Τα περισσότερα από τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Επενδύσεων που «πέρασαν» στο ΤΑΙΠΕΔ για να «τρέξουν» οι διαδικασίες τους μέσα από την νέα μονάδα ωρίμανσης στρατηγικών συμβάσεων υπό τον Πάνο Σταμπουλίδη προέρχονται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ο Δήμαρχος

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μόραλης με απόφαση της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας ΟΛΠ είναι ένα από τα δύο νέα μέλη του ΔΣ της εισηγμένης εταιρείας. Αυτή τη φορά ο Γιάννης Μόραλης εκλέχθηκε ως ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος του ΔΣ, με τη σύμφωνη γνώμη του 86,09 % των εκπροσωπουμένων στη Γενική Συνέλευση ψήφων. Σε κάθε περίπτωση, εκπροσωπεί την πόλη και εκφράζει από θέσεις ανεξαρτησίας τα συμφέροντα των πολιτών του Πειραιά.

Το Καμπανάκι

Ο πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γεώργιος Στάσσης, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών χτυπώντας το παραδοσιακό καμπανάκι με την ευκαιρία της εκκίνησης για τη διαπραγμάτευση των νέων μετοχών της επιχείρησης που προέκυψαν από την πρόσφατη συνδυασμένη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της.

Η Νέα Εποχή: Ο επικεφαλής του management team της εισηγμένης εταιρείας προδιάγραψε τα συστατικά της νέας εποχής της ΔΕΗ: «Η ΔΕΗ αποκτά μεγαλύτερη κεφαλαιακή επάρκεια, αποκτά ισχυρούς συμμάχους, πατάει πλέον πιο γερά στα πόδια της. Και αυτό θα τη βοηθήσει να επιταχύνει τον μετασχηματισμό της σε μια σύγχρονη, υγιή, ψηφιακή και φιλική στο περιβάλλον εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας». Επιπλέον, το κλειδί για την επόμενη μέρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο & διευθύνοντα σύμβουλο της επιχείρησης, είναι η υλοποίηση επενδύσεων σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, συμβάλλοντας έτσι στην ενεργειακή αυτονομία της χώρας, στην λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου και ενισχύοντας τον διεθνή ρόλο της επιχείρησης και της χώρας συνολικά. «Το φιλόδοξο σχέδιο μετασχηματισμού και αναγέννησης της ΔΕΗ που ξεκίνησε το 2019, γίνεται πράξη. Και τα καλύτερα είναι μπροστά μας».

Το Πρωτοδικείο

Το έργο της δημιουργίας ενός νέου κτηρίου συνολικής επιφάνειας 40.000 τ.μ. σε οικόπεδο όμορο του Αρείου Πάγου (μεταξύ Εφετείου και Ειρηνοδικείου), στο οποίο θα μετεγκατασταθούν το Πρωτοδικείο Αθηνών και η Εισαγγελία Αθηνών που σήμερα στεγάζονται σε χώρο μεταξύ Εφετείου και Ειρηνοδικείου διερευνάται εάν μπορεί να προχωρήσει με τη μέθοδο ΣΔΙΤ.

Το έργο της μετεγκατάστασης του Πρωτοδικείου Αθηνών και της Εισαγγελίας σε ένα σύγχρονο κτήριο που να πληροί τις σύγχρονες απαιτήσεις απονομής Δικαιοσύνης θα οδηγήσει σε αναβάθμιση του κύρους της, διευκόλυνση όλων των εμπλεκομένων στη δικαιοδοτική διαδικασία (δικαστικοί λειτουργοί, δικηγόροι, δικαστικοί υπάλληλοι, πολίτες) και σε επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης καθώς λόγω των υφιστάμενων δομών δεν γίνεται βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων πόρων (ανθρωπίνων και υλικοτεχνικών. Ταυτόχρονα, το νέο δικαστικό μέγαρο θα υποστηρίξει τις νέες μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες όπως την ηλεκτρονική δικαιοσύνη, την βελτίωση δεξιοτήτων και την κατάρτιση δικαστών και δικαστικών υπαλλήλων κ.λπ. Το έργο υπενθυμίζεται ότι θα προχωρήσει με τη συμβολή της νέας μονάδας ωρίμανσης στρατηγικών συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι Συνδέσεις

Ένα από τα πράγματα που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια στη χώρα μας θα ήταν η σιδηροδρομική σύνδεση Βιομηχανικών Περιοχών (ΒΙΠΕ) με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ. Κάτι τέτοιο, όμως, ουδέποτε επιχειρήθηκε με τα γνωστά αποτελέσματα σε όλους όσοι εμπλέκονται στη παραγωγική διαδικασία αλλά και στις δραστηριότητες των μεταφορών. Έτσι η κοινή πρωτοβουλία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ΟΣΕ είναι εξ αντικειμένου θετική αν και έχει να καλύψει μεγάλο δυσαναπλήρωτο κενό.

Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Αθανάσιος Ψαθάς και ο πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ,  Σπυρίδων Κ.  Πατέρας προχώρησαν στην υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας βάσει του οποίου τα δύο μέρη θα διερευνήσουν τη δυνατότητα συνεργασίας για την σιδηροδρομική σύνδεση των ΒΙΠΕ, προκειμένου να ενισχυθούν οι επιλογές πρόσβασης και μεταφοράς αγαθών που έχουν οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες ή θα εγκατασταθούν εντός των ΒΙΠΕ του δικτύου της ΕΤΒΑ.

Όπως έγινε ήδη γνωστό έχει δρομολογηθεί η πρώτη σύνδεση αυτής της μορφής που δεν είναι άλλη από εκείνη της Α’ ΒΙΠΕ Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία αναβαθμίζει την πόλη – που ήδη διαθέτει ενεργό εμπορικό λιμάνι και τρεις ΒΙΠΕ – ως σημαντικό βιομηχανικό κέντρο.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι το τι θα γίνει με τις σιδηροδρομικές συνδέσεις περιοχών που φιλοξενούν σημαντικό πληθυσμό παραγωγικών μονάδων όπως αυτές κατά μήκος της Εθνική Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης και ειδικότερα, εκείνες των Οινοφύτων, του Σχηματαρίου και της Ριτσώνας. Μια επίσκεψη θα πείσει και τους πιο … άπιστους Θωμάδες.

Τα Σύνορα

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κλήθηκε από τον Ed Balls – έναν από τους δύο δημοσιογράφους που κάθισαν απέναντι του στη συνέντευξη που έδωσε στο δίκτυο ITV κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στο Λονδίνο-  να απαντήσει για το κρίσιμο (και πάντα επίκαιρο) θέμα της αστυνόμευσης των συνόρων.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε πως «η φύλαξη θαλάσσιων συνόρων είναι πάντα μια πολύ, πολύ περίπλοκη άσκηση» και διατύπωσε μια σειρά από συμπεράσματα που βασίζονται πάνω στην εμπειρία των σχέσεων με την Τουρκία.

«Έχουμε χερσαία σύνορα με την Τουρκία και έχουμε και θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία. Πάντα ανησυχούμε πολύ όταν βλέπουμε χώρες να χρησιμοποιούν το μεταναστευτικό για γεωπολιτικούς σκοπούς. Δείτε για παράδειγμα τι συμβαίνει τώρα μεταξύ της Λευκορωσίας, της Πολωνίας και των χωρών της Βαλτικής. Είδαμε ένα παρόμοιο περιστατικό να συμβαίνει στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2020, όταν η Τουρκία προσπάθησε να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, απειλώντας μας με την ενθάρρυνση ουσιαστικά δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων να διασχίσουν τα σύνορα και να εισέλθουν στην Ελλάδα. Είπαμε “όχι”. Προστατεύσαμε τα σύνορά μας. Και το περιστατικό αυτό δεν επαναλήφθηκε.

»Χρειάζεται λοιπόν, προφανώς, συνεργασία με γειτονικές χώρες και είμαι βέβαιος ότι το Ηνωμένο Βασίλειο χρειάζεται να συνεργαστεί με τη Γαλλία για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα. Και εμείς προσπαθούμε να συνεργαστούμε με την Τουρκία όσο πιο παραγωγικά γίνεται. Και καλούμε την Τουρκία να κάνει αυτά που της αναλογούν με βάση τη συμφωνία με την ΕΕ, διότι έχει υπογράψει αυτή τη συμφωνία και μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της δράσης των παράνομων κυκλωμάτων διακινητών.

»Ταυτόχρονα, χρειάζονται τρόποι νόμιμης εισόδου στην Ευρώπη. Για παράδειγμα, η Ελλάδα είναι μία σχετικά μεσαίου μεγέθους χώρα αλλά έχουμε υποδεχθεί περισσότερες από 700 γυναίκες από το Αφγανιστάν με τις οικογένειές τους στο πλαίσιο μιας, θεωρώ, σημαντικής ανθρωπιστικής δράσης. Έχουμε χορηγήσει άσυλο σε περισσότερους από 50.000 ανθρώπους που το δικαιούνται τα τελευταία δύο χρόνια. Επομένως, είναι πολύ δύσκολο να κατηγορήσει κανείς την Ελλάδα ότι δεν επιδεικνύει ανθρωπιστική στάση στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Την ίδια στιγμή, έχω υποχρέωση να προστατεύσω τα σύνορά της Ελλάδας. Επομένως, πιστεύω ότι έχουμε μια αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική».

Οι ΑΠΕ

«Αυτή την περίοδο, τα νέα αιολικά πάρκα στην Ελλάδα παράγουν 3-4 φορές φθηνότερο ηλεκτρισμό σε σχέση με το σημερινό κόστος ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο και 2-3 φορές φθηνότερο συγκριτικά με το λιγνίτη. Αν δεν υπήρχαν τα αιολικά πάρκα, οι συνέπειες της κρίσης θα ήταν πολύ επαχθέστερες για τους καταναλωτές», υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ).

Η ίδια η Ένωση επισημαίνει ότι «εκτός από πιο φθηνή, η αιολική ενέργεια -όπως και όλες οι ΑΠΕ– παρουσιάζει ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα: Δεν είναι εκτεθειμένη στις διεθνείς διακυμάνσεις των τιμών των ορυκτών καυσίμων και τα γεωπολιτικά παιχνίδια. Το κόστος παραγωγής του ρεύματος από τα αιολικά πάρκα παραμένει σταθερό για όλη τη ζωή τους. Έτσι, η εθνική οικονομία γνωρίζει το κόστος της και δεν εξαρτάται από τις διεθνείς αγορές ή τις διαθέσεις των προμηθευτριών – χωρών ορυκτών καυσίμων» και προτείνει ότι ως μόνιμη, βιώσιμη λύση τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Και αυτό γιατί παράγουν τον πιο φθηνό ηλεκτρισμό και δεν είναι εκτεθειμένες στις διακυμάνσεις των εισαγόμενων καυσίμων.

Οι 4 Προτάσεις: Η ενεργειακή μετάβαση, κατά την ΕΛΑΤΑΕΝ, οφείλει να επιταχυνθεί, προς όφελος των καταναλωτών και του περιβάλλοντος. Για να αποφευχθούν παρόμοιες κρίσεις στο μέλλον η ΕΛΕΤΑΕΝ καταθέτει σήμερα 4 προτάσεις για το σκοπό αυτό:

–        Ολοκλήρωση των θεσμικών μεταρρυθμίσεων για τη λειτουργία των νέων ανταγωνιστικών αγορών, με τελικά ωφελημένο τον καταναλωτή.

–        Εδώ και πολλά χρόνια η ΕΛΕΤΑΕΝ, όπως και άλλοι φορείς του κλάδου των ΑΠΕ, υποστηρίζουν την ενσωμάτωση του ΕΤΜΕΑΡ στο κόστος των Προμηθευτών και το ανταγωνιστικό σκέλος των τιμολογίων ρεύματος. Αν αυτό είχε συμβεί, το όφελος από τις φτηνές ΑΠΕ θα περνούσε αυτόματα στους καταναλωτές μέσω του ανταγωνισμού στην λιανική αγορά χωρίς να χρειάζονται κρατικές παρεμβάσεις. Από την άλλη πλευρά, οι ίδιες οι ΑΠΕ θα απαλλάσσονταν από τον ρυθμιστικό κίνδυνο των χαμηλών πόρων του ΕΛΑΠΕ, που πλέον δεν θα εξαρτιόνταν από κρατικές αποφάσεις αλλά από την ίδια την αγορά. Στο παρελθόν, οι ΑΠΕ έχουν πληρώσει ακριβά αυτό το ρυθμιστικό ρίσκο εξαιτίας των ελλειμάτων που είχαν δημιουργήσει οι στρεβλώσεις της αγοράς και τα οποία κλήθηκαν, αδίκως, να καλύψουν οι ΑΠΕ.

–        Ριζική απλοποίηση του αδειοδοτικού πλαισίου των ΑΠΕκαι των δικτύων. Κάθε προτεινόμενο σχέδιο πρέπει να λαμβάνει οριστική απάντηση, θετική ή αρνητική, σε εύλογο χρόνο, που κατά την ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν πρέπει να ξεπερνά τα 2 έτη.

–        Ολοκλήρωση των θεσμικών και τεχνικών παρεμβάσεων για τον εξηλεκτρισμό της οικονομίας, την προώθηση της ενεργούς διαχείρισης ζήτησης από τους καταναλωτές, της αποθήκευσης και των θαλάσσιων αιολικών πάρκων μαζί με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα διεθνών διασυνδέσεων.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories