![Κλιματική αλλαγή – Πώς πλήττει και τα σπορ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/13701717.jpg)
Η κλιματική αλλαγή έχει πάψει να είναι μια ζοφερή προοπτική. Αποτελεί εφιαλτική πραγματικότητα και θέτει σε κίνδυνο το μέλλον της ανθρωπότητας απειλώντας τη συνοχή των κοινωνιών, καθώς υπονομεύει βασικές ανθρώπινες δραστηριότητες. Ανάμεσά τους και τον αθλητισμό, που ήδη υφίσταται τις συνέπειές της. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά. Ο μαραθώνιος στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το καλοκαίρι άλλαξε ημέρα και ώρα διεξαγωγής, λόγω των ανησυχιών που είχαν εκφράσει οι ειδικοί για τις συνέπειες της υπερβολικής ζέστης στην υγεία των μαραθωνοδρόμων. Μάλιστα πολλοί από τους αθλητές που συμμετείχαν στη διοργάνωση μιλούσαν για πολύ κακές συνθήκες στους πιο θερμούς Αγώνες όλων των εποχών!
Ματαιώσεις
Στην Αυστραλία το 2014 ματαιώθηκαν λόγω του καύσωνα όλοι οι αγώνες τένις του Αυστραλιανού Οπεν, που επρόκειτο να γίνουν σε ανοικτά γήπεδα. Και το 2019 πολλά από τα παιχνίδια του Παγκοσμίου Κυπέλλου ράγκμπι δεν έγιναν ποτέ, εξαιτίας του τυφώνα Χαγκίμπις, που έπληξε εκείνες τις ημέρες τη διοργανώτρια Ιαπωνία.
Περισσότερο ευάλωτα στην υπερθέρμανση του πλανήτη είναι τα χειμερινά αθλήματα. Το 2014 στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι χρησιμοποιήθηκε τεχνητό χιόνι, επειδή είχε χιονίσει ελάχιστα και οι πίστες δεν ήταν καλυμμένες επαρκώς. Οπως φαίνεται μάλιστα, η διοργάνωση των Χειμερινών Αγώνων απειλείται ευθέως από την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Waterloo του Καναδά, αν η άνοδος της θερμοκρασίας συνεχιστεί με τους σημερινούς ρυθμούς, μέχρι το 2050 οι 9 από τις 19 πόλεις που έχουν διοργανώσει στο παρελθόν Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες απλώς δεν θα είναι σε θέση να τους διοργανώσουν ξανά! Και ως το 2080, οι 9 πόλεις θα έχουν γίνει 13! Η ΔΟΕ ήδη δυσκολεύεται να βρίσκει οικοδεσπότες για τη διοργάνωση λόγω του υψηλού κόστους της. Τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα αν λείψει και το χιόνι…
Δεν παγώνουν
Μια τέτοια κατάσταση βιώνουν όσοι ασχολούνται με το χόκεϊ επί πάγου στη Βόρεια Αμερική, που έχει μεγάλη παράδοση στο άθλημα. Οι μεγάλες λίμνες στα σύνορα με τον Καναδά δεν παγώνουν πια τον χειμώνα όσο στο παρελθόν, έτσι εκλείπουν τα φυσικά παγοδρόμια, που προσελκύουν πολλά παιδιά να παίξουν εκεί και να κάνουν την πρώτη γνωριμία τους με το χόκεϊ. Οι επιπτώσεις στην παραγωγική διαδικασία των αθλητών είναι ήδη ορατές και απασχολούν τα στελέχη της επαγγελματικής λίγκας (ΝΗL), που αναζητούν λύσεις.
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις και για άλλα αθλήματα. Στην Αυστραλία οι επιστήμονες εκτιμούν ότι τα επόμενα χρόνια οι ημέρες του καλοκαιριού κατά τις οποίες η θερμοκρασία θα ξεπερνά τους 40 βαθμούς Κελσίου θα αυξηθούν σε ποσοστό 60% σε σχέση με σήμερα. Αυτό αναμένεται να επιφέρει μέχρι το 2030 σημαντικές αλλαγές στο καλεντάρι δημοφιλών αθλημάτων, όπως το κρίκετ, το ποδόσφαιρο ή το τένις, καθώς θα αναζητηθούν ημερομηνίες διεξαγωγής των αγώνων σε πιο δροσερές περιόδους του έτους.
Πλημμυρισμένα
Στην Αγγλία υπολογίστηκε ότι οι 23 από τις 92 ποδοσφαιρικές ομάδες που συμμετέχουν στην Πρέμιερ Λιγκ και στις άλλες επαγγελματικές κατηγορίες και εδρεύουν σε περιοχές παραλιακές ή με χαμηλό υψόμετρο, θα πρέπει να περιμένουν ότι ως το 2050 τα γήπεδά τους θα είναι πλημμυρισμένα στη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους εξαιτίας έντονων βροχοπτώσεων. Γεγονός που θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα στα οικονομικά τους και μεγάλες δυσκολίες στον προγραμματισμό των αγώνων και των πρωταθλημάτων.
Δεσμεύσεις από τις ομοσπονδίες
Στην πρόσφατη διάσκεψη για την κλιματική αλλαγή, που διοργανώθηκε στη Γλασκώβη υπό την αιγίδα του ΟΗΕ και με τη συμμετοχή των αρχηγών των κρατών-μελών του, συμμετείχαν και πολλοί φορείς του αθλητισμού, οι οποίοι συνυπέγραψαν το τελικό κείμενο δεσμευόμενοι να συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές άνθρακα ως το 2040 και για μείωση κατά 50% των εκπομπών αερίων ως το 2030. Διότι και ο αθλητισμός έχει μερίδιο ευθύνης στην υπερθέρμανση του πλανήτη.Αν και δεν έχει μετρηθεί ακριβώς το αποτύπωμα άνθρακα που αφήνει η παγκόσμια αθλητική βιομηχανία, με βάση το οικονομικό αποτέλεσμά της, που ανέρχεται στα 500-600 δισ. δολάρια ετησίως (0,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ), και σε συνδυασμό με τις μεγάλες ανάγκες που γεννά για ταξίδια και μεταφορές εν γένει, υπολογίζεται ότι συμμετέχει σε ποσοστό 0,6%-0,8% στις παγκόσμιες εκπομπές αερίων. Χωρίς να περιλαμβάνεται το αποτύπωμα της βιομηχανίας των ειδών ένδυσης και υπόδησης, που είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον αθλητισμό.
Γι’ αυτό μεγάλοι αθλητικοί οργανισμοί, όπως η FIFA, η ΑΤΡ του τένις και η Παγκόσμια Ομοσπονδία Σκι ανακοίνωσαν μετά τη διάσκεψη της Γλασκώβης πως σκοπεύουν όχι μόνο να μηδενίσουν τις εκπομπές τους σε άνθρακα ως το 2040, αλλά και να αναλάβουν πρωτοβουλίες με στόχο την εκπαίδευση των φιλάθλων σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, υιοθετώντας παράλληλα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος. Διότι όλοι πρέπει να δράσουμε τώρα. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο…
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού