Ο δείκτης ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας σημείωσε σημαντική μείωση κατά την εβδομάδα έως την 14η Νοεμβρίου 2021.

Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης έφτασε στις 87,6 μονάδες από τις 95,2 μονάδες της προηγούμενης εβδομάδας. Κατά την εβδομάδα αυτή ιδιαίτερα σημαντική ήταν η μείωση στον υποδείκτη της αγοράς εργασίας που μειώθηκε κατά 3,7 μονάδες (από 16,5 μονάδες στις 12,8 μονάδες). Ταυτόχρονα μειώθηκε ο υποδείκτης της κινητικότητας κατά 1,4 μονάδες (από 21 σε 19,6 μονάδες), ο υποδείκτης της υγείας κατά 1,3 μονάδες (από 4,1 σε 2,7 μονάδες) και ο υποδείκτης της ζήτησης / κατανάλωσης κατά 1,2 μονάδες (από 19,2 σε 18 μονάδες).

Οι μειώσεις αυτές σχετίζονται με το μεγάλο αριθμό των κρουσμάτων από την πανδημία του Covid-19 (6710 κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, από 6104 κατά μέσο όρο κατά την προηγούμενη εβδομάδα) και των θανάτων (67 κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, από 51 κατά μέσο όρο κατά την προηγούμενη εβδομάδα).

Για την Ευρωζώνη, δεν υπάρχει ανανέωση των στοιχείων από την Oxford Economics κατά την τρέχουσα εβδομάδα

Πανδημία και Οικονομία

Η πορεία του δείκτη ανάκαμψης είναι ενδεικτική των νέων επιπτώσεων της πανδημίας στην οικονομία. Οι πιθανές αυξήσεις στα κρούσματα της πανδημίας παραμένουν ένας βασικός αρνητικός κίνδυνος και η περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων κατά τη διάρκεια του χειμώνα θα μπορούσε να παρεμποδίσει το ρυθμό οικονομικής ανάκαμψης.

Προβλέψεις ΑΕΠ 2021-2024

Δεν υπάρχουν νέες προβλέψεις έως το 2024

* O καθηγητής Παναγιώτης Πετράκης, επιστημονικός υπεύθυνος στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του Προγράμματος Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης (E-learning) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με συνεργάτες τους Δρ Π.Χ. Κωστή και Δρ Κ.Η. Καυκά και ομάδα ερευνητών παράγουν τους δείκτες από τη Βάση Δεδομένων για Οικονομικές προβλέψεις.

Μεθοδολογία Δεικτών Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης του E-learning ΕΚΠΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Academia
PODCAST Economics & Business TALKS – Γιώργος Μπάλτας: Marketing και επιχειρείν | Τα Social επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Economics & Business Talks |

Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά

Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.