
Το ψηφιακό μέλλον του υπουργείου Εργασίας είναι εδώ… Η παροχή υπηρεσιών σε ασφαλισμένους, συνταξιούχους και εργαζόμενους, μέσω των σύγχρονων ψηφιακών μέσων, αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα.
Η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης, η παρακολούθηση του αιτήματος μέσω του site του e – ΕΦΚΑ, η τηλεδιάσκεψη ασφαλισμένου με τον υπάλληλο του ασφαλιστικού ταμείου, το κλείσιμο ραντεβού μέσω του Gov.gr.
Και πρόσφατα: η λειτουργία ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου – ενός αριθμού του 1555 – με απαντήσεις σε όλα τα θέματα – εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, προνοιακά.
Όπως και η νέα υπηρεσία του ΟΑΕΔ – «myOAEDραντεβού» – μέσω της οποίας δίδεται η δυνατότητα προγραμματισμού – ψηφιακά – των επισκέψεων των πολιτών σε υπηρεσίες του Οργανισμού
Οι νέες αυτές υπηρεσίες – μετά από 1,5 έτη πανδημίας και αποκλεισμού των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες – αποτελούν κυριολεκτικά «νέα σελίδα» στη σχέση πολιτών και υπηρεσιών του υπουργείου. Ενός υπουργείου που εξυπηρετεί και επηρεάζει μακράν τους περισσότερους πολίτες της χώρας, σε σχέση με τις υπόλοιπες κυβερνητικές υπηρεσίες.
Η νέα γραμμή 1555
Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ, και η εξυπηρέτηση πολλών πολιτών μέσω των νέων υπηρεσιών – χωρίς προσωπική παρουσία –, αλλά και η δημιουργία ενιαίας τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης των πολιτών, δηλαδή του 1555, αποτελούν ένα έργο μετάβασης του υπουργείου Εργασίας στο 21ο αιώνα.
Ο υπουργός Εργασίας κ. Κωστής Χατζηδάκης χαρακτηρίζει την νέα υπηρεσία ως «μια τομή, στην εξυπηρέτηση του πολίτη» και υπογραμμίζει ότι «από το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, περνάμε σε μια νέα εποχή προσωποποιημένης εξυπηρέτησης».
Η νέα γραμμή επικοινωνίας των πολιτών – τις πρώτες 100 ημέρες της λειτουργίας της – έχει δεχθεί 399.775 κλήσεις και έχει απαντήσει το 96,2% αυτών με θέματα ασφαλιστικά, εργασιακά και κοινωνικά.
Η νέα γραμμή πρόκειται να αντικαταστήσει – πλήρως – επτά διαφορετικά τηλεφωνικά κέντρα, και να αναλάβει το σύνολο των επικοινωνιών του πολίτη με τις υπηρεσίες του υπουργείου και των εποπτευόμενων Οργανισμών.
Το 1555 είναι δωρεάν – δεν επιβαρύνεται ο πολίτης – και λειτουργεί 24 ώρες επτά ημέρες την εβδομάδα. Στόχος του υπουργείου είναι να προχωρήσει σε ειδική εφαρμογή για τα κινητά, επικοινωνία μέσω chatroom στην ιστοσελίδα του 1555, αλλά και εξυπηρέτηση των πολιτών με τη δημιουργία επιπλέον ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Ο μεγαλύτερος αριθμός των κλήσεων αφορά στα θέματα του ΕΦΚΑ ζητήματα συντάξεων και θέματα συνταξιοδότησης και ακολουθούν τα θέματα του ΟΑΕΔ. Οι κλήσεις που γίνονται στο συγκεκριμένο κέντρο με ερωτήματα – αιτήματα, είτε απαντώνται άμεσα από τον τηλεφωνητή, είτε σε δεύτερο χρόνο από τους υπαλλήλους του υπουργείου. Ο χρόνος αναμονής είναι ελάχιστος (15 δευτερόλεπτα), ενώ τα πιο σύνθετα ερωτήματα καταγράφονται με το όνομα του ερωτώντος και απαντώνται σε δεύτερο χρόνο. Κάθε αίτημα χρεώνεται σε αντίστοιχο υπάλληλο και ελέγχεται ο χρόνος αναμονής και η τελική επίλυση του προβλήματος του πολίτη.
Η νέα αυτή υπηρεσία υποστηρίζεται από τρείς ιδιωτικές εταιρείες με εξειδίκευση σε θέματα επικοινωνιών. Σε αυτή απασχολούνται 990 υπάλληλοι, από τους οποίους οι 70 στην τεχνική υποστήριξη, 220 είναι οι τηλεφωνητές που υποδέχονται τις κλήσεις, 100 είναι στο δεύτερο επίπεδο επεξεργασίας των απαντήσεων (Back Office) και 600 είναι εξειδικευμένοι υπάλληλοι των Οργανισμών του υπουργείου που επεξεργάζονται ποιο σύνθετα ερωτήματα γύρω από τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά ζητήματα.
Ο ΟΑΕΔ
Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία με την ονομασία «myOAEDραντεβού», δημιούργησε και ο ΟΑΕΔ, δίνοντας – μέσω αυτής – τη δυνατότητα στους πολίτες που επιθυμούν να προγραμματίζουν ψηφιακά τις επισκέψεις τους στις υπηρεσίες του Οργανισμού.
Πρόκειται για μια δυνατότητα που δίδεται μόνον για όσες υπηρεσίες δεν παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά από το gov.gr και το www.oaed.gr. Η διαδικασία για το κλείσιμο του ραντεβού γίνεται μέσω του rantevouoaed.gov.gr, είτε μέσα από το gov.gr, επιλέγοντας την υπηρεσία «Ηλεκτρονικό αίτημα ραντεβού σε υπηρεσίες του ΟΑΕΔ» και χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet.
Το «myOAEDραντεβού» καλύπτει και τα 117 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2), καθώς και τα 6 Γραφεία Εργασίας Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων (ΓΕ ΕΚΟ) του Οργανισμού. Οι υπηρεσίες για τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα ορισμού ραντεβού είναι οι εξής:
Αιτήσεις παρόχων που δεν διατίθενται ηλεκτρονικά – προσκόμιση δικαιολογητικών. Βεβαίωση λήψης Τακτικής Επιδότησης Ανεργίας (εκτός του τρέχοντος έτους).Υποβολή ενστάσεων για τις παροχές ασφάλισης πλην των κοινωνικών παροχών. Υπηρεσία εξυπηρέτησης οικιστών εργατικών κατοικιών/ δανειοληπτών τέως ΟΕΚ. Αίτηση καταβολής αποδοχών σε μαθητές – σπουδαστές – φοιτητές που απέχουν από την εργασίας τους για συμμετοχή στις γραπτές εξετάσεις. Υποβολή αιτήσεων για καταβολή επιχορήγησης από εργοδότες/προσκόμιση δικαιολογητικών. Υποβολή ενστάσεων από εργοδότες για προγράμματα απασχόλησης. Αίτηση επιχορήγησης από εργοδότες για πρακτική άσκηση σπουδαστών ΑΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ. Υποβολή αίτησης αναγνώρισης χρόνου ανεργίας λόγω περιστασιακής απασχόλησης. Διορθώσεις Στοιχείων Μητρώου/προσκόμιση δικαιολογητικών. Έκδοση κλειδαρίθμου (όπου απαιτείται). Συμβουλευτική ανέργων. Συμβουλευτική εργοδοτών. Συμβουλευτική ανέργων Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων.


Latest News

Ερχεται το ψηφιακό πελατολόγιο - Η ΑΑΔΕ θα «βλέπει» online τα αυτοκίνητα σε συνεργεία, πάρκινγκ, πλυντήρια
Μέσω κινητού οι επαγγελματίες θα σκανάρουν τις πινακίδες κυκλοφορίας κάθε οχήματος και τις αποδείξεις που εκδίδουν και αυτόματα θα ενημερώνεται το ψηφιακό πελατολόγιο

Πληρωμές με IRIS σε όλη την αγορά
Τι αλλάζει στις συναλλαγές με τις επιχειρήσεις από 1η Νοεμβρίου

Άνοιξε η πλατφόρμα για την επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες ειδικού καθεστώτος
Το 2024, δεύτερη χρονιά εφαρμογής της ψηφιακής διαδικασίας για την επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες ειδικού καθεστώτος, υποβλήθηκαν 121.550 αιτήσεις

Ο e-ΕΦΚΑ ενισχύει την εισπραξιμότητα ασφαλιστικών εισφορών - Τι προβλέπει νέα ρύθμιση
Οι υποστηρικτικές υπηρεσίες προς το ΚΕΑΟ θα ανατίθενται σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου με διεθνή διαγωνισμό

ΑΑΔΕ: Μικρή αναβολή στην έναρξη υποχρεωτικής ψηφιακής έκδοσης δελτίων αποστολής
Δείτε αναλυτικά τις ημερομηνίες

«Έπεσε» σε χαμηλό 17 ετών η ανεργία - Στο 8,6% τον Φεβρουάριο [γράφημα]
Οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.311.625 άτομα σημειώνοντας αύξηση κατά 72.436 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024 (1,7%) και αύξηση κατά 36.927 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2025 (0,9%)

Ξεκινούν δύο νέες δράσεις κατάρτισης ΔΥΠΑ σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική - Ποιους αφορούν
Σήμερα αρχίζει το πρόγραμμα «Τεχνίτης Ξύλινων Κατασκευών – Β’ Κύκλος» και την Πέμπτη η εκπαιδευτική δράση «Τεχνίτης Γυψοσανίδας και Ελαιοχρωματισμών»

«Εσείς ρωτάτε. Εγώ απαντάω» - Η Κεραμέως για τον κατώτατο μισθό
Η νέα αύξηση για το 2025 ανέρχεται σε 6,02% εφαρμόζεται από σήμερα, 1η Απριλίου του 2025 και ωφελεί συνολικά πάνω από 1,6 εκατομμύρια πολίτες
![Κατώτατος μισθός: Πρεμιέρα με 880 ευρώ – Ποια επιδόματα αυξάνονται [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/ot_lefta_misthoi5-600x352.png)
Κατώτατος μισθός: Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν - Ποια επιδόματα αυξάνονται [γράφημα]
Ο κυβερνητικός στόχος είναι ο κατώτατος μισθός να συνεχίσει να αυξάνεται, ώστε μέχρι το 2027 να φτάσει τα 950 ευρώ

Οι πληρωμές με POS «εξαφάνισαν» από την αγορά μετρητά 5,79 δισ. ευρώ
Οι 30 κλάδοι με τη μεγαλύτερη μείωση χρήσης μετρητών το 2024 λόγω POS – Tι δείχνει η ανάλυση της ΑΑΔΕ