![Έλληνες και κινέζοι μονοπωλούν τις second hand αγορές πλοίων στα bulkers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/safe-bulkers.jpg)
Ένα στα δυο πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που άλλαξαν χέρια μέχρις στιγμής το τρέχον έτος κατέληξαν σε ελληνικά η κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα.
Έλληνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες μονοπωλούν τις αγοραπωλησίες Bulkers με τους έλληνες να προηγούνται (σε αξία επένδυσης) και τους κινέζους να ακολουθούν. Ελλάδα και Κίνα είναι άλλωστε οι δυο μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις τον πλανήτη με την Ελληνόκτητη ναυτιλία να αποτελεί το 17% της παγκόσμιας (σε όρους gt) και τους Κινέζους να ακολουθούν με 15%. Η Κίνα βέβαια έχει 1,4 δις. κατοίκους και η Ελλάδα μόλις 10 εκατ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking από τις αρχές του έτους μέχρι και τις 14 Νοεμβρίου άλλαξαν χέρια 1.716 μεταχειρισμένα (second hand) πλοία όλων των κατηγοριών εκ των οποίων τα μισά σχεδόν, 824 ήταν bulkers. Από τα 824 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα 207 κατέληξαν σε έλληνες και τα 214 σε κινέζους. Οι έλληνες επένδυσαν 3,6 δις. δολ για την αγορά αυτών των πλοίων και οι κινέζοι πλοιοκτήτες 2,9 δις. δολ που σημαίνει ότι αγόρασαν μικρότερα και γηραιότερα πλοία από τους έλληνες.
Αυτή η «κόντρα» μεταξύ ελλήνων και κινέζων στα bulkers εκφράζεται και στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων αφού οι δυο εθνικότητeς είναι οι πιο δραστήριες στις αγοραπωλησίες. Στο σύνολο όμως όλων των κατηγοριών οι έλληνες προηγούνται. Έτσι από τα 1.716 πλοία που άλλαξαν χέρια μέχρι τώρα, το 2021, τα 330 κατέληξαν σε ελληνικά συμφέροντα και τα 302 σε κινεζικά. Οι Έλληνες επένδυσαν 6,5 δις. δολ και οι κινέζοι 4,24 δις. δολ Εκτός από τα 207 bulkers οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν μεταξύ άλλων και 82 δεξαμενόπλοια και 28 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι Κινέζοι εκτός από τα 214 bulkers αγόρασαν μεταξύ άλλων, 56 δεξαμενόπλοια και μόλις πέντε containerships.
Τέλος να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον για τα bulkers είναι έντονο λόγω των θετικών προσδοκιών που έχουν οι πλοιοκτήτες για την αγορά καθώς αναμένουν άνοδο της ζήτησης σε σιδηρομετάλλευμα, λόγω της υλοποίησης μεγάλων έργων υποδομής στις ανεπτυγμένες οικονομίες.
Η τάση αυξημένων αγοραπωλησιών σε bulkers είχε καταγραφεί και το 2020 σε αντίθεση με το 2019 όταν bulkers και δεξαμενόπλοια «διαγκωνίσθηκαν» για την «κορυφή καθώς σε ένα σύνολο 1.395 πλοίων που μεταβιβάσθηκαν 518 ήταν Bulkers και 501 δεξαμενόπλοια. Ο παγκόσμιος στόλος bulkers αποτελεί το 43% του παγκοσμίου στόλου που αποτελείται από 95.000 πλοία άνω των 100 gt και τα δεξαμενόπλοια αποτελούν το 29% του παγκοσμίου στόλου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του