Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία όσο και την ακτοπλοΐα βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του Γάλλου Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Οικονομικών και Ανάκαμψης, Olivier Dussopt, με τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, χθες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ένταξη της Διεθνούς Ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών, η Ελλάδα, διά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει προτείνει τη δημιουργία ενός κέντρου ερευνών εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και τεχνολογίας ενώ επίσης προτείνει το κόστος των περιβαλλοντικών μέτρων να είναι σύμφωνο με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Παράλληλα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έθεσε, με αφορμή την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών μέτρων, το ζήτημα της ακτοπλοΐας τονίζοντας την κομβική σημασία που έχει ο συγκεκριμένος κλάδος για τη διατήρηση της εδαφικής συνοχής της χώρας και τον τουρισμό.
Αναφερόμενος στη συνεργασία των τελωνειακών αρχών της Γαλλίας με το Λιμενικό Σώμα, υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν επέλθει σημαντικά πλήγματα στο διεθνές κύκλωμα παράνομης διακίνησης των ναρκωτικών, με τελευταίο περιστατικό εκείνο ανοιχτά των ακτών της Σενεγάλης που είχε σαν αποτέλεσμα τη σύλληψη των διακινητών και την κατάσχεση μεγάλης ποσότητας κοκαΐνης.
«Η Ελλάδα και η Γαλλία», πρόσθεσε ο κ. Πλακιωτάκης, «μοιράζονται κοινές δημοκρατικές αξίες κοινές επιδιώξεις για την Ειρήνη και την ασφάλεια, την στόχευση για πρόοδο και ευημερία. Καταλήγοντας θέλω να ευχαριστήσω τον Γάλλο Υπουργό για την πολύ χρήσιμη συζήτηση μας και φυσικά για την παρουσία του στο Υπουργείο Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής μία επίσκεψη που θα εμβαθύνει και θα διευρύνει περισσότερο τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών».
Από την πλευρά του, ο Γάλλος Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Οικονομικών και Ανάκαμψης, Olivier Dussopt, σημείωσε την ανάγκη θέσπισης κανόνων σχετικά με την απανθρακοποίηση του εμπορικού στόλου και τη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χωρίς να χαθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού και ευρωπαϊκού στόλου.
Ο κ. Dussopt πρόσθεσε ότι θα χρειαστούμε επενδύσεις και το Ταμείο Ανάκαμψης να επιτρέψει την βελτίωση των λιμενικών υποδομών που θα πρέπει να προσαρμοστούν και εκείνες στην τεχνολογία που θα φέρουν τα πλοία.
Επίσης, σημείωσε, «μιλήσαμε για τη συνεργασία των υπηρεσιών των γαλλικών τελωνείων με την ελληνική ακτοφυλακή. Είχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα πρόσφατα στη μάχη μας κατά του εμπορίου ναρκωτικών και είδαμε πως η ανταλλαγή πληροφοριών μπορεί να βελτιώσει πολύ την αποτελεσματικότητά μας. Πρέπει να εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο να το κάνουμε συστηματικά προς όφελος τόσο της προστασίας των συνόρων όσο και της ίδιας της αξίας της ανθρώπινης ζωής όπως το πράττει το ελληνικό λιμενικό σώζοντας ανθρώπους στη θάλασσα. Είναι μία μάχη που θα πρέπει να δίνουμε καθημερινά».
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς