Ανεβάζει ρυθμούς το Υπουργείο υποδομών και Μεταφορών για τη δημοπράτηση στις αρχές του 2022 του «αιώνιου» έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 150 εκατ. ευρώ. Το έργο αποτελεί διαχρονικό αίτημα των φορέων της Εύβοιας, καθώς συνδέεται όχι μόνο με την οδική ασφάλεια, αλλά και με τις αναπτυξιακές προοπτικές του νησιού. Ειδικά δε, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού αποτελεί έναν από τους κρίκους για την ανάταξη της Εύβοιας.
Βεβαίως, πρόκειται για ένα έργο που έμενε για χρόνια στο επίπεδο της πολιτικής εξαγγελίας. Προκηρύχθηκε για πρώτη φορά το 2014, όμως κόλλησε στη χρηματοδότηση, καθώς τα τεχνοοικονομικά του χαρακτηριστικά δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να εξασφαλίσει ευρωπαϊκούς πόρους. Προκειμένου το έργο να μπει στη γραμμή της εκκίνησης, προχωράει η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την εκτέλεση των απαραίτητων συμπληρωματικών ερευνών και μελετών, καθώς και την προσθήκη της σύνδεσης της Βόρειας με τη Νότια Εύβοια.
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, την οποία υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, είναι αναγκαία η ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», συνολικού μήκους 26,2 χλμ., προκειμένου αυτό να δημοπρατηθεί, με την εκτέλεση επιπλέον μελετών.
Αυτές περιλαμβάνουν: α) την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, β) την εκπόνηση των αναγκαίων συμπληρωματικών μελετών, δηλαδή στατικών, γεωτεχνικών, τοπογραφικών, συγκοινωνιακών και υδραυλικών, καθώς και γ) τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, συμπεριλαμβάνοντας το τμήμα για τη σύνδεση της Βόρειας με τη Νότια Εύβοια.
Η πρώτη απόπειρα ανάθεσης του έργου του τεχνικού συμβούλου παρήλθε άγονη και ματαιώθηκε στις 19.10.2021 λόγω του αποκλεισμού́ όλων των οικονομικών φορέων που συμμετείχαν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης. Βάσει της εν λόγω απόφασης, προσκαλούνται
Η αμοιβή της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου εκτιμάται κατά μέγιστο σε 135.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, και η διάρκειά της εκτιμάται σε ένα έτος.
Εντωμεταξύ, για το τμήμα Νέα Λάμψακος – Ψαχνά, εγκρίθηκε παράταση ως τις 24.02.2022, της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για τον έλεγχο της οδικής ασφάλειας (safety audit). Στην παρούσα φάση, απομένει η ενσωμάτωση στα τεύχη δημοπράτησης, των ποσοτήτων και λοιπών στοιχείων, που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση άλλης σύμβασης, που αφορά στην οριστικοποίηση του κόστους συμπληρωματικών τεχνικών έργων του εν λόγω τμήματος.
Οι συμπληρωματικές μελέτες
Αναλυτικά οι συμπληρωματικές μελέτες που καλείται να διεξάγει ο τεχνικός σύμβουλος του έργου είναι οι εξής:
Α) ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Απευθείας οριστική μελέτη τεχνικού́ Κάτω Διάβασης οδού Π4 στη Χ.Θ. 5+030,72 της κύριας αρτηρίας του αυτοκινητόδρομου Παράκαμψης Χαλκίδας
Β) ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΜΕΛΕΤΕΣ
i) Εκτέλεση γεωτεχνικών εργασιών υπαίθρου και εργαστηρίου, που συνίστανται σε 7 γεωτρήσεις, συνολικού βάθους 120 μ. και 2 στατικές πενετρομετήσεις με χρήση πιεζοκώνου (CPTu), συνολικού βάθους 40 μ., και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους
ii) Γεωτεχνική μελέτη θεμελίωσης της Κάτω Διάβασης οδού Π4 στη θέση Χ.Θ. 5+030,72.
iii) Απευθείας οριστική μελέτη επιχώματος κλάδου 1 Α.Κ. Νέας Λαμψάκου (Χ.Θ. 0+340 έως 0+500)
iv) Εδαφοδυναμική μελέτη στην περιοχή του επιχώματος κλάδου 1 Α.Κ. Ν. Λαμψάκου.
Γ) ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Επικαιροποίηση – ανασύνταξη του κτηματολογίου στο τμήμα «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», με βάση τα στοιχεία του Ελληνικού Κτηματολογίου.
Δ) ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
i) Έλεγχος Οδικής Ασφάλειας στα τμήματα «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος», «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας» και «Παράκαμψη Ψαχνών».
ii) Τροποποίηση συγκοινωνιακών μελετών σε διακριτά τμήματα του τμήματος «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον Έλεγχο της Οδικής Ασφάλειας.
Ε) ΥΔΡΑΥΛΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Τροποποίηση υδραυλικών μελετών σε διακριτά τμήματα του τμήματος «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον Έλεγχο της Οδικής Ασφάλειας.
ΣΤ) ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΕΥΧΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗΣ
Ενσωμάτωση στα Τεύχη Δημοπράτησης του έργου, που συντάσσονται στο πλαίσιο άλλης σύμβασης Τεχνικού Συμβούλου, του τμήματος «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας», το οποίο δεν είχε συμπεριληφθεί μέχρι σήμερα.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024