
Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία όσο και την ακτοπλοΐα βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του Γάλλου Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Οικονομικών και Ανάκαμψης, Olivier Dussopt, με τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, χθες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ένταξη της Διεθνούς Ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών, η Ελλάδα, διά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει προτείνει τη δημιουργία ενός κέντρου ερευνών εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και τεχνολογίας ενώ επίσης προτείνει το κόστος των περιβαλλοντικών μέτρων να είναι σύμφωνο με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Παράλληλα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έθεσε, με αφορμή την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών μέτρων, το ζήτημα της ακτοπλοΐας τονίζοντας την κομβική σημασία που έχει ο συγκεκριμένος κλάδος για τη διατήρηση της εδαφικής συνοχής της χώρας και τον τουρισμό.
Αναφερόμενος στη συνεργασία των τελωνειακών αρχών της Γαλλίας με το Λιμενικό Σώμα, υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν επέλθει σημαντικά πλήγματα στο διεθνές κύκλωμα παράνομης διακίνησης των ναρκωτικών, με τελευταίο περιστατικό εκείνο ανοιχτά των ακτών της Σενεγάλης που είχε σαν αποτέλεσμα τη σύλληψη των διακινητών και την κατάσχεση μεγάλης ποσότητας κοκαΐνης.
«Η Ελλάδα και η Γαλλία», πρόσθεσε ο κ. Πλακιωτάκης, «μοιράζονται κοινές δημοκρατικές αξίες κοινές επιδιώξεις για την Ειρήνη και την ασφάλεια, την στόχευση για πρόοδο και ευημερία. Καταλήγοντας θέλω να ευχαριστήσω τον Γάλλο Υπουργό για την πολύ χρήσιμη συζήτηση μας και φυσικά για την παρουσία του στο Υπουργείο Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής μία επίσκεψη που θα εμβαθύνει και θα διευρύνει περισσότερο τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών».
Από την πλευρά του, ο Γάλλος Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Οικονομικών και Ανάκαμψης, Olivier Dussopt, σημείωσε την ανάγκη θέσπισης κανόνων σχετικά με την απανθρακοποίηση του εμπορικού στόλου και τη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χωρίς να χαθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού και ευρωπαϊκού στόλου.
Ο κ. Dussopt πρόσθεσε ότι θα χρειαστούμε επενδύσεις και το Ταμείο Ανάκαμψης να επιτρέψει την βελτίωση των λιμενικών υποδομών που θα πρέπει να προσαρμοστούν και εκείνες στην τεχνολογία που θα φέρουν τα πλοία.
Επίσης, σημείωσε, «μιλήσαμε για τη συνεργασία των υπηρεσιών των γαλλικών τελωνείων με την ελληνική ακτοφυλακή. Είχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα πρόσφατα στη μάχη μας κατά του εμπορίου ναρκωτικών και είδαμε πως η ανταλλαγή πληροφοριών μπορεί να βελτιώσει πολύ την αποτελεσματικότητά μας. Πρέπει να εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο να το κάνουμε συστηματικά προς όφελος τόσο της προστασίας των συνόρων όσο και της ίδιας της αξίας της ανθρώπινης ζωής όπως το πράττει το ελληνικό λιμενικό σώζοντας ανθρώπους στη θάλασσα. Είναι μία μάχη που θα πρέπει να δίνουμε καθημερινά».


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ