Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας παραμένει στάσιμη στο ζήτημα της αντιμετώπισης της υπερθέρμανσης του πλανήτη. H κυβέρνηση συνασπισμού, με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό της χώρας, Σκοτ Μόρισον, υιοθέτησε, εν τέλει, τον στόχο μηδενικών εκπομπών, λόγω, εν μέρει, των φόβων της ότι οι διαχειριστές χρημάτων θα τιμωρούσαν τη χώρα, επειδή δεν είχε θέσει, μέχρι εκείνη τη στιγμή, κάποιον παρόμοιο στόχο. Υπήρχαν πολλά κενά στο σχέδιο τους, με τις νέες λεπτομέρειες να επιβεβαιώνουν την έλλειψη σοβαρότητας, αλλά και το πιθανό κόστος υλοποίησής του.

Η ενημερωμένη “Future Fuels and Vehicles Strategy” της Καμπέρα μάς δείχνει το ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να κάνει πολλά για τη μείωση των εκπομπών, πριν από το 2030.  Εταιρείες, όπως η Tritium και η Jolt, οι οποίες υποστηρίζονται από τη Blackrock, έχουν προβεί σε χρηματοδοτήσεις, με σκοπό τη δημιουργία σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου, έργο στο οποίο συνεισφέρει και το επιπλέον ποσό των 178 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (130 εκατ. δολάρια). Από το εν λόγω πλάνο, όμως, εκλείπουν σημαντικότερα στοιχεία, όπως ο περιορισμός της ρύπανσης από την κίνηση στους δρόμους, η εξάλειψη των δασμών εισαγωγής και άλλων φόρων και η παροχή ομοσπονδιακών κινήτρων στους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Η κυβέρνηση αναμένει ότι τα νέα αυτά μέτρα θα βοηθήσουν στην κυκλοφορία 1,7 εκατομμυρίων καθαρών αυτοκινήτων στους δρόμους της Αυστραλίας, ή περίπου του 9% του στόλου ελαφρών οχημάτων της χώρας, το 2030, σύμφωνα με το Breakingviews. Εκτιμάται, ακόμη, ότι θα μειωθούν μόλις 8 εκατ. τόνοι ισοδύναμου CO2, έως το 2035, εκπομπές που φτάνουν σε σύνολο περίπου το ποσό των εκπομπών από τα μέσα μεταφοράς, κατά το έτος 2019.

Ο λόγος είναι ότι περισσότερα από 500.000 επιπλέον βενζινοκίνητα αυτοκίνητα θα τεθούν σε κυκλοφορία. Επιπροσθέτως, τα υβριδικά και τα «υπεραποδοτικά» ενεργοβόρα οχήματα, όχι, όμως, τα ηλεκτρικά, θα μπορούσαν, επίσης, να τεθούν στην κατηγορία των καθαρών αυτοκινήτων, σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης για καθαρές μηδενικές εκπομπές που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα.

Υπάρχουν πολλά μαργαριτάρια. Αρχικά, έχει τεθεί το ανώτατο όριο 2 βαθμών Κελσίου, όχι των 1,5, για τη μέση παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας από τα προβιομηχανικά επίπεδα. Σύμφωνα με την έκθεση, οι καθαρές εκπομπές μειώνονται κατά 85%, ενώ αποφεύγεται οποιαδήποτε άλλη δράση για την εξοικονόμηση 4,9 δισ. δολαρίων Αυστραλίας από τη βιομηχανία άνθρακα και φυσικού αερίου.  Ακόμη, η εν λόγω έκθεση εκτιμά ότι η αξία των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων θα αυξηθεί κατά 13%, έως το 2050, ενώ, προβλέπει και τη δημιουργία 62.000 πιθανών νέων θέσεων εργασίας στον τομέα της εξόρυξης και στον κατασκευαστικό κλάδο, χωρίς να αναφέρεται στη δημιουργία θέσεων σε τομείς που αφορούν το κλίμα ή και σε άλλους τομείς. H δεξαμενή σκέψης, Beyond Zero Emissions, εκτιμά τη δημιουργία 1,8 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας σε εθνικό επίπεδο.

Αυτή η επίπλαστη οικολογική συνείδηση κρατά σε αναμονή την ποινή που έθεσε ο Υπουργός Οικονομικών της Αυστραλίας, Josh Frydenberg, σε μια ομιλία του, τον Σεπτέμβριο. Το μοντέλο της περασμένης εβδομάδας εκτιμά ότι οι επενδύσεις, στη χώρα, θα μειωθούν, κατά μέσο όρο, κατά 5,5%, έως το 2050, ενώ το ΑΕΠ θα μειωθεί κατά, σχεδόν, 1 ποσοστιαία μονάδα. Ακόμη και αν υποτιμηθεί, με βάση τις πολιτικές που ακολουθούμε σήμερα, θα αποτελούσε ένα επάξιο ασφάλιστρο κινδύνου.

BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Πλημμύρες: Φαινόμενα ανάλογα της Βαλένθια θα εμφανίζονται πολύ συχνότερα – Οι εκτιμήσεις για την Ελλάδα
Green |

Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα

Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή