Το Facebook και το Instagram συγκεντρώνουν στοιχεία για νέους κάτω των 18 ετών χρησιμοποιώντας λογισμικό που καταγράφει τις διαδικτυακές δραστηριότητες των χρηστών, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η μητρική εταιρεία των δύο εταιρειών είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο ότι θα επιτρέπει σε διαφημιστές να στοχεύουν νεαρούς χρήστες βάσει τριών κατηγοριών μόνο – ηλικία, φύλο και τοποθεσία – αντί για ένα ευρύ φάσμα επιλογών, μεταξύ των οποίων και τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα. Ομως έρευνα έδειξε ότι το Facebook και το Instagram συνεχίζουν τη χρήση του λογισμικού, γνωστού ως conversion API, το οποίο συγκεντρώνει πληροφορίες για όλες τις κινήσεις των εφήβων στο Διαδίκτυο.
Η εταιρεία Meta, ιδιοκτήτρια του Facebook και του Instagram, αρνείται ότι τα στοιχεία χρησιμοποιούνται από το αλγοριθμικό σύστημά της προκειμένου να στοχεύει διαφημιστικά νέους κάτω των 18 ετών.
Ομως η συγκέντρωση προσωπικών στοιχείων εντοπίστηκε από την περιβαλλοντική οργάνωση Global Action Plan, τη Reset Australia, η οποία ζητά μεταρρυθμίσεις στους κανονισμούς που ισχύουν για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, και τη Fairplay, η οποία κάνει εκστρατεία εναντίον της χρήσης τέτοιων διαφημιστικών μεθόδων που στοχεύουν ανηλίκους.
Σε ανοιχτή επιστολή προς τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, διευθύνοντα σύμβουλο της Meta, 44 ομάδες υπεράσπισης δικαιωμάτων προέτρεψαν τον ιδρυτή του Facebook να ακυρώσει τη συλλογή δεδομένων, λέγοντας ότι χρησιμοποιούνταν για την ενεργοποίηση της «παρακολούθησης διαφημίσεων» για νέους χρήστες. Στην επιστολή προστίθεται: «Η αντικατάσταση της «στόχευσης που επιλέγεται από διαφημιστές» με τη «βελτιστοποίηση που επιλέγεται από ένα σύστημα παράδοσης μηχανικής μάθησης» δεν αποτελεί βελτίωση για τα παιδιά, παρά τους ισχυρισμούς του Facebook τον Ιούλιο. Το Facebook εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγει για τους νέους, προκειμένου να προσδιορίσει ποια παιδιά είναι πιο πιθανό να είναι ευάλωτα σε μια συγκεκριμένη διαφήμιση».
Στους υπογράφοντες την επιστολή περιλαμβάνονται το 5Rights, μια οργάνωση η οποία κάνει εκστρατεία για αυστηρότερους διαδικτυακούς ελέγχους για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο, και το Κέντρο Ψηφιακής Δημοκρατίας που εδρεύει στις ΗΠΑ.
Στη νέα έρευνα για το Facebook δημιουργήθηκαν τρεις ψεύτικοι λογαριασμοί – για έναν 13χρονο και δύο 16χρονους. Οι ερευνητές μπόρεσαν να δουν τα δεδομένα που συγκέντρωσε το λογισμικό της εταιρείας σε Facebook, Instagram και Messenger, καθώς οι «χρήστες» επισκέπτονταν ιστοσελίδες όπως τοπικές εφημερίδες και ιντερνετικά καταστήματα ρούχων.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν: «Το Facebook μπορεί να συλλέγει δεδομένα από άλλες καρτέλες και σελίδες του προγράμματος περιήγησης που χρησιμοποιούν τα παιδιά και να συγκεντρώνει πληροφορίες, όπως σε ποια θέματα κάνουν κλικ, ποιους όρους αναζητούν και ποια προϊόντα αγοράζουν ή βάζουν στο καλάθι τους. Δεν υπάρχει κανένας λόγος αποθήκευσης αυτού του είδους των δεδομένων, εκτός από την τροφοδοσία του συστήματος προβολής διαφημίσεων».
Ο Τζο Οσμπορν, εκπρόσωπος της Meta, δήλωσε: «Είναι λάθος να λέμε ότι επειδή εμφανίζουμε δεδομένα στα εργαλεία διαφάνειας χρησιμοποιούνται αυτόματα για διαφημίσεις. Δεν χρησιμοποιούμε δεδομένα από τους ιστότοπους και τις εφαρμογές των διαφημιζομένων και των συνεργατών μας για την εξατομίκευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών.
Ο λόγος που αυτές οι πληροφορίες εμφανίζονται στα εργαλεία διαφάνειας είναι επειδή οι έφηβοι επισκέπτονται ιστότοπους ή εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα επιχειρηματικά μας εργαλεία. Θέλουμε να παρέχουμε διαφάνεια στα δεδομένα που λαμβάνουμε, ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιούνται για εξατομίκευση διαφημίσεων».
Latest News
Facebook: Το ψεύτικο «μήνυμα απενεργοποίησης λογαριασμού» – Τι πρέπει να κάνετε
Έρχεται μήνυμα από φίλους για απενεργοποίηση λογαριασμού του Facebook
Νέο μπλόκο ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροτσίπ και τεχνολογίας ΑΙ
Στόχος των νέων περιορισμών είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες να διατηρήσουν την κυρίαρχη θέση τους στην τεχνητή νοημοσύνη
Meta και Amazon «κόβουν» τα προγράμματα συμπερίληψης – Νέα συνάντηση Τραμπ και Ζάκερμπεργκ
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ συνεχίζει την επίθεση φιλίας στον Τραμπ καθώς οι αμερικανικές επιχειρήσεις προετοιμάζονται για ισχυροποίηση των συντηρητικών φωνών.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές «ροκανίζουν» το μερίδιο αγοράς των iPhone της Apple - Ο ρόλος της AI
Το iPhone υποχώρησε κατά μία μονάδα στο 18% του μεριδίου αγοράς το 2024
Ένας Cosmos γεμάτος ανθρωπόμορφα ρομπότ
Θα μπορούν να κάνουν δουλειές στο σπίτι ή σε χώρους εργασίας όπως τα εργοστάσια
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
Γιατί 1 στους 4 Αμερικάνους αποφεύγουν την Τεχνολογία Tesla
Είναι εξαιρετικά σπάνια η εμπλοκή ενός επιχειρηματία τόσο ανοιχτά στην πολιτική με τρόπο που να οδηγεί σε μποϋκοτάζ της Tesla
Γιατί η Meta έπρεπε να «υποκλιθεί στον Τραμπ» πριν από την ορκωμοσία του
Η Meta έχει πολλά να διακινδυνεύσει, γι' αυτό και επαναπροσδιορίζει τη θέση της ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις - Τι κάνει τώρα με τον Τραμπ
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.
Στη «Silicon Valley» της Ταϊβάν - Εκεί που χτυπά η καρδιά της τεχνολογίας
Το νέο επιστημονικό πάρκο εισφέρει το 6% του ΑΕΠ της Ταϊβάν - Στο Σίντσου έχουν εγκατασταθεί εκατοντάδες τεχνολογικές επιχειρήσεις