![Πόσο «πράσινη» είναι τελικά η Αυστραλία;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/DGM15_AUSTRALIA-CARBON-_0224_11.jpg)
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας παραμένει στάσιμη στο ζήτημα της αντιμετώπισης της υπερθέρμανσης του πλανήτη. H κυβέρνηση συνασπισμού, με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό της χώρας, Σκοτ Μόρισον, υιοθέτησε, εν τέλει, τον στόχο μηδενικών εκπομπών, λόγω, εν μέρει, των φόβων της ότι οι διαχειριστές χρημάτων θα τιμωρούσαν τη χώρα, επειδή δεν είχε θέσει, μέχρι εκείνη τη στιγμή, κάποιον παρόμοιο στόχο. Υπήρχαν πολλά κενά στο σχέδιο τους, με τις νέες λεπτομέρειες να επιβεβαιώνουν την έλλειψη σοβαρότητας, αλλά και το πιθανό κόστος υλοποίησής του.
Η ενημερωμένη “Future Fuels and Vehicles Strategy” της Καμπέρα μάς δείχνει το ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να κάνει πολλά για τη μείωση των εκπομπών, πριν από το 2030. Εταιρείες, όπως η Tritium και η Jolt, οι οποίες υποστηρίζονται από τη Blackrock, έχουν προβεί σε χρηματοδοτήσεις, με σκοπό τη δημιουργία σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου, έργο στο οποίο συνεισφέρει και το επιπλέον ποσό των 178 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (130 εκατ. δολάρια). Από το εν λόγω πλάνο, όμως, εκλείπουν σημαντικότερα στοιχεία, όπως ο περιορισμός της ρύπανσης από την κίνηση στους δρόμους, η εξάλειψη των δασμών εισαγωγής και άλλων φόρων και η παροχή ομοσπονδιακών κινήτρων στους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κυβέρνηση αναμένει ότι τα νέα αυτά μέτρα θα βοηθήσουν στην κυκλοφορία 1,7 εκατομμυρίων καθαρών αυτοκινήτων στους δρόμους της Αυστραλίας, ή περίπου του 9% του στόλου ελαφρών οχημάτων της χώρας, το 2030, σύμφωνα με το Breakingviews. Εκτιμάται, ακόμη, ότι θα μειωθούν μόλις 8 εκατ. τόνοι ισοδύναμου CO2, έως το 2035, εκπομπές που φτάνουν σε σύνολο περίπου το ποσό των εκπομπών από τα μέσα μεταφοράς, κατά το έτος 2019.
Ο λόγος είναι ότι περισσότερα από 500.000 επιπλέον βενζινοκίνητα αυτοκίνητα θα τεθούν σε κυκλοφορία. Επιπροσθέτως, τα υβριδικά και τα «υπεραποδοτικά» ενεργοβόρα οχήματα, όχι, όμως, τα ηλεκτρικά, θα μπορούσαν, επίσης, να τεθούν στην κατηγορία των καθαρών αυτοκινήτων, σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης για καθαρές μηδενικές εκπομπές που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Υπάρχουν πολλά μαργαριτάρια. Αρχικά, έχει τεθεί το ανώτατο όριο 2 βαθμών Κελσίου, όχι των 1,5, για τη μέση παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας από τα προβιομηχανικά επίπεδα. Σύμφωνα με την έκθεση, οι καθαρές εκπομπές μειώνονται κατά 85%, ενώ αποφεύγεται οποιαδήποτε άλλη δράση για την εξοικονόμηση 4,9 δισ. δολαρίων Αυστραλίας από τη βιομηχανία άνθρακα και φυσικού αερίου. Ακόμη, η εν λόγω έκθεση εκτιμά ότι η αξία των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων θα αυξηθεί κατά 13%, έως το 2050, ενώ, προβλέπει και τη δημιουργία 62.000 πιθανών νέων θέσεων εργασίας στον τομέα της εξόρυξης και στον κατασκευαστικό κλάδο, χωρίς να αναφέρεται στη δημιουργία θέσεων σε τομείς που αφορούν το κλίμα ή και σε άλλους τομείς. H δεξαμενή σκέψης, Beyond Zero Emissions, εκτιμά τη δημιουργία 1,8 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας σε εθνικό επίπεδο.
Αυτή η επίπλαστη οικολογική συνείδηση κρατά σε αναμονή την ποινή που έθεσε ο Υπουργός Οικονομικών της Αυστραλίας, Josh Frydenberg, σε μια ομιλία του, τον Σεπτέμβριο. Το μοντέλο της περασμένης εβδομάδας εκτιμά ότι οι επενδύσεις, στη χώρα, θα μειωθούν, κατά μέσο όρο, κατά 5,5%, έως το 2050, ενώ το ΑΕΠ θα μειωθεί κατά, σχεδόν, 1 ποσοστιαία μονάδα. Ακόμη και αν υποτιμηθεί, με βάση τις πολιτικές που ακολουθούμε σήμερα, θα αποτελούσε ένα επάξιο ασφάλιστρο κινδύνου.
BREAKINGVIEWS
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού