Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας παραμένει στάσιμη στο ζήτημα της αντιμετώπισης της υπερθέρμανσης του πλανήτη. H κυβέρνηση συνασπισμού, με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό της χώρας, Σκοτ Μόρισον, υιοθέτησε, εν τέλει, τον στόχο μηδενικών εκπομπών, λόγω, εν μέρει, των φόβων της ότι οι διαχειριστές χρημάτων θα τιμωρούσαν τη χώρα, επειδή δεν είχε θέσει, μέχρι εκείνη τη στιγμή, κάποιον παρόμοιο στόχο. Υπήρχαν πολλά κενά στο σχέδιο τους, με τις νέες λεπτομέρειες να επιβεβαιώνουν την έλλειψη σοβαρότητας, αλλά και το πιθανό κόστος υλοποίησής του.
Η ενημερωμένη “Future Fuels and Vehicles Strategy” της Καμπέρα μάς δείχνει το ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να κάνει πολλά για τη μείωση των εκπομπών, πριν από το 2030. Εταιρείες, όπως η Tritium και η Jolt, οι οποίες υποστηρίζονται από τη Blackrock, έχουν προβεί σε χρηματοδοτήσεις, με σκοπό τη δημιουργία σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου, έργο στο οποίο συνεισφέρει και το επιπλέον ποσό των 178 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (130 εκατ. δολάρια). Από το εν λόγω πλάνο, όμως, εκλείπουν σημαντικότερα στοιχεία, όπως ο περιορισμός της ρύπανσης από την κίνηση στους δρόμους, η εξάλειψη των δασμών εισαγωγής και άλλων φόρων και η παροχή ομοσπονδιακών κινήτρων στους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κυβέρνηση αναμένει ότι τα νέα αυτά μέτρα θα βοηθήσουν στην κυκλοφορία 1,7 εκατομμυρίων καθαρών αυτοκινήτων στους δρόμους της Αυστραλίας, ή περίπου του 9% του στόλου ελαφρών οχημάτων της χώρας, το 2030, σύμφωνα με το Breakingviews. Εκτιμάται, ακόμη, ότι θα μειωθούν μόλις 8 εκατ. τόνοι ισοδύναμου CO2, έως το 2035, εκπομπές που φτάνουν σε σύνολο περίπου το ποσό των εκπομπών από τα μέσα μεταφοράς, κατά το έτος 2019.
Ο λόγος είναι ότι περισσότερα από 500.000 επιπλέον βενζινοκίνητα αυτοκίνητα θα τεθούν σε κυκλοφορία. Επιπροσθέτως, τα υβριδικά και τα «υπεραποδοτικά» ενεργοβόρα οχήματα, όχι, όμως, τα ηλεκτρικά, θα μπορούσαν, επίσης, να τεθούν στην κατηγορία των καθαρών αυτοκινήτων, σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης για καθαρές μηδενικές εκπομπές που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Υπάρχουν πολλά μαργαριτάρια. Αρχικά, έχει τεθεί το ανώτατο όριο 2 βαθμών Κελσίου, όχι των 1,5, για τη μέση παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας από τα προβιομηχανικά επίπεδα. Σύμφωνα με την έκθεση, οι καθαρές εκπομπές μειώνονται κατά 85%, ενώ αποφεύγεται οποιαδήποτε άλλη δράση για την εξοικονόμηση 4,9 δισ. δολαρίων Αυστραλίας από τη βιομηχανία άνθρακα και φυσικού αερίου. Ακόμη, η εν λόγω έκθεση εκτιμά ότι η αξία των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων θα αυξηθεί κατά 13%, έως το 2050, ενώ, προβλέπει και τη δημιουργία 62.000 πιθανών νέων θέσεων εργασίας στον τομέα της εξόρυξης και στον κατασκευαστικό κλάδο, χωρίς να αναφέρεται στη δημιουργία θέσεων σε τομείς που αφορούν το κλίμα ή και σε άλλους τομείς. H δεξαμενή σκέψης, Beyond Zero Emissions, εκτιμά τη δημιουργία 1,8 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας σε εθνικό επίπεδο.
Αυτή η επίπλαστη οικολογική συνείδηση κρατά σε αναμονή την ποινή που έθεσε ο Υπουργός Οικονομικών της Αυστραλίας, Josh Frydenberg, σε μια ομιλία του, τον Σεπτέμβριο. Το μοντέλο της περασμένης εβδομάδας εκτιμά ότι οι επενδύσεις, στη χώρα, θα μειωθούν, κατά μέσο όρο, κατά 5,5%, έως το 2050, ενώ το ΑΕΠ θα μειωθεί κατά, σχεδόν, 1 ποσοστιαία μονάδα. Ακόμη και αν υποτιμηθεί, με βάση τις πολιτικές που ακολουθούμε σήμερα, θα αποτελούσε ένα επάξιο ασφάλιστρο κινδύνου.
BREAKINGVIEWS
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»