
Ανεβάζει ρυθμούς το Υπουργείο υποδομών και Μεταφορών για τη δημοπράτηση στις αρχές του 2022 του «αιώνιου» έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 150 εκατ. ευρώ. Το έργο αποτελεί διαχρονικό αίτημα των φορέων της Εύβοιας, καθώς συνδέεται όχι μόνο με την οδική ασφάλεια, αλλά και με τις αναπτυξιακές προοπτικές του νησιού. Ειδικά δε, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού αποτελεί έναν από τους κρίκους για την ανάταξη της Εύβοιας.
Βεβαίως, πρόκειται για ένα έργο που έμενε για χρόνια στο επίπεδο της πολιτικής εξαγγελίας. Προκηρύχθηκε για πρώτη φορά το 2014, όμως κόλλησε στη χρηματοδότηση, καθώς τα τεχνοοικονομικά του χαρακτηριστικά δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να εξασφαλίσει ευρωπαϊκούς πόρους. Προκειμένου το έργο να μπει στη γραμμή της εκκίνησης, προχωράει η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την εκτέλεση των απαραίτητων συμπληρωματικών ερευνών και μελετών, καθώς και την προσθήκη της σύνδεσης της Βόρειας με τη Νότια Εύβοια.
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, την οποία υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, είναι αναγκαία η ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», συνολικού μήκους 26,2 χλμ., προκειμένου αυτό να δημοπρατηθεί, με την εκτέλεση επιπλέον μελετών.
Αυτές περιλαμβάνουν: α) την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, β) την εκπόνηση των αναγκαίων συμπληρωματικών μελετών, δηλαδή στατικών, γεωτεχνικών, τοπογραφικών, συγκοινωνιακών και υδραυλικών, καθώς και γ) τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, συμπεριλαμβάνοντας το τμήμα για τη σύνδεση της Βόρειας με τη Νότια Εύβοια.
Η πρώτη απόπειρα ανάθεσης του έργου του τεχνικού συμβούλου παρήλθε άγονη και ματαιώθηκε στις 19.10.2021 λόγω του αποκλεισμού́ όλων των οικονομικών φορέων που συμμετείχαν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης. Βάσει της εν λόγω απόφασης, προσκαλούνται
Η αμοιβή της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου εκτιμάται κατά μέγιστο σε 135.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, και η διάρκειά της εκτιμάται σε ένα έτος.
Εντωμεταξύ, για το τμήμα Νέα Λάμψακος – Ψαχνά, εγκρίθηκε παράταση ως τις 24.02.2022, της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για τον έλεγχο της οδικής ασφάλειας (safety audit). Στην παρούσα φάση, απομένει η ενσωμάτωση στα τεύχη δημοπράτησης, των ποσοτήτων και λοιπών στοιχείων, που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση άλλης σύμβασης, που αφορά στην οριστικοποίηση του κόστους συμπληρωματικών τεχνικών έργων του εν λόγω τμήματος.
Οι συμπληρωματικές μελέτες
Αναλυτικά οι συμπληρωματικές μελέτες που καλείται να διεξάγει ο τεχνικός σύμβουλος του έργου είναι οι εξής:
Α) ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Απευθείας οριστική μελέτη τεχνικού́ Κάτω Διάβασης οδού Π4 στη Χ.Θ. 5+030,72 της κύριας αρτηρίας του αυτοκινητόδρομου Παράκαμψης Χαλκίδας
Β) ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΜΕΛΕΤΕΣ
i) Εκτέλεση γεωτεχνικών εργασιών υπαίθρου και εργαστηρίου, που συνίστανται σε 7 γεωτρήσεις, συνολικού βάθους 120 μ. και 2 στατικές πενετρομετήσεις με χρήση πιεζοκώνου (CPTu), συνολικού βάθους 40 μ., και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους
ii) Γεωτεχνική μελέτη θεμελίωσης της Κάτω Διάβασης οδού Π4 στη θέση Χ.Θ. 5+030,72.
iii) Απευθείας οριστική μελέτη επιχώματος κλάδου 1 Α.Κ. Νέας Λαμψάκου (Χ.Θ. 0+340 έως 0+500)
iv) Εδαφοδυναμική μελέτη στην περιοχή του επιχώματος κλάδου 1 Α.Κ. Ν. Λαμψάκου.
Γ) ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Επικαιροποίηση – ανασύνταξη του κτηματολογίου στο τμήμα «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», με βάση τα στοιχεία του Ελληνικού Κτηματολογίου.
Δ) ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
i) Έλεγχος Οδικής Ασφάλειας στα τμήματα «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος», «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας» και «Παράκαμψη Ψαχνών».
ii) Τροποποίηση συγκοινωνιακών μελετών σε διακριτά τμήματα του τμήματος «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον Έλεγχο της Οδικής Ασφάλειας.
Ε) ΥΔΡΑΥΛΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Τροποποίηση υδραυλικών μελετών σε διακριτά τμήματα του τμήματος «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον Έλεγχο της Οδικής Ασφάλειας.
ΣΤ) ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΕΥΧΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗΣ
Ενσωμάτωση στα Τεύχη Δημοπράτησης του έργου, που συντάσσονται στο πλαίσιο άλλης σύμβασης Τεχνικού Συμβούλου, του τμήματος «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας», το οποίο δεν είχε συμπεριληφθεί μέχρι σήμερα.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη