Θραύση έχει κάνει κυριολεκτικά η Airbus στο φετινό Dubai Air Show διασφαλίζοντας σημαντικές νέες παραγγελίες που την βγάζουν σαφώς κερδισμένη έναντι της ανταγωνιστικής της αμερικανικής Boeing.
Σύμφωνα με το CNBC, ο ευρωπαϊκός κολοσσός της αεροναυπηγικής είχε διασφαλίσει μέχρι και το τέλος της τέταρτης ημέρας της εκδήλωσης 408 νέες παραγγελίες και δεσμεύσεις, όταν η Boeing με δυσκολία είχε φτάσει τις 101.
Ο απολογισμός αυτός είναι σημαντικός δεδομένου πως το σόου του Ντουμπάι είναι το πρώτο του είδους του από την έναρξη της πανδημίας και η εξέλιξη του θεωρείτο σημαντική για τις τάσεις στον αεροπορικό και ταξιδιωτικό κλάδο, μετά τις βαριές απώλειες της περσινής χρονιάς.
«Θεωρούμε πως οι παραγγελίες για νέα αεροσκάφη είναι ένα θετικό σημάδι για την ανάκαμψη του εμπορικού αεροπορικού κλάδου» σχολίασε σε σημείωμα της, η Morgan Stanley.
Για την Airbus η καλή πορεία φάνηκε από την πρώτη ημέρα, όταν με το… «καλημέρα» διασφάλισε μια σημαντική παραγγελία 255 αεροσκάφη από την Indigo Partners, η οποία συνεργάζεται με αεροπορικές χαμηλού κόστους όπως η Wizz Air, η Volaris και η Frontier. Ακολούθησε η γραπτή δέσμευση για πρόθεση αγοράς από την Air Lease Corp. για 111 αεροσκάφη διαφορετικών τύπων.
Ο καταιγισμός των παραγγελιών αυτών προκάλεσε νευρικότητα στην αντιπροσωπεία της Boeing, αν και η αμερικανική εταιρεία ανακουφίστηκε με την σημαντική παραγγελία για 72 αεροσκάφη τύπου 737 Max από την Akasa Air.
Το στοιχείο που εξέπληξε τους αναλυτές του κλάδου είναι πως ο μέχρι τώρα απολογισμός δείχνει μια σαφή προτίμηση των εταιρειών για μικρότερα αεροσκάφη, κάτι που πιθανότατα έχει να κάνει με τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις.
Την ίδια ώρα αναμενόμενο ήταν το ενδιαφέρον για τα φορτηγά (cargo) αεροσκάφη, δεδομένου πως ο κλάδος βρίσκεται σε δυναμική ανάπτυξη χάρη στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ενδεικτικά ο κλάδος μεταφοράς εμπορευμάτων της Emirates Airline καταγράφει αύξηση κατά 39% φτάνοντας ήδη τα προ της πανδημίας επίπεδα και σύντομα θα τα ξεπεράσει.
Η Boeing έχει μεγάλη παράδοση στα cargo αεροσκάφη, όμως η Airbus καλύπτει γοργά την απόσταση που τους χωρίζει χάρη στο A350F, που ουσιαστικά είναι μια βερσιόν του Α350-1000 προσαρμοσμένου για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Latest News
Τι ψάχνουν στην Ευρώπη τα ιδιωτικά κεφάλαια [γραφήματα]
Η συνολική αξία των μεγάλων συμφωνιών με ιδιωτικά κεφάλαια στην Ευρώπη αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από τον υπόλοιπο κόσμο το 2024
«Φρενίτιδα» για ξένα προϊόντα στις ΗΠΑ - Τρέχουν να προλάβουν τους δασμούς Τραμπ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προγραμματίζουν αγορές αγαθών καθώς φοβούνται τις αυξήσεις που θα προκαλέσουν οι δασμοί
Στο...έλεος της πολεμικής οικονομίας και του πληθωρισμού οι Ρώσοι - Ο ρόλος των κυρώσεων
Τα σημάδια υπερθέρμανσης της οικονομίας πυκνώνουν στη Ρωσία έπειτα από τρία χρόνια πολέμου στην Ουκρανία, όμως ο τερματισμός του θα μπορούσε να σηματοδοτήσει για τη Μόσχα νέες μείζονες προκλήσεις
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
O πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελβετίας προειδοποιεί για το μέγεθος της UBS
Με περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ο ισολογισμός της UBS είναι διπλάσιος από το μέγεθος της ετήσιας οικονομικής παραγωγής της Ελβετίας
Πλάνο για τέσσερις μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ
Εν αναμονή των ανακοινώσεων και των μέτρων του νέου Αμερικανού προέδρου η ΕΚΤ σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων