![Μπέρμιγχαμ – Η «πόλη του αυτοκινήτου» θέλει να απαλλαγεί από τα ΙΧ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/Birmingham4.jpg)
Πάλαι ποτέ από τα επίκεντρα της βιομηχανικής επανάστασης στη Μεγάλη Βρετανία, το Μπέρμιγχαμ επανασχεδιάστηκε κατά τις δεκαετίες του ‘50 του ‘60.
‘Ηταν στο πλαίσιο των προσπαθειών αποκατάσης και των μεγάλων καταστροφών από τους βομβαρδισμούς του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.
Το αποτέλεσμα ωστόσο ήταν να γίνει αυτό που έκτοτε πολλοί αποκαλούσαν «ζούγκλα του μπετόν» και «πόλη των αυτοκινήτων».
![](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2021/11/Birmingham1.jpg)
Καθώς όμως τα χρόνια πέρασαν, οι καιροί ξανάλλαξαν και η τοπική οικονομία άρχισε πια να βασίζεται κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών, τέθηκαν και πάλι επί τάπητος σχέδια αστικής ανάπλασης.
Νέος στόχος είναι να απαλλαγεί η πόλη από την ατμοσφαιρική ρύπανση, που υπολογίζεται ότι μειώνει κατά μέσο όρο έξι μήνες το προσδόκιμο ζωής των κατοίκων της δεύτερης μεγαλύτερης μητροπολιτικής περιοχής του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ευθύνεται για 900 θανάτους ετησίως.
Διαβάστε επίσης: Πώς η ατμοσφαιρική ρύπανση βλάπτει την καρδιά – Υπεύθυνη για 9 εκ. θανάτους παγκοσμίως το 2019
Και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στον διακηρυγμένο πια στόχο του Μπέρμιγχαμ να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα έως το τέλος της δεκαετίας: μια 20ετία νωρίτερα από τον εθνικό στόχο.
«Πόλεμος» στα ρυπογόνα ΙΧ
Με τις μεταφορές να ευθύνονται για το ένα τρίτο των εκπομπών CO2 στο Μπέρμιγχαμ, το τελευταίο σχέδιο του δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε προ ημερών και περιλαμβάνει μια δέσμη φιλόδοξων στόχων για βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Βασική επιδίωξη είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων από τα οχήματα κατά 70% μέχρι το 2030, συγκριτικά με τα επίπεδα του 2020.
Προς τούτο, στο λεγόμενο Σχέδιο Μεταφορών του Μπέρμιγχαμ ενσωματώθηκε μια 12ετής στρατηγική για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με κίντρα για την αγορά τους και επέκταση του δικτύου φόρτισης.
Ο σχεδιασμός δεν μένει όμως εκεί, μίας και αυτό, από μόνο του, δεν αρκεί.
Για να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα, έχουν τεθεί επί τάπητος αλλαγές στο οδικό δίκτυο, με έμφαση στην κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Προωθούνται σχέδια επέκτασης του μετρό και δημιουργίας ενός νέου περιφερειακού δρόμου, που θα εξυπηρετεί τα ΙΧ, καθώς αυτά σχεδόν θα «εξοριστούν» από το κέντρο.
Οι θέσεις δωρεάν στάθμευσης θα καταργηθούν. Θα μειωθούν όσες είναι επί πληρωμή, και δη με αύξηση του κόστους.
Θα υπάρχουν μέχρι και τέλη για τις εταιρείες που παρέχουν χώρους στάθμευσης στους εργαζομένους.
Υφιστάμενες μεγάλες εκτάσεις πάρκινγκ θα μετατραπούν σε οάσεις πρασίνου και συγκροτήματα σύγχρονων κατοικιών.
Πολλοί δρόμοι θα πεζοδρομηθούν ή θα μετατραπούν -είτε εν μέρει, είτε εξ ολοκλήρου- σε ποδηλατόδρομους, επεκτείνοντας σημαντικά το δίκτυό τους.
Στους τοπικούς δρόμους, θα επιβληθεί ανώτατο όριο ταχύτητας περίπου στα 30 χιλιόμετρα την ώρα.
Σε κάθε περίπτωση, οι δρόμοι γύρω από τα σχολεία θα γίνουν ζώνες χωρίς αυτοκίνητα.
#Lozells is the second area in #Birmingham where people are being consulted about expanding and making permanent the temporary measures instigated, last year to create #PlacesforPeople @WaseemZaffarhttps://t.co/I0vpHn1wkp https://t.co/MsKD3yensM pic.twitter.com/1GZytUFLkL
— Bham City Council (@BhamCityCouncil) November 19, 2021
Αλλαγή σκηνικού και νοοτροπίας
Ο σχεδιασμός «απαιτεί ριζικές αλλαγές, σε κλίματα άνευ προηγουμένου κλίμακα και με ταχείς ρυθμούς», παραδέχονται οι τοπικές αρχές, καλώντας άπαντες σε συνεργασία.
Ζητούμενο είναι η μετατροπή του Μπέρμιγχαμ σε μία πολυκεντρική πόλη, όπου η πρόσβαση στις υπηρεσίες θα είναι εύκολη για όλους τους κατοίκους, με μικρότερες διαδρομές.
Κάτι, που προϋποθέτει αποτελεσματικό και αξιόπιστο δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς για την εξυπηρέτηση του κοινού, καθώς και προσεκτική αστική ανάπτυξη των επιμέρους κέντρων.
Εξίσου κομβική θεωρείται η αλλαγή νοοτροπίας των κατοίκων, που θα πρέπει να… απεξαρτηθούν από το τιμόνι του ΙΧ τους, να μάθουν να περπατούν περισσότερο και να χρησιμοποιούν συχνότερα το ποδήλατο για τις μετακινήσεις.
Προς επίρρωση, στο Μπέρμιγχαμ ήδη ισχύει η λεγόμενη Ζώνη Καθαρού Αέρα (CAZ), στα όρια της οποίας επιβάλλεται από τον περασμένο Ιούνιο τέλος εισόδου σε ρυπογόνα οχήματα, ιδιωτικά και επαγγελματικά, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 8-50 λιρών την ημέρα, ανάλογα τον τύπο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard