Προχωρούν οι διαδικασίες που θα ανάψουν το πράσινο φως για τη χρέωση των διοδίων με το χιλιόμετρο. Η προετοιμασία του διαγωνισμού για το έργο της εγκατάστασης ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) μπαίνει στην τελική ευθεία με την αναζήτηση του χρηματοοικονομικού συμβούλου. Εντωμεταξύ, το πρώτο βήμα για την αναλογική χρέωση έχει ήδη γίνει με το υβριδικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας Οδού, που αποτελεί και τον πιλότο για την εφαρμογή των e-διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου, εγκρίθηκε η συμμετοχή τριών φορέων, των BPM, Business Partner – Οικονομικοί και Επιχειρηματικοί Σύμβουλοι και Ευρωσύμβουλοι. Με την ίδια απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε και η δέσμευση προϋπολογισμού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για την αμοιβή του αναδόχου του έργου. Ο ανάδοχος θα συμμετέχει σε όλες τις διαδικασίες ανάθεσης της σύμβασης σύμπραξης.
Μεταξύ άλλων, ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος θα βοηθήσει την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην ολοκλήρωση του επιχειρηματικού σχεδίου, στη διενέργεια του market sounding, στην κατάρτιση του χρηματοοικονομικού μοντέλου του έργου και στην του ύψους και των χρονικών διαστημάτων καταβολής των πληρωμών διαθεσιμότητας στον ανάδοχο. Επίσης, θα συμβάλλει στον εντοπισμό εναλλακτικών δομών χρηματοδότησης του έργου και θα παρέχει συμβουλές μέχρι την οριστικοποίηση και εξασφάλιση της χρηματοδότησης του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και την υπογραφή των σχετικών δανειακών συμβάσεων για τη διασφάλιση των συμφερόντων της αναθέτουσας αρχής.
Το έργο των ηλεκτρονικών διοδίων, ύψους 90 εκατ. ευρώ, κόστος κατά πολύ χαμηλότερο από τον αντίστοιχο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια της προηγούμενης κυβέρνησης, που σκαρφάλωνε στα 400 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης του τομέα των μεταφορών το έργο έχει ενταχθεί και στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης. Για τα ηλεκτρονικά διόδια, έχουν δεσμευτεί πόροι 65 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το ορόσημο για την ανάθεση της σύμβασης του έργου είναι το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Πριν λίγες ημέρες, εγκρίθηκε και η ανάθεση του έργου για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για το έργο στην εταιρεία Planet, έναντι 135.108 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η διαδικασία ανάθεσης είχε ξεκινήσει τον περασμένο Ιούνιο.
Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας Οδού
Εντωμεταξύ, το πρώτο υβριδικό σύστημα διοδίων στη χώρα που έχει κάνει πραγματικότητα τη χιλιομετρική χρέωση λειτουργεί από την 1ηΙανουαρίου στην Ολυμπία Οδό. το Hybrid ETC είναι ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση. Με τη βοήθεια του προηγμένου τεχνολογικά συστήματος, που υπολογίζει την πραγματική απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, οι χρήστες τους αυτοκινητόδρομους εξοικονομούν ως και 76% των χρεώσεων.
Ουσιαστικά, η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου, έχει εγκαταστήσει «Ηλεκτρονικές Πύλες» (gantries) σε επιλεγμένες εξόδους του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε οι συνδρομητές της, που διαθέτουν πομποδέκτη, να χρεώνονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν. Αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας είναι εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου προκειμένου να κάνουν εφικτά τα υβριδικά διόδια.
Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης, δηλαδή, το όχημα εισερχόμενο στον αυτοκινητόδρομο πληρώνει μέσω του πομποδέκτη όλο το αντίτιμο που αναλογεί στη ζώνη χρέωσης και όταν βγει από τον αυτοκινητόδρομο, εφόσον έχει διανύσει μικρότερη απόσταση, τότε επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε. Όσοι χρήστες του αυτοκινητόδρομου δεν διαθέτουν πομποδέκτη συνεχίζουν να χρεώνονται με το «παραδοσιακό ζωνικό σύστημα. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει εξάλλου κλειστό σύστημα χρέωσης με μπάρες (διατηρώντας το προηγούμενο σύστημα), με σύστημα ανοιχτής κυκλοφορίας Free-flow για να δίνει επιστροφές.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024