![Εφοδιαστική αλυσίδα – Σημάδια ανάκαμψης μετ’ εμποδίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/SupplyChain4.jpg)
Τα προβλήματα που πλήττουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα αρχίζουν να υποχωρούν. Ωστόσο, στελέχη από τους χώρους της ναυτιλίας, της μεταποίησης και του λιανικού εμπορίου διαμηνύουν ότι δεν περιμένουν επιστροφή στην κανονικότητα μέχρι τον επόμενο χρόνο. Εκτιμούν ότι θα συνεχίσουν να παρατηρούνται καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευμάτων, εάν η αύξηση των κρουσμάτων διαταράξει τα λειτουργία καίριων μεταφορικών κόμβων.
Στην Ασία, το κλείσιμο εργοστασίων εξαιτίας των αυξημένων κρουσμάτων κορωνοϊού, οι ελλείψεις ενέργειας και οι περιορισμοί στη χωρητικότητα των λιμανιών είναι προβλήματα που δείχνουν να υποχωρούν τις τελευταίες εβδομάδες, επισημαίνει η WSJ.
Στις ΗΠΑ, οι μεγάλοι λιανοπωλητές λένε ότι έχουν εισαγάγει τα περισσότερα από αυτά που χρειάζονται για τις διακοπές. Οι ναύλοι των θαλάσσιων μεταφορών έχουν υποχωρήσει από τα επίπεδα ρεκόρ.
Όμως, στελέχη της αγοράς και οικονομολόγοι εκτιμούν ότι η έντονη καταναλωτική ζήτηση στη Δύση, η συνεχιζόμενη συμφόρηση στα λιμάνια των ΗΠΑ, οι ελλείψεις οδηγών φορτηγών και οι αυξημένοι παγκόσμιοι ναύλοι συνεχίζουν να ρίχνουν βαριά σκιά στην ανάκαμψη. Το ενδεχόμενο πιο ακραίων καιρικών συνθηκών και εξάρσεων κρουσμάτων Covid-19 μπορεί επίσης να απειλήσει με εκ νέου κλείσιμο αλυσίδες εφοδιασμού.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η βελτίωση της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, σημαντική για την κάλυψη της ζήτησης και του κόστους μεταφορών, εφόσον διατηρηθεί θα μπορούσε να συμβάλει και στην άμβλυνση των πληθωριστικών πιέσεων.
Ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν να ξεφορτώσουν στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, οι μεγαλύτερες πύλες εισόδου των ΗΠΑ για εισαγωγές από Ασία, έχει βελτιωθεί αλλά εξακολουθεί να κινείται σε επίπεδα ρεκόρ: 71 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγκυροβολημένα στα ανοιχτά στις 19 Νοεμβρίου, έναντι 86 τρεις μέρες νωρίτερα και 17 ακόμη αναμενόταν να φτάσουν εντός τριών ημερών. Πριν από την πανδημία, ήταν ασυνήθιστο για οποιοδήποτε πλοίο να αγκυροβολήσει σε απόσταση από το λιμάνι.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/bottlenecks-600x400.jpg)
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ – Εμπορεύματα άνω των 24 δισ. δολαρίων στα ανοικτά των λιμανιών
Στελέχη της ναυτιλίας και της λιανικής αναφέρουν ότι αναμένουν οι αναμονές στα λιμάνια των ΗΠΑ να έχουν αποκατασταθεί στις αρχές του 2022, μετά την εορταστική περίοδο αγορών και όταν τον Φεβρουάριο ο εορτασμός του νέου έτους στην Ανατολική Ασία κλείνουν πολλά εργοστάσιο επιβραδύνοντας την παραγωγή.
Ο γερμανός εφοπλιστής Jan Held, συνιδιοκτήτης της Held Bereederungs GmbH & Co. KG, με έδρα τη βόρεια γερμανική πόλη Haren είπε ότι η συμφόρηση, ιδιαίτερα στην Ασία, βελτιώνεται. Τα πλοία του, που μεταφέρουν κυρίως βιομηχανικά είδη, περνούσαν συχνά έναν μήνα περιμένοντας έξω από τα ασιατικά λιμάνια. Σημείωσε, πάντως, ότι θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να ομαλοποιηθεί το παγκόσμιο σύστημα μεταφορών.
Οι ναύλοι της Trans-Pacific έχουν μειωθεί τις τελευταίες εβδομάδες καθώς οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες λιανικής των ΗΠΑ έχουν ήδη στοκάρει για την αγορά των γιορτών. Το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου στον Ειρηνικό μειώθηκε κατά περισσότερο από 25% τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου, η μεγαλύτερη πτώση σε δύο χρόνια. Οι τιμές αυξήθηκαν περίπου 5% αυτή την εβδομάδα σε περίπου 14.700 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών, παραμένοντας υπερτριπλάσιες σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με τον Freightos Baltic Index.
«Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα χειρότερα είναι πίσω μας όσον αφορά τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας», δήλωσε ο Louis Kuijs, επικεφαλής οικονομικών για την Ασία στην Oxford Economics, επικαλούμενος σχετική έρευνα σε ειδικούς από διαφορετικές οικονομικές δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, ειδικοί από 45 χώρες εκτιμούν ότι τα κενά στην εφοδιαστική αλυσίδα κορυφώθηκαν ή θα κορυφωθούν το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Διαβάστε επίσης: Tο θαλάσσιο εμπόριο ξεπερνά την καταιγίδα COVID-19 – Ο νέες προκλήσεις
Πολλές μεγάλες αλυσίδες, συμπεριλαμβανομένων των Walmart, Home Depot και Target, έχουν ήδη δηλώσει ότι είναι επαρκώς εφοδιασμένες για τις γιορτές, κυρίως επειδή εισήγαγαν αγαθά νωρίτερα από το συνηθισμένο φέτος. Μερικοί, μάλιστα, ναύλωσαν δικά τους πλοία για να ξεπεράσουν τα προβλήματα συμφόρησης.
Μετά την επιβράδυνση της παραγωγής τους τελευταίους μήνες λόγω των αυξημένων κρουσμάτων Covid-19, η παραγωγή σε εργοστάσια στη Μαλαισία, στο Βιετνάμ και σε άλλες χώρες ανέκαμψε τον περασμένο μήνα, καθώς τα κρούσματα μειώθηκαν και τα όρια παραγωγής άρθηκαν, χαλαρώνοντας ορισμένα σημεία συμφόρησης που έπληξαν καθοριστικά την παραγωγή ημιαγωγών και κλωστοϋφαντουργίας παγκοσμίως.
«Είναι μια σημαντική θετική εξέλιξη», σχολίασε η Trinh Nguyen, ανώτερη οικονομολόγος στο Natixis στο Χονγκ Κονγκ. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι πολλές χώρες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν άλλα προβλήματα, όπως είναι οι ελλείψεις εργαζομένων.
Σύμφωνα με την ίδια, υπάρχουν ορισμένες πτυχές των κραδασμών που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα που φαίνονται να αποκαθίστανται σιγά-σιγά, αλλά το ζήτημα της έλλειψης εργαζομένων δεν πρόκειται να εξαφανιστεί εντελώς.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου