Ένα στα δυο πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που άλλαξαν χέρια μέχρις στιγμής το τρέχον έτος κατέληξαν σε ελληνικά η κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα.
Έλληνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες μονοπωλούν τις αγοραπωλησίες Bulkers με τους έλληνες να προηγούνται (σε αξία επένδυσης) και τους κινέζους να ακολουθούν. Ελλάδα και Κίνα είναι άλλωστε οι δυο μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις τον πλανήτη με την Ελληνόκτητη ναυτιλία να αποτελεί το 17% της παγκόσμιας (σε όρους gt) και τους Κινέζους να ακολουθούν με 15%. Η Κίνα βέβαια έχει 1,4 δις. κατοίκους και η Ελλάδα μόλις 10 εκατ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking από τις αρχές του έτους μέχρι και τις 14 Νοεμβρίου άλλαξαν χέρια 1.716 μεταχειρισμένα (second hand) πλοία όλων των κατηγοριών εκ των οποίων τα μισά σχεδόν, 824 ήταν bulkers. Από τα 824 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα 207 κατέληξαν σε έλληνες και τα 214 σε κινέζους. Οι έλληνες επένδυσαν 3,6 δις. δολ για την αγορά αυτών των πλοίων και οι κινέζοι πλοιοκτήτες 2,9 δις. δολ που σημαίνει ότι αγόρασαν μικρότερα και γηραιότερα πλοία από τους έλληνες.
Αυτή η «κόντρα» μεταξύ ελλήνων και κινέζων στα bulkers εκφράζεται και στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων αφού οι δυο εθνικότητeς είναι οι πιο δραστήριες στις αγοραπωλησίες. Στο σύνολο όμως όλων των κατηγοριών οι έλληνες προηγούνται. Έτσι από τα 1.716 πλοία που άλλαξαν χέρια μέχρι τώρα, το 2021, τα 330 κατέληξαν σε ελληνικά συμφέροντα και τα 302 σε κινεζικά. Οι Έλληνες επένδυσαν 6,5 δις. δολ και οι κινέζοι 4,24 δις. δολ Εκτός από τα 207 bulkers οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν μεταξύ άλλων και 82 δεξαμενόπλοια και 28 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι Κινέζοι εκτός από τα 214 bulkers αγόρασαν μεταξύ άλλων, 56 δεξαμενόπλοια και μόλις πέντε containerships.
Τέλος να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον για τα bulkers είναι έντονο λόγω των θετικών προσδοκιών που έχουν οι πλοιοκτήτες για την αγορά καθώς αναμένουν άνοδο της ζήτησης σε σιδηρομετάλλευμα, λόγω της υλοποίησης μεγάλων έργων υποδομής στις ανεπτυγμένες οικονομίες.
Η τάση αυξημένων αγοραπωλησιών σε bulkers είχε καταγραφεί και το 2020 σε αντίθεση με το 2019 όταν bulkers και δεξαμενόπλοια «διαγκωνίσθηκαν» για την «κορυφή καθώς σε ένα σύνολο 1.395 πλοίων που μεταβιβάσθηκαν 518 ήταν Bulkers και 501 δεξαμενόπλοια. Ο παγκόσμιος στόλος bulkers αποτελεί το 43% του παγκοσμίου στόλου που αποτελείται από 95.000 πλοία άνω των 100 gt και τα δεξαμενόπλοια αποτελούν το 29% του παγκοσμίου στόλου.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς