
Προχωρούν οι διαδικασίες που θα ανάψουν το πράσινο φως για τη χρέωση των διοδίων με το χιλιόμετρο. Η προετοιμασία του διαγωνισμού για το έργο της εγκατάστασης ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) μπαίνει στην τελική ευθεία με την αναζήτηση του χρηματοοικονομικού συμβούλου. Εντωμεταξύ, το πρώτο βήμα για την αναλογική χρέωση έχει ήδη γίνει με το υβριδικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας Οδού, που αποτελεί και τον πιλότο για την εφαρμογή των e-διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου, εγκρίθηκε η συμμετοχή τριών φορέων, των BPM, Business Partner – Οικονομικοί και Επιχειρηματικοί Σύμβουλοι και Ευρωσύμβουλοι. Με την ίδια απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε και η δέσμευση προϋπολογισμού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για την αμοιβή του αναδόχου του έργου. Ο ανάδοχος θα συμμετέχει σε όλες τις διαδικασίες ανάθεσης της σύμβασης σύμπραξης.
Μεταξύ άλλων, ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος θα βοηθήσει την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην ολοκλήρωση του επιχειρηματικού σχεδίου, στη διενέργεια του market sounding, στην κατάρτιση του χρηματοοικονομικού μοντέλου του έργου και στην του ύψους και των χρονικών διαστημάτων καταβολής των πληρωμών διαθεσιμότητας στον ανάδοχο. Επίσης, θα συμβάλλει στον εντοπισμό εναλλακτικών δομών χρηματοδότησης του έργου και θα παρέχει συμβουλές μέχρι την οριστικοποίηση και εξασφάλιση της χρηματοδότησης του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και την υπογραφή των σχετικών δανειακών συμβάσεων για τη διασφάλιση των συμφερόντων της αναθέτουσας αρχής.
Το έργο των ηλεκτρονικών διοδίων, ύψους 90 εκατ. ευρώ, κόστος κατά πολύ χαμηλότερο από τον αντίστοιχο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια της προηγούμενης κυβέρνησης, που σκαρφάλωνε στα 400 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης του τομέα των μεταφορών το έργο έχει ενταχθεί και στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης. Για τα ηλεκτρονικά διόδια, έχουν δεσμευτεί πόροι 65 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το ορόσημο για την ανάθεση της σύμβασης του έργου είναι το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Πριν λίγες ημέρες, εγκρίθηκε και η ανάθεση του έργου για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για το έργο στην εταιρεία Planet, έναντι 135.108 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η διαδικασία ανάθεσης είχε ξεκινήσει τον περασμένο Ιούνιο.
Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας Οδού
Εντωμεταξύ, το πρώτο υβριδικό σύστημα διοδίων στη χώρα που έχει κάνει πραγματικότητα τη χιλιομετρική χρέωση λειτουργεί από την 1ηΙανουαρίου στην Ολυμπία Οδό. το Hybrid ETC είναι ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση. Με τη βοήθεια του προηγμένου τεχνολογικά συστήματος, που υπολογίζει την πραγματική απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, οι χρήστες τους αυτοκινητόδρομους εξοικονομούν ως και 76% των χρεώσεων.
Ουσιαστικά, η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου, έχει εγκαταστήσει «Ηλεκτρονικές Πύλες» (gantries) σε επιλεγμένες εξόδους του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε οι συνδρομητές της, που διαθέτουν πομποδέκτη, να χρεώνονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν. Αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας είναι εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου προκειμένου να κάνουν εφικτά τα υβριδικά διόδια.
Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης, δηλαδή, το όχημα εισερχόμενο στον αυτοκινητόδρομο πληρώνει μέσω του πομποδέκτη όλο το αντίτιμο που αναλογεί στη ζώνη χρέωσης και όταν βγει από τον αυτοκινητόδρομο, εφόσον έχει διανύσει μικρότερη απόσταση, τότε επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε. Όσοι χρήστες του αυτοκινητόδρομου δεν διαθέτουν πομποδέκτη συνεχίζουν να χρεώνονται με το «παραδοσιακό ζωνικό σύστημα. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει εξάλλου κλειστό σύστημα χρέωσης με μπάρες (διατηρώντας το προηγούμενο σύστημα), με σύστημα ανοιχτής κυκλοφορίας Free-flow για να δίνει επιστροφές.


Latest News

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού

Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας

Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών

«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ

Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων

Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ

Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ