Στην τελική ευθεία για την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Θριασίου ΙΙ βρίσκεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η αξιοποίηση της έκτασης των 1.450 στρ. που ανήκει στον ΟΣΕ θα ολοκληρώσει τον επενδυτικό χάρτη που θα οδηγήσει στη δημιουργία του μεγαλύτερου εμπορευματικού hubτης χώρας, βάζοντας επιτέλους τις βάσεις για να εξελιχθεί πραγματικά η Ελλάδα σε κόμβο logisticsγια τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθειας εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) του Θριασίου Πεδίου.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει άμεσα στον αέρα, ώστε η εκδήλωση ενδιαφέροντος να λάβει χώρα στις αρχές του 2022. Η διάρκεια της παραχώρησης θα είναι 30 χρόνια και η συνολική αξία του έργου εκτιμάται σε 561,7 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά δε στις δεσμευτικές επενδύσεις, το ύψος τους δεν καθορίζεται στα σχέδια των τευχών του διαγωνισμού.
Προκειμένου να μην έχει και αυτή η διαγωνιστική διαδικασία την τύχη της προηγούμενης, η οποία «έκλεισε» χωρίς την εκδήλωση ενδιαφέροντος, παρά το αρχικό επενδυτικό ενδιαφέρον που διαφαινόταν, το αρμόδιο υπουργείο προχώρησε σε διαβούλευση με την αγορά, η οποία ολοκληρώθηκε στις 24/2/2021. Στόχος αυτή τη φορά είναι η διαδικασία να αποδειχθεί ελκυστική για την πραγματοποίηση της επένδυσης, ενώ παράλληλα θα είναι βεβαίως συμβατή και θα ικανοποιεί την επιχειρηματική́ στρατηγική́ του κυρίου του έργου, που είναι ο ΟΣΕ.
Υπό τη δαμόκλειο σπάθη της Κομισιόν
Το ακίνητο του ΟΣΕ που έχει γίνει ακόμα και σημείο αναφοράς των Θεσμών στα διάφορα reportsγια την πορεία της ελληνικής οικονομίας, μαζί με την όμορη έκταση των 588 στρ., ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, βρίσκεται εδώ και χρόνια στο μικροσκόπιο της Ευρώπης. Ο προηγούμενος διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Θριασίου ΙΙ ξεκίνησε υπό τη δαμόκλειο σπάθη της Κομισιόν, λίγες μόλις ημέρες προτού εκπνεύσει το ορόσημο (31.3.19) που είχε ορισθεί για την ολοκλήρωση και συμβασιοποίηση του διαγωνισμού, προκειμένου να μην εκκινήσουν οι διαδικασίες επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων. Ακόμα δηλαδή και η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία ξεκίνησε στο «και 5».
Παρά την αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος από τέσσερα σχήματα, εκ των οποίων παρέμειναν στην κούρσα τα τρία (Pearl, Goldair, Damco), καθώς η κοινοπραξία ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed είχε αποκλειστεί, τελικά ο διαγωνισμός παρήλθε άγονος. Ο πρώτης διαγωνισμός έριξε αυλαία τον Ιανουάριο του 2020.
Η δυστοκία της ολοκλήρωσης της παραχώρησης του διπλανού ακινήτου, που είναι γνωστό ως Θριάσιο Ι, η οποία φαίνεται πως ξεπερνιέται πια σήμερα δυόμιση χρόνια μετά, συμπαρέσυρε και τη διαδικασία για το Θριάσιο ΙΙ. Η μοίρα εξάλλου των δύο εμπορευματικών κέντρων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, καθώς λειτουργούν συμπληρωματικά, προκειμένου να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο logistics park της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μια ανάσα από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στον Πειραιά.
Σημειώνεται ότι η είσοδος ιδιώτη επενδυτή στο Θριάσιο Ι αποτελούσε όρο για τη χρηματοδότηση με περίπου 180 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε. των σιδηροδρομικών και αποθηκευτικών έργων που έχουν υλοποιηθεί στην έκταση του ΕΣΣΣΔΙ του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο.
Μέρος εκείνου του πρώτου διαγωνισμού ήταν ένα πακέτο συμπληρωματικών επενδύσεων, ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, για την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων που έχουν ήδη κατασκευαστεί, με την υλοποίηση χώρων εναπόθεσης φορτίων, χώρων τελωνείου και γραφείων, επιπλέον αποθηκευτικών χώρων, καθώς και την προμήθεια γερανογεφυρών.
Υπενθυμίζεται ότι με νομοθετική ρύθμιση το 2018 προβλέφθηκε ότι η αποκλειστική διαχείριση, αξιοποίηση και εμπορική εκμετάλλευση του ΕΣΣΣΔΙ και του ακινήτου ιδιοκτησίας του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, εμβαδού 1.758.240 τ.μ. πλέον ή έλαττον, καθώς και όλων των κτισμάτων και εγκαταστάσεων που βρίσκονται επί αυτού, ανήκει στην ΟΣΕ, ο οποίος και μπορεί να ενεργεί κάθε πράξη διαχείρισης και διάθεσης για δικό του λογαριασμό και στο όνομά του, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης.
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν