![Βραζιλία – Ανυπολόγιστη η καταστροφή από την εκμετάλλευση των τροπικών δασών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/deforestation-2.jpeg)
Στο υψηλότερο σημείο εδώ και 15 χρόνια έφτασε ο ρυθμός της αποψίλωσης των δασών του Αμαζονίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ίδια η διαστημική υπηρεσία της Βραζιλίας.
Η έκθεση του Εθνικού Ινστιτούτου Διαστημικής Έρευνας (INPE), που βασίστηκε κυρίως σε στοιχεία από δορυφόρους, υπολόγισε πως μεταξύ Αυγούστου 2020 και Ιουλίου 2021 καταστράφηκαν 13.235 τετραγωνικά χιλιόμετρα τροπικών δασών. Νούμερο που μεταφράζεται σε αύξηση κατά 22% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χροιά.
Παράλληλα αποτελεί ρεκόρ στο ρυθμό αποψίλωσης των δασών του Αμαζονίου από το 2006, όταν είχαν… «καθαριστεί» 14.286 τετραγωνικά χιλιόμετρα βλάστησης.
Τα θλιβερά αυτά στοιχεία δημοσιεύονται μόλις λίγες ημέρες αφότου η Βραζιλία δεσμεύτηκε στη συμφωνία για τον τερματισμό της αποψίλωσης των δασών μέχρι το 2030, στο πλαίσιο της κλιματικής συνόδου COP26, στη Γλασκόβη.
Ο ίδιος ο Ζαϊρ Μπολσονάρου δεν μετέβη στη Γλασκόβη, θεωρώντας βέβαιο πως θα βρεθεί στο στόχαστρο ακτιβιστών και μη, δεδομένου πως θεωρείται αρνητής του φαινομένου του θερμοκηπίου και επί των ημερών του η Βραζιλία έχει ακολουθήσει μια καταστροφική πολιτική σε θέματα περιβάλλοντος.
Η επιτάχυνση της καταστροφής του Αμαζονίου επί των ημερών του, συνιστά την καλύτερη όσο και θλιβερή απόδειξη.
Με το επιχείρημα της ανάγκης στήριξης της οικονομίας, η κυβέρνηση ενθάρρυνε επιχειρηματικές (πολλές φορές παράνομες) δραστηριότητες, στην γεωργία, στον κτηνοτροφικό τομέα και στα ορυχεία. Στις δε, φωτιές του 2019 που κατέκαψαν δεκάδες χιλιάδες στρέμματα δάσους, συγκρούστηκε ανοιχτά ακόμη και με διεθνείς ηγέτες που επέκριναν τις πολιτικές του.
Σημειωτέον πως τα τροπικά δάση του Αμαζονίου ουσιαστικά επεκτείνονται σε εννέα διαφορετικές χώρες, όμως το 60% αυτών βρίσκονται στη Βραζιλία.
H αποψίλωση των παρθένων δασών και η υπερ-εκμετάλλευση τους δημιουργεί και μια ριζική ανατροπή στο ρόλο που παίζει ο Αμαζόνιος ως ο…πνεύμονας του πλανήτη. Νωρίτερα φέτος έτερη έκθεση του INPE αποκάλυψε πως, για πρώτη φορά στην ιστορία, ο Αμαζόνιος εκπέμπει περισσότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα από ότι έχει δυνατότητα να απορροφήσει, κάτι που σημαίνει πως από πνεύμονας του πλανήτη μετατρέπεται σε… ρυπαντή!
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
![Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Συνεχίζει την ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Ηλεκτροκίνητα-οχήματα-μεταφοράς-τσιμέντου-Ομίλου-ΗΡΑΚΛΗΣ-2-600x400.jpg)
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου