Προχωρούν οι διαδικασίες που θα ανάψουν το πράσινο φως για τη χρέωση των διοδίων με το χιλιόμετρο. Η προετοιμασία του διαγωνισμού για το έργο της εγκατάστασης ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) μπαίνει στην τελική ευθεία με την αναζήτηση του χρηματοοικονομικού συμβούλου. Εντωμεταξύ, το πρώτο βήμα για την αναλογική χρέωση έχει ήδη γίνει με το υβριδικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας Οδού, που αποτελεί και τον πιλότο για την εφαρμογή των e-διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου, εγκρίθηκε η συμμετοχή τριών φορέων, των BPM, Business Partner – Οικονομικοί και Επιχειρηματικοί Σύμβουλοι και Ευρωσύμβουλοι. Με την ίδια απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε και η δέσμευση προϋπολογισμού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για την αμοιβή του αναδόχου του έργου. Ο ανάδοχος θα συμμετέχει σε όλες τις διαδικασίες ανάθεσης της σύμβασης σύμπραξης.
Μεταξύ άλλων, ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος θα βοηθήσει την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην ολοκλήρωση του επιχειρηματικού σχεδίου, στη διενέργεια του market sounding, στην κατάρτιση του χρηματοοικονομικού μοντέλου του έργου και στην του ύψους και των χρονικών διαστημάτων καταβολής των πληρωμών διαθεσιμότητας στον ανάδοχο. Επίσης, θα συμβάλλει στον εντοπισμό εναλλακτικών δομών χρηματοδότησης του έργου και θα παρέχει συμβουλές μέχρι την οριστικοποίηση και εξασφάλιση της χρηματοδότησης του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και την υπογραφή των σχετικών δανειακών συμβάσεων για τη διασφάλιση των συμφερόντων της αναθέτουσας αρχής.
Το έργο των ηλεκτρονικών διοδίων, ύψους 90 εκατ. ευρώ, κόστος κατά πολύ χαμηλότερο από τον αντίστοιχο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια της προηγούμενης κυβέρνησης, που σκαρφάλωνε στα 400 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης του τομέα των μεταφορών το έργο έχει ενταχθεί και στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης. Για τα ηλεκτρονικά διόδια, έχουν δεσμευτεί πόροι 65 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το ορόσημο για την ανάθεση της σύμβασης του έργου είναι το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Πριν λίγες ημέρες, εγκρίθηκε και η ανάθεση του έργου για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για το έργο στην εταιρεία Planet, έναντι 135.108 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η διαδικασία ανάθεσης είχε ξεκινήσει τον περασμένο Ιούνιο.
Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας Οδού
Εντωμεταξύ, το πρώτο υβριδικό σύστημα διοδίων στη χώρα που έχει κάνει πραγματικότητα τη χιλιομετρική χρέωση λειτουργεί από την 1ηΙανουαρίου στην Ολυμπία Οδό. το Hybrid ETC είναι ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση. Με τη βοήθεια του προηγμένου τεχνολογικά συστήματος, που υπολογίζει την πραγματική απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, οι χρήστες τους αυτοκινητόδρομους εξοικονομούν ως και 76% των χρεώσεων.
Ουσιαστικά, η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου, έχει εγκαταστήσει «Ηλεκτρονικές Πύλες» (gantries) σε επιλεγμένες εξόδους του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε οι συνδρομητές της, που διαθέτουν πομποδέκτη, να χρεώνονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν. Αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας είναι εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου προκειμένου να κάνουν εφικτά τα υβριδικά διόδια.
Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης, δηλαδή, το όχημα εισερχόμενο στον αυτοκινητόδρομο πληρώνει μέσω του πομποδέκτη όλο το αντίτιμο που αναλογεί στη ζώνη χρέωσης και όταν βγει από τον αυτοκινητόδρομο, εφόσον έχει διανύσει μικρότερη απόσταση, τότε επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε. Όσοι χρήστες του αυτοκινητόδρομου δεν διαθέτουν πομποδέκτη συνεχίζουν να χρεώνονται με το «παραδοσιακό ζωνικό σύστημα. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει εξάλλου κλειστό σύστημα χρέωσης με μπάρες (διατηρώντας το προηγούμενο σύστημα), με σύστημα ανοιχτής κυκλοφορίας Free-flow για να δίνει επιστροφές.
Latest News
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους