Ανήκουν στην κατηγορία των αποκαλούμενων billionaires (πλούσιων) και διακρίνονται για τις πολλές και μεγάλες επενδύσεις στη στεριά. Ωστόσο, κατά περιόδους, ορισμένοι εξ αυτών στρέφουν το ενδιαφέρον τους και στη θάλασσα, επενδύοντας σε ναυτιλιακές εταιρείες.
Τις τελευταίες ημέρες καταγράφηκαν τέτοιες κινήσεις, με ηχηρά ονόματα διεθνών επενδυτών, όπως ο καναδός δισεκατομμυριούχος Πρεμ Γουάτσα και ο Ελληνας Τέλης Μυστακίδης, να τοποθετούνται στους κλάδους των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου αλλά και των δεξαμενόπλοιων.
Όπως έγινε γνωστό, ο Πρεμ Γουάτσα κατέχει πλέον μετοχές της πλοιοκτήτριας δεξαμενόπλοιων International Seaways, αξίας περίπου 10 εκατ. δολ., οι οποίες αντιστοιχούν συνολικά στο 1,1% του μετοχικού της κεφαλαίου. Σύμφωνα με σχετικό έγγραφο της Αμερικανικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ο ασφαλιστικός όμιλος Fairfax Financial Holdings που ελέγχει ο Γουάτσα έχει αποκτήσει 572.954 μετοχές της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακής εταιρείας.
Η Fairfax, βέβαια, είναι παλαιός γνώριμος της ναυτιλίας καθώς τον Νοέμβριο του 2019 επένδυσε στην ινδική ναυτιλιακή εταιρεία Seven Islands Shipping Limited περί τα 72,1 εκατ. δολάρια, αποκτώντας ισχυρό μειοψηφικό ποσοστό. Επιπλέον φέρεται να ελέγχει σημαντικό ποσοστό στον όμιλο Atlas, ο οποίος ελέγχει τη ναυτιλιακή Seaspan που δραστηριοποιείται στα containerships.
Την ίδια στιγμή, ο Έλληνας Τέλης Μυστακίδης απέκτησε πρόσφατα μετοχές στη Union Maritime, μια εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Η συγκεκριμένη ναυτιλιακή από τα δεξαμενόπλοια αποφάσισε να επεκταθεί και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να εκμεταλλευθεί τη μεγάλη άνοδο των ναύλων.
Ο πρώην επικεφαλής του τμήματος εμπορίας χαλκού στον κολοσσό εμπορευμάτων Glencore περιλαμβάνεται στη λίστα δισεκατομμυριούχων του «Forbes», με περιουσία 2,7 δισ. δολ.
Πριν από μερικούς μήνες, σε ναυτιλιακή εταιρεία τοποθετήθηκε και ο δισεκατομμυριούχος Τζορτζ Σόρος, ο οποίος διέθεσε στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2021 περίπου 800.000 δολάρια για αγορά μετοχών της Eagle Bulk, ενώ νωρίτερα το Soros Fund Management διέθεσε 39,3 εκατ. δολάρια για το 2,75% των μη εξασφαλισμένων μετατρέψιμων ομολόγων της Golar LNG, που λήγουν το 2022.
Σε παρόμοια ρότα και ο Μάικλ Μπέρι, γνωστός από το «Μεγάλο Σορτάρισμα», ο οποίος μέσα στο 2021 έκανε επιλεκτικές τοποθετήσεις σε μετοχές της Scorpio Tankers (περίπου 600.000 μετοχές) και της εταιρείας μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Golden Ocean Group (700.000 μετοχές).
Επιπλέον, παρουσία στη Stealthgas του Χάρη Βαφειά διαθέτει ο Μάικλ Ντελ, ιδρυτής της γνωστής εταιρείας κομπιούτερ Dell. Μέσω του fund MSD Partners, ο Ντελ ελέγχει ποσοστό λίγο κάτω από το 10% στην εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία του έλληνα εφοπλιστή με πλοία μεταφοράς υγραερίου και δεξαμενόπλοια.
Οι πρόσφατες τοποθετήσεις των δισεκατομμυριούχων σε ναυτιλιακές μετοχές συνδέονται με τις προσδοκίες που τρέφουν οι επενδυτές για τους διάφορους ναυτιλιακούς κλάδους. Έτσι, στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εκτιμάται ότι, παρά την πρόσφατη μεγάλη άνοδο και την πτώση, στη συνέχεια οι προοπτικές είναι θετικές καθώς αναμένεται νέο κύμα επενδύσεων σε υποδομές από πολλές χώρες, γεγονός που σημαίνει αύξηση της ζήτησης σε πρώτες ύλες, όπως είναι το σιδηρομετάλλευμα.
Όσον αφορά τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, ο οποίος χαρακτηρίζεται στην παρούσα περίοδο από μια υποτονικότητα και στασιμότητα, εκτιμάται ότι η εικόνα του στο άμεσο μέλλον θα βελτιωθεί σημαντικά όσο θα υποχωρεί η πανδημία και θα επανέρχεται η κανονικότητα στις οικονομίες και μια ισχυρή ανάπτυξη. Ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων θα είναι μαζί με αυτόν των ferries από τους τελευταίους που θα επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων