
«Στην Κω υπάρχουν 6,5 χιλιάδες ποδήλατα προς ενοικίαση και αυτό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του νησιού, στο θέμα του ποδηλατικού τουρισμού», τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας σε εκδήλωση του Δήμου Κω με θέμα την παρουσίαση μελέτης ανάπτυξης του ποδηλατικού τουρισμού.
Μεταξύ άλλων σημείωσε τα ακόλουθα:
« Η κουλτούρα υπέρ του ποδηλάτου και της μικροκινητικότητας είναι η υποδομή επάνω στην οποία μπορεί να οικοδομηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας.
Βιώνουμε, ταυτόχρονα, μια κλιματική κρίση και η χρήση ήπιων μέσων μετακίνησης είναι ένας από τους τρόπους για να περιοριστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μεταφορών.
Σε πολλές περιοχές της Ευρώπης, όπως η Σκανδιναβία, που έχει μακρά σχέση φιλίας με τα Δωδεκάνησα, υπάρχει η τάση στον πράσινο τουρισμό. Ο επισκέπτης, δηλαδή, επιλέγει να ταξιδέψει με μέσα φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και να φτάσει και σε έναν προορισμό που θα του δώσει την αίσθηση ότι σέβεται το περιβάλλον. Η Κως μπορεί να τα προσφέρει όλα αυτά, με όχημα το ποδήλατο.»
Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο για το EuroVelo στην Ελλάδα
Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι πρόσφατα, σε συνεργασία με την Υφυπουργό Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, εγκρίθηκε η δημιουργία Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου για το EuroVelo στην Ελλάδα, με σκοπό την ανάδειξη του ποδηλατικού τουρισμού.
Σχετικά, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:
«Την Ελλάδα διατρέχουν σήμερα τρεις ευρωπαϊκές ποδηλατικές διαδρομές και φιλοδοξία μας είναι να ενταχθεί και η Κως στο δίκτυο του Eurovelo, καθώς πληροί όλες τις προϋποθέσεις: το πεδινό ανάγλυφο, πολλούς δρόμους με χαμηλό όριο ταχύτητας και κυκλοφοριακό φόρτο και πάνω απ΄ όλα, το ιδιαίτερο ενδιαφέρον πολλών διαδρομών.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει τη βούληση να προσφέρει τεχνογνωσία και υποστήριξη σε αυτή την προσπάθεια ώστε η Κως να γίνει το νησί του ποδηλάτου.
Την ίδια βούληση έχω εκφράσει άλλωστε για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τη Δυτική Μακεδονία, η οποία επίσης προσφέρεται για τη χρήση του ποδηλάτου, με παρόμοια χαρακτηριστικά: το πεδινό ανάγλυφο της Πτολεμαΐδας, η ειδυλλιακή παραλίμνια περιοχή της λίμνης Πολυφύτου και οι ομορφιές της Κοζάνης».
Μελέτη για την Κω
Η μελέτη για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Κω περιελάμβανε συγκεκριμένες προτάσεις που αφορούσαν κυρίως: στην ανάδειξη των υφιστάμενων ποδηλατικών υποδομών του νησιού, την οργάνωσή τους σε διαδρομές με σημάνσεις και την επέκτασή τους, τη δημιουργία χωμάτινων διαδρομών για την ανάδειξη του ορεινού όγκου, καθώς και τη δημιουργία περιαστικών διαδρομών ώστε να ενταχθούν στη συνέχεια στο Eurovelo. Τονίστηκε, επίσης, η ανάγκη κατάρτισης ενός σχεδίου προώθησης αυτού του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε, τέλος, ότι η υποστήριξη των τουριστικών υπηρεσιών είναι ένα πεδίο που υποστηρίζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με πολλούς τρόπους και συνέργειες με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους Επαγγελματικούς Φορείς.
Ανέφερε ως παράδειγμα την τροπολογία που εισήχθη στον νόμο για το νέο πλαίσιο στις εξετάσεις αδειών οδήγησης, με την οποία η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι η πρώτη στην Ελλάδα που επιτρέπει δικαίωμα ταξινόμησης 7θέσιων – 9θεσιων ταξί, προκειμένου να εκτιμηθεί πιλοτικά η λειτουργία της.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X