
Ειδικά ελαστικά με ειδική γόμα, πέλμα και διαστάσεις έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες οδήγησης. Τα νέα ελαστικά διαθέτουν νέα χάραξη, μεγαλύτερες διαστάσεις, διαφορετικό προφίλ και καουτσούκ διαφορετικής σύνθεσης για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες επιδόσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στο αυξημένο βάρος και τις ειδικές προδιαγραφές που θα πρέπει να υπάρχουν για να μειωθεί η αντίσταση κύλισης, άρα και η κατανάλωση ενέργειας.
Από την άλλη, τα ελαστικά καλούνται να παίξουν σημαντικό ρόλο στα φρεναρίσματα που λόγω του βάρους είναι πιο επίπονα, αλλά και της αυξημένης ισχύος. Για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης έχει μεγαλώσει η διάσταση των τροχών σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας. Με αυξημένη διάσταση ουσιαστικά μεγαλώνει η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, ώστε να προστατεύεται καλύτερα το σασί και να μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα στο επιπλέον βάρος της μπαταρίας, προσφέροντας παράλληλα χαμηλότερη αντίσταση κύλισης. Όμως στον αντίποδα ανεβαίνει το κέντρο βάρους, πρόβλημα όμως που οι μηχανικοί το έχουν ξεπεράσει με την όσο το δυνατόν χαμηλότερη θέση της μπαταρίας.
Η ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει επίσης θετική και αρνητική πλευρά. Από τη μία πλευρά, σημαίνει άμεση επιτάχυνση, ενώ από την άλλη πλευρά, αυτή η υψηλή στιγμιαία ροπή δίνει επιπλέον πίεση στα ελαστικά.
Κινητήρες και πέλματα ελαστικών
Τα ηλεκτρικά οχήματα που διαθέτουν ισχυρούς κινητήρες, πρέπει να έχουν ελαστικά με πιο φαρδιά πέλματα για να επιτυγχάνεται καλύτερη πρόσφυση. Το μεγάλο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες κατασκευής ελαστικών είναι να κρατήσουν χαμηλά το κόστος αυτών των ελαστικών, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πιο ακριβά. Οι κατασκευαστές από την πλευρά τους καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να μειωθεί το κόστος έτσι ώστε να μη διαφοροποιηθεί η τελική τιμή με την τιμή των συμβατικών ελαστικών.
Η επιλογή των σωστών ελαστικών για ηλεκτρικά οχήματα είναι απαραίτητη για την απόδοση, τo φρενάρισμα και τις επιδόσεις. Μια καλή επιλογή είναι τα ελαστικά XL που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για χρήση με βαριά φορτία. Η αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η χαμηλότερη αντίσταση κύλισης σημαίνει αυξημένη ηλεκτρική εμβέλεια και υψηλότερη απόδοση, ενώ συμβάλλει επίσης στη συνολική βιωσιμότητα του αυτοκινήτου. Περισσότερο βάρος σημαίνει επίσης μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος. Ένα καλό ελαστικό, τέλος, μπορεί να το καλύψει αυτό, οπότε είναι σημαντικό να χρησιμοποιηθεί ελαστικό με καλύτερη δυνατή ένωση από καουτσούκ, ενώ πάντα σημαντικό είναι τα ελαστικά να μειώνουν την ένταση θορύβου.


Latest News

Κομισιόν: 5+1 μέτρα για την «καθαρή» βιομηχανία
«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν το σχέδιο της Κομισιόν, που συνδυάζει την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας
![ΑΠΕ: Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 – Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ape_ola-1024x600-1-600x352.png)
Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 - Η επίδοση της Ελλάδας [γραφήματα]
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την έναρξη της καταμέτρησης, το 2004

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας

Το στοίχημα της Ιαπωνίας με τις λεπτές ηλιακές κυψέλες για να τα βάλει με την Κίνα
Η Ιαπωνία θα παράξει εξαιρετικά λεπτές και εύκαμπτες ηλιακές κυψέλες προσπαθώντας να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια