
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας παραμένει στάσιμη στο ζήτημα της αντιμετώπισης της υπερθέρμανσης του πλανήτη. H κυβέρνηση συνασπισμού, με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό της χώρας, Σκοτ Μόρισον, υιοθέτησε, εν τέλει, τον στόχο μηδενικών εκπομπών, λόγω, εν μέρει, των φόβων της ότι οι διαχειριστές χρημάτων θα τιμωρούσαν τη χώρα, επειδή δεν είχε θέσει, μέχρι εκείνη τη στιγμή, κάποιον παρόμοιο στόχο. Υπήρχαν πολλά κενά στο σχέδιο τους, με τις νέες λεπτομέρειες να επιβεβαιώνουν την έλλειψη σοβαρότητας, αλλά και το πιθανό κόστος υλοποίησής του.
Η ενημερωμένη “Future Fuels and Vehicles Strategy” της Καμπέρα μάς δείχνει το ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να κάνει πολλά για τη μείωση των εκπομπών, πριν από το 2030. Εταιρείες, όπως η Tritium και η Jolt, οι οποίες υποστηρίζονται από τη Blackrock, έχουν προβεί σε χρηματοδοτήσεις, με σκοπό τη δημιουργία σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου, έργο στο οποίο συνεισφέρει και το επιπλέον ποσό των 178 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (130 εκατ. δολάρια). Από το εν λόγω πλάνο, όμως, εκλείπουν σημαντικότερα στοιχεία, όπως ο περιορισμός της ρύπανσης από την κίνηση στους δρόμους, η εξάλειψη των δασμών εισαγωγής και άλλων φόρων και η παροχή ομοσπονδιακών κινήτρων στους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κυβέρνηση αναμένει ότι τα νέα αυτά μέτρα θα βοηθήσουν στην κυκλοφορία 1,7 εκατομμυρίων καθαρών αυτοκινήτων στους δρόμους της Αυστραλίας, ή περίπου του 9% του στόλου ελαφρών οχημάτων της χώρας, το 2030, σύμφωνα με το Breakingviews. Εκτιμάται, ακόμη, ότι θα μειωθούν μόλις 8 εκατ. τόνοι ισοδύναμου CO2, έως το 2035, εκπομπές που φτάνουν σε σύνολο περίπου το ποσό των εκπομπών από τα μέσα μεταφοράς, κατά το έτος 2019.
Ο λόγος είναι ότι περισσότερα από 500.000 επιπλέον βενζινοκίνητα αυτοκίνητα θα τεθούν σε κυκλοφορία. Επιπροσθέτως, τα υβριδικά και τα «υπεραποδοτικά» ενεργοβόρα οχήματα, όχι, όμως, τα ηλεκτρικά, θα μπορούσαν, επίσης, να τεθούν στην κατηγορία των καθαρών αυτοκινήτων, σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης για καθαρές μηδενικές εκπομπές που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Υπάρχουν πολλά μαργαριτάρια. Αρχικά, έχει τεθεί το ανώτατο όριο 2 βαθμών Κελσίου, όχι των 1,5, για τη μέση παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας από τα προβιομηχανικά επίπεδα. Σύμφωνα με την έκθεση, οι καθαρές εκπομπές μειώνονται κατά 85%, ενώ αποφεύγεται οποιαδήποτε άλλη δράση για την εξοικονόμηση 4,9 δισ. δολαρίων Αυστραλίας από τη βιομηχανία άνθρακα και φυσικού αερίου. Ακόμη, η εν λόγω έκθεση εκτιμά ότι η αξία των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων θα αυξηθεί κατά 13%, έως το 2050, ενώ, προβλέπει και τη δημιουργία 62.000 πιθανών νέων θέσεων εργασίας στον τομέα της εξόρυξης και στον κατασκευαστικό κλάδο, χωρίς να αναφέρεται στη δημιουργία θέσεων σε τομείς που αφορούν το κλίμα ή και σε άλλους τομείς. H δεξαμενή σκέψης, Beyond Zero Emissions, εκτιμά τη δημιουργία 1,8 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας σε εθνικό επίπεδο.
Αυτή η επίπλαστη οικολογική συνείδηση κρατά σε αναμονή την ποινή που έθεσε ο Υπουργός Οικονομικών της Αυστραλίας, Josh Frydenberg, σε μια ομιλία του, τον Σεπτέμβριο. Το μοντέλο της περασμένης εβδομάδας εκτιμά ότι οι επενδύσεις, στη χώρα, θα μειωθούν, κατά μέσο όρο, κατά 5,5%, έως το 2050, ενώ το ΑΕΠ θα μειωθεί κατά, σχεδόν, 1 ποσοστιαία μονάδα. Ακόμη και αν υποτιμηθεί, με βάση τις πολιτικές που ακολουθούμε σήμερα, θα αποτελούσε ένα επάξιο ασφάλιστρο κινδύνου.
BREAKINGVIEWS


Latest News

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Nέο ρεκόρ θερμότητας στο κλίμα το 2024 - Γιατί κορυφαίοι επιστήμονες βρίσκονται σε απόγνωση
Απελπισμένοι εμφανίζονται οι επιστήμονες σχετικά με το κλίμα

Πώς η προεδρία Τραμπ.... αποφόρτισε τις εταιρείες φόρτισης EV - Εφιαλτική βουτιά των μετοχών
Βουτιά 70% έχουν κάνει οι μετοχές εταιρειών που προμηθεύουν την αγορά με φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της πολιτικής Τραμπ

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης