Στο υψηλότερο σημείο από τον προηγούμενο Απρίλιο βρέθηκαν πρόσφατα οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (product tankers).
Περισσότερο κερδισμένα φαίνεται πως είναι τα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 (Long-range 2) μεταφορικής ικανότητας μέχρι 115.000 dwt και τα MR (Medium Range) μεγέθους μέχρι 50.000 dwt. Πρόκειται για τις δυο κατηγορίες δεξαμενόπλοιων που έχουν ωφεληθεί περισσότερο από τη μεταφορά περισσότερων φορτίων το τελευταίο διάστημα.
Την ίδια στιγμή, και στα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού LR2 οι ναύλοι συνεχίζουν να παραμένουν «υγιείς», δηλαδή κινούνται σε κερδοφόρα επίπεδα. Ειδικότερα οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 eco αυξήθηκαν μέσα σε μια ημέρα μέχρι και 13,8%, στα 22.900 δολ. την ημέρα, ενώ χαμηλότερα ήταν τα έσοδα (7,3%), στα 15.600 δολ. την ημέρα, στα δεξαμενόπλοια τύπου LR1 eco στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Platou Securities.
Από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας μέχρι και την περασμένη Παρασκευή η άνοδος των ναύλων στις δυο αυτές κατηγορίες ήταν 25,3% και 10,9% αντιστοίχως, ενώ στη διάρκεια ενός μήνα η άνοδος ήταν 62% και 61% αντιστοίχως. Υψηλά σε σύγκριση με το τελευταίο μήνα κινούνται και οι ημερήσιοι ναύλοι στα MR eco δεξαμενόπλοια (συν 62,9%), στα 13.500 δολ. Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι τα υψηλότερα από τον περασμένο Απρίλιο.
Οι αναλυτές
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Platou σημείωσε ότι όλες οι εταιρείες με δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων που παρακολουθεί ως αναλυτής εκτιμούν ότι το τέταρτο τρίμηνο του έτους θα είναι πολύ θετικό για αυτές. Ενδεικτικά, ο Paulo d’ Amico, διευθύνων σύμβουλος της D’ Amico International Shipping, μιας ναυτιλιακής που διαχειρίζεται 35 δεξαμενόπλοια LR και MR, εκτίμησε ότι η ανάκαμψη των ναύλων είναι προ των πυλών.
H εισηγμένη στο Μιλάνο ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε μεταξύ άλλων ότι καθώς ο κόσμος μαθαίνει να ζει με τον COVID-19, η κινητικότητα αυξάνεται, τα διανυθέντα από τα αυτοκίνητα χιλιόμετρα στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική επιστρέφουν στα προ της πανδημίας επίπεδα και τα αποθέματα καθαρών προϊόντων πετρελαίου έχουν πέσει κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας.
Νέες παραγγελίες
Με φόντο το θετικό momentum που αρχίζει να σχηματοποιείται στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καταγράφονται κινήσεις τοποθέτησης νέων παραγγελιών στα ναυπηγεία για πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού. Πρόσφατα η Eastern Mediterranean Maritime (EastMed) τοποθέτησε παραγγελία για δυο LR2 δεξαμενόπλοια στα κορεατικά ναυπηγεία Daehan Shipbuilding. Είχε προηγηθεί στα μέσα του καλοκαιριού η τοποθέτηση παραγγελίας της Capital Maritime and Trading, συμφερόντων του Ομίλου Βαγγέλη Μαρινάκη, για έξι product tankers στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD).
Πρόκειται για τα πλοία «Αkrisios», «Αgisilaos», «Αnikitos», «Αtrotos», «Αvax» και «Αlkiviadis», μεταφορικής ικανότητας 50.000 dwt το καθένα, που είναι τα πρώτα δεξαμενόπλοια στη διεθνή ναυτιλία που θα αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας (alternative maritime power-AMP), όπως είναι η ηλεκτρική ενέργεια όταν βρίσκονται στο λιμάνι («cold ironing»), ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), όπως επίσης και αμμωνία, και επιπλέον θα φέρουν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (LNG, ammonia and rotor sail ready). Επίσης φέρουν τις πιο σύγχρονες καινοτομίες στο σύστημα πρόωσής τους και συνδυάζουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της πιο σύγχρονης νομοθεσίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO Phase III).
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη