Στο υψηλότερο σημείο από τον προηγούμενο Απρίλιο βρέθηκαν πρόσφατα οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (product tankers).
Περισσότερο κερδισμένα φαίνεται πως είναι τα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 (Long-range 2) μεταφορικής ικανότητας μέχρι 115.000 dwt και τα MR (Medium Range) μεγέθους μέχρι 50.000 dwt. Πρόκειται για τις δυο κατηγορίες δεξαμενόπλοιων που έχουν ωφεληθεί περισσότερο από τη μεταφορά περισσότερων φορτίων το τελευταίο διάστημα.
Την ίδια στιγμή, και στα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού LR2 οι ναύλοι συνεχίζουν να παραμένουν «υγιείς», δηλαδή κινούνται σε κερδοφόρα επίπεδα. Ειδικότερα οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 eco αυξήθηκαν μέσα σε μια ημέρα μέχρι και 13,8%, στα 22.900 δολ. την ημέρα, ενώ χαμηλότερα ήταν τα έσοδα (7,3%), στα 15.600 δολ. την ημέρα, στα δεξαμενόπλοια τύπου LR1 eco στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Platou Securities.
Από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας μέχρι και την περασμένη Παρασκευή η άνοδος των ναύλων στις δυο αυτές κατηγορίες ήταν 25,3% και 10,9% αντιστοίχως, ενώ στη διάρκεια ενός μήνα η άνοδος ήταν 62% και 61% αντιστοίχως. Υψηλά σε σύγκριση με το τελευταίο μήνα κινούνται και οι ημερήσιοι ναύλοι στα MR eco δεξαμενόπλοια (συν 62,9%), στα 13.500 δολ. Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι τα υψηλότερα από τον περασμένο Απρίλιο.
Οι αναλυτές
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Platou σημείωσε ότι όλες οι εταιρείες με δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων που παρακολουθεί ως αναλυτής εκτιμούν ότι το τέταρτο τρίμηνο του έτους θα είναι πολύ θετικό για αυτές. Ενδεικτικά, ο Paulo d’ Amico, διευθύνων σύμβουλος της D’ Amico International Shipping, μιας ναυτιλιακής που διαχειρίζεται 35 δεξαμενόπλοια LR και MR, εκτίμησε ότι η ανάκαμψη των ναύλων είναι προ των πυλών.
H εισηγμένη στο Μιλάνο ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε μεταξύ άλλων ότι καθώς ο κόσμος μαθαίνει να ζει με τον COVID-19, η κινητικότητα αυξάνεται, τα διανυθέντα από τα αυτοκίνητα χιλιόμετρα στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική επιστρέφουν στα προ της πανδημίας επίπεδα και τα αποθέματα καθαρών προϊόντων πετρελαίου έχουν πέσει κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας.
Νέες παραγγελίες
Με φόντο το θετικό momentum που αρχίζει να σχηματοποιείται στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καταγράφονται κινήσεις τοποθέτησης νέων παραγγελιών στα ναυπηγεία για πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού. Πρόσφατα η Eastern Mediterranean Maritime (EastMed) τοποθέτησε παραγγελία για δυο LR2 δεξαμενόπλοια στα κορεατικά ναυπηγεία Daehan Shipbuilding. Είχε προηγηθεί στα μέσα του καλοκαιριού η τοποθέτηση παραγγελίας της Capital Maritime and Trading, συμφερόντων του Ομίλου Βαγγέλη Μαρινάκη, για έξι product tankers στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD).
Πρόκειται για τα πλοία «Αkrisios», «Αgisilaos», «Αnikitos», «Αtrotos», «Αvax» και «Αlkiviadis», μεταφορικής ικανότητας 50.000 dwt το καθένα, που είναι τα πρώτα δεξαμενόπλοια στη διεθνή ναυτιλία που θα αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας (alternative maritime power-AMP), όπως είναι η ηλεκτρική ενέργεια όταν βρίσκονται στο λιμάνι («cold ironing»), ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), όπως επίσης και αμμωνία, και επιπλέον θα φέρουν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (LNG, ammonia and rotor sail ready). Επίσης φέρουν τις πιο σύγχρονες καινοτομίες στο σύστημα πρόωσής τους και συνδυάζουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της πιο σύγχρονης νομοθεσίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO Phase III).
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons