Τα προβλήματα που πλήττουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα αρχίζουν να υποχωρούν. Ωστόσο, στελέχη από τους χώρους της ναυτιλίας, της μεταποίησης και του λιανικού εμπορίου διαμηνύουν ότι δεν περιμένουν επιστροφή στην κανονικότητα μέχρι τον επόμενο χρόνο. Εκτιμούν ότι θα συνεχίσουν να παρατηρούνται καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευμάτων, εάν η αύξηση των κρουσμάτων διαταράξει τα λειτουργία καίριων μεταφορικών κόμβων.
Στην Ασία, το κλείσιμο εργοστασίων εξαιτίας των αυξημένων κρουσμάτων κορωνοϊού, οι ελλείψεις ενέργειας και οι περιορισμοί στη χωρητικότητα των λιμανιών είναι προβλήματα που δείχνουν να υποχωρούν τις τελευταίες εβδομάδες, επισημαίνει η WSJ.
Στις ΗΠΑ, οι μεγάλοι λιανοπωλητές λένε ότι έχουν εισαγάγει τα περισσότερα από αυτά που χρειάζονται για τις διακοπές. Οι ναύλοι των θαλάσσιων μεταφορών έχουν υποχωρήσει από τα επίπεδα ρεκόρ.
Όμως, στελέχη της αγοράς και οικονομολόγοι εκτιμούν ότι η έντονη καταναλωτική ζήτηση στη Δύση, η συνεχιζόμενη συμφόρηση στα λιμάνια των ΗΠΑ, οι ελλείψεις οδηγών φορτηγών και οι αυξημένοι παγκόσμιοι ναύλοι συνεχίζουν να ρίχνουν βαριά σκιά στην ανάκαμψη. Το ενδεχόμενο πιο ακραίων καιρικών συνθηκών και εξάρσεων κρουσμάτων Covid-19 μπορεί επίσης να απειλήσει με εκ νέου κλείσιμο αλυσίδες εφοδιασμού.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η βελτίωση της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, σημαντική για την κάλυψη της ζήτησης και του κόστους μεταφορών, εφόσον διατηρηθεί θα μπορούσε να συμβάλει και στην άμβλυνση των πληθωριστικών πιέσεων.
Ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν να ξεφορτώσουν στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, οι μεγαλύτερες πύλες εισόδου των ΗΠΑ για εισαγωγές από Ασία, έχει βελτιωθεί αλλά εξακολουθεί να κινείται σε επίπεδα ρεκόρ: 71 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγκυροβολημένα στα ανοιχτά στις 19 Νοεμβρίου, έναντι 86 τρεις μέρες νωρίτερα και 17 ακόμη αναμενόταν να φτάσουν εντός τριών ημερών. Πριν από την πανδημία, ήταν ασυνήθιστο για οποιοδήποτε πλοίο να αγκυροβολήσει σε απόσταση από το λιμάνι.
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ – Εμπορεύματα άνω των 24 δισ. δολαρίων στα ανοικτά των λιμανιών
Στελέχη της ναυτιλίας και της λιανικής αναφέρουν ότι αναμένουν οι αναμονές στα λιμάνια των ΗΠΑ να έχουν αποκατασταθεί στις αρχές του 2022, μετά την εορταστική περίοδο αγορών και όταν τον Φεβρουάριο ο εορτασμός του νέου έτους στην Ανατολική Ασία κλείνουν πολλά εργοστάσιο επιβραδύνοντας την παραγωγή.
Ο γερμανός εφοπλιστής Jan Held, συνιδιοκτήτης της Held Bereederungs GmbH & Co. KG, με έδρα τη βόρεια γερμανική πόλη Haren είπε ότι η συμφόρηση, ιδιαίτερα στην Ασία, βελτιώνεται. Τα πλοία του, που μεταφέρουν κυρίως βιομηχανικά είδη, περνούσαν συχνά έναν μήνα περιμένοντας έξω από τα ασιατικά λιμάνια. Σημείωσε, πάντως, ότι θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να ομαλοποιηθεί το παγκόσμιο σύστημα μεταφορών.
Οι ναύλοι της Trans-Pacific έχουν μειωθεί τις τελευταίες εβδομάδες καθώς οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες λιανικής των ΗΠΑ έχουν ήδη στοκάρει για την αγορά των γιορτών. Το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου στον Ειρηνικό μειώθηκε κατά περισσότερο από 25% τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου, η μεγαλύτερη πτώση σε δύο χρόνια. Οι τιμές αυξήθηκαν περίπου 5% αυτή την εβδομάδα σε περίπου 14.700 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών, παραμένοντας υπερτριπλάσιες σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με τον Freightos Baltic Index.
«Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα χειρότερα είναι πίσω μας όσον αφορά τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας», δήλωσε ο Louis Kuijs, επικεφαλής οικονομικών για την Ασία στην Oxford Economics, επικαλούμενος σχετική έρευνα σε ειδικούς από διαφορετικές οικονομικές δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, ειδικοί από 45 χώρες εκτιμούν ότι τα κενά στην εφοδιαστική αλυσίδα κορυφώθηκαν ή θα κορυφωθούν το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Διαβάστε επίσης: Tο θαλάσσιο εμπόριο ξεπερνά την καταιγίδα COVID-19 – Ο νέες προκλήσεις
Πολλές μεγάλες αλυσίδες, συμπεριλαμβανομένων των Walmart, Home Depot και Target, έχουν ήδη δηλώσει ότι είναι επαρκώς εφοδιασμένες για τις γιορτές, κυρίως επειδή εισήγαγαν αγαθά νωρίτερα από το συνηθισμένο φέτος. Μερικοί, μάλιστα, ναύλωσαν δικά τους πλοία για να ξεπεράσουν τα προβλήματα συμφόρησης.
Μετά την επιβράδυνση της παραγωγής τους τελευταίους μήνες λόγω των αυξημένων κρουσμάτων Covid-19, η παραγωγή σε εργοστάσια στη Μαλαισία, στο Βιετνάμ και σε άλλες χώρες ανέκαμψε τον περασμένο μήνα, καθώς τα κρούσματα μειώθηκαν και τα όρια παραγωγής άρθηκαν, χαλαρώνοντας ορισμένα σημεία συμφόρησης που έπληξαν καθοριστικά την παραγωγή ημιαγωγών και κλωστοϋφαντουργίας παγκοσμίως.
«Είναι μια σημαντική θετική εξέλιξη», σχολίασε η Trinh Nguyen, ανώτερη οικονομολόγος στο Natixis στο Χονγκ Κονγκ. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι πολλές χώρες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν άλλα προβλήματα, όπως είναι οι ελλείψεις εργαζομένων.
Σύμφωνα με την ίδια, υπάρχουν ορισμένες πτυχές των κραδασμών που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα που φαίνονται να αποκαθίστανται σιγά-σιγά, αλλά το ζήτημα της έλλειψης εργαζομένων δεν πρόκειται να εξαφανιστεί εντελώς.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;