
Ένα στα δυο πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που άλλαξαν χέρια μέχρις στιγμής το τρέχον έτος κατέληξαν σε ελληνικά η κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα.
Έλληνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες μονοπωλούν τις αγοραπωλησίες Bulkers με τους έλληνες να προηγούνται (σε αξία επένδυσης) και τους κινέζους να ακολουθούν. Ελλάδα και Κίνα είναι άλλωστε οι δυο μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις τον πλανήτη με την Ελληνόκτητη ναυτιλία να αποτελεί το 17% της παγκόσμιας (σε όρους gt) και τους Κινέζους να ακολουθούν με 15%. Η Κίνα βέβαια έχει 1,4 δις. κατοίκους και η Ελλάδα μόλις 10 εκατ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking από τις αρχές του έτους μέχρι και τις 14 Νοεμβρίου άλλαξαν χέρια 1.716 μεταχειρισμένα (second hand) πλοία όλων των κατηγοριών εκ των οποίων τα μισά σχεδόν, 824 ήταν bulkers. Από τα 824 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα 207 κατέληξαν σε έλληνες και τα 214 σε κινέζους. Οι έλληνες επένδυσαν 3,6 δις. δολ για την αγορά αυτών των πλοίων και οι κινέζοι πλοιοκτήτες 2,9 δις. δολ που σημαίνει ότι αγόρασαν μικρότερα και γηραιότερα πλοία από τους έλληνες.
Αυτή η «κόντρα» μεταξύ ελλήνων και κινέζων στα bulkers εκφράζεται και στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων αφού οι δυο εθνικότητeς είναι οι πιο δραστήριες στις αγοραπωλησίες. Στο σύνολο όμως όλων των κατηγοριών οι έλληνες προηγούνται. Έτσι από τα 1.716 πλοία που άλλαξαν χέρια μέχρι τώρα, το 2021, τα 330 κατέληξαν σε ελληνικά συμφέροντα και τα 302 σε κινεζικά. Οι Έλληνες επένδυσαν 6,5 δις. δολ και οι κινέζοι 4,24 δις. δολ Εκτός από τα 207 bulkers οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν μεταξύ άλλων και 82 δεξαμενόπλοια και 28 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι Κινέζοι εκτός από τα 214 bulkers αγόρασαν μεταξύ άλλων, 56 δεξαμενόπλοια και μόλις πέντε containerships.
Τέλος να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον για τα bulkers είναι έντονο λόγω των θετικών προσδοκιών που έχουν οι πλοιοκτήτες για την αγορά καθώς αναμένουν άνοδο της ζήτησης σε σιδηρομετάλλευμα, λόγω της υλοποίησης μεγάλων έργων υποδομής στις ανεπτυγμένες οικονομίες.
Η τάση αυξημένων αγοραπωλησιών σε bulkers είχε καταγραφεί και το 2020 σε αντίθεση με το 2019 όταν bulkers και δεξαμενόπλοια «διαγκωνίσθηκαν» για την «κορυφή καθώς σε ένα σύνολο 1.395 πλοίων που μεταβιβάσθηκαν 518 ήταν Bulkers και 501 δεξαμενόπλοια. Ο παγκόσμιος στόλος bulkers αποτελεί το 43% του παγκοσμίου στόλου που αποτελείται από 95.000 πλοία άνω των 100 gt και τα δεξαμενόπλοια αποτελούν το 29% του παγκοσμίου στόλου.


Latest News

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών