάνισης θα θέσει στο 4o OT FORUM ο πρόεδρος της ΕΕΝΕ Κρίστιαν Χατζημηνάς - Το debate με τον Τάκη Θεοδωρικάκο