
Σε 10ήμερο μαραθώνιο αντί για 24ωρο σπριντ εξελίσσεται η Black Friday στην εγχώρια λιανεμπορική αγορά. Ήδη όλες οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών μετράνε αντίστροφα ξεκινώντας από σήμερα το βράδυ εκπτώσεις και προσφορές, ενώ «μαύρα» deals διαφημίζουν εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών, ένδυσης και υπόδησης, ειδών σπιτιού, επίπλων, χριστουγεννιάτικων στολιδιών ακόμη και σούπερ μάρκετ και ταξιδιωτικά γραφεία.
Σε μια αγορά που η αξία της υπολογίζεται περί τα 2,5 – 3 δισ. ευρώ, οι καμπάνιες των εμπορικών εταιρειών έχουν αρχίσει να «τρέχουν» από τώρα, μία εβδομάδα πριν τη «μαύρη» Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου και όλοι ελπίζουν πως δεν θα υπάρξουν αυστηρότερα μέτρα για την αναχαίτιση της πανδημίας του κορωνοϊού σε ότι αφορά την πρόσβαση στα φυσικά καταστήματα.
Η ψυχρολουσία των πρόσφατων ενδιάμεσων εκπτώσεων που συνέπεσαν με την ανακοίνωση των περιοριστικών μέτρων για τους μη εμβολιασμένους έχει κινητοποιήσει το λιανεμπόριο στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ψηφιακού καναλιού. Άλλωστε Black Friday και ηλεκτρονικές πωλήσεις πάνε… σετάκι και στην ελληνική αγορά αφού λόγω του περσινού lockdown οι e-αγορές πήραν μεγάλο μερίδιο από τα φυσικά καταστήματα.
Με βάση τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) πέρυσι οι πωλήσεις της εβδομάδας της Black Friday σημείωσαν αύξηση 73,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα της προηγούμενης χρονιάς. Μόνο την Black Friday του 2020 καταγράφηκε στο ηλεκτρονικό κανάλι 43,6% μεγαλύτερος τζίρος σε σύγκριση με την Black Friday του 2019.
Ο πονοκέφαλος των ελλείψεων
Δεδομένου ότι στα δημοφιλή ηλεκτρονικά είδη, όπως smartphone, φορητούς υπολογιστές, τηλεοράσεις και κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών έχουν αρχίσει ήδη να παρουσιάζονται ελλείψεις, εξαιτίας των λίγων ημιαγωγών (τσιπάκια), το στοίχημα εφέτος είναι μεγάλο για τους λιανέμπορους, αλλά και για τους καταναλωτές.
«Οι καταναλωτές θα πρέπει να περιμένουν ότι φέτος οι εκπτώσεις στα smartphones θα είναι λιγότερο επιθετικές κατά τις παραδοσιακές εκπτωτικές περιόδους», αναφέρει χαρακτηριστικά η Canalys, κυρίαρχη εταιρεία ερευνών παγκοσμίως.
Έξι στους δέκα θα ψωνίσουν
Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές (59%) σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με σχετική έρευνα (Holiday Shopping Trends 2021) της Sitecore.
Διαβάστε επίσης: Έρευνα Sitecore – Πάνω από τους μισούς Έλληνες σκοπεύουν να κάνουν αγορές την Black Friday
Μεταξύ αυτών που δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ψωνίσουν, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσουν online και offline αγορές με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%).
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Η έρευνα αγοράς είναι το παν. Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι σίγουροι για τη διαφορά μεταξύ της αρχικής και της τελικής τιμής. Μία λύση είναι η αναζήτηση στο διαδίκτυο της τιμής του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
Οι βιαστικές αγορές κοστίζουν ακριβά. Οι καταναλωτικές οργανώσεις συστήνουν να μην είναι το μοναδικό κριτήριο για τις αγορές οι χαμηλές τιμές αλλά να ελέγχεται και η ποιότητα του προϊόντος και του καταστήματος, αξιοποιώντας αξιολογήσεις που αναρτώνται διαδικτυακά.
Σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές την πολιτική επιστροφών που εφαρμόζει το κάθε κατάστημα.
Επίσης, οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί ένδειξη απάτης.
Τέλος θα πρέπει να ενημερώνονται για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, θα πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.


Latest News

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια