
Πάλαι ποτέ από τα επίκεντρα της βιομηχανικής επανάστασης στη Μεγάλη Βρετανία, το Μπέρμιγχαμ επανασχεδιάστηκε κατά τις δεκαετίες του ‘50 του ‘60.
‘Ηταν στο πλαίσιο των προσπαθειών αποκατάσης και των μεγάλων καταστροφών από τους βομβαρδισμούς του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.
Το αποτέλεσμα ωστόσο ήταν να γίνει αυτό που έκτοτε πολλοί αποκαλούσαν «ζούγκλα του μπετόν» και «πόλη των αυτοκινήτων».

Καθώς όμως τα χρόνια πέρασαν, οι καιροί ξανάλλαξαν και η τοπική οικονομία άρχισε πια να βασίζεται κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών, τέθηκαν και πάλι επί τάπητος σχέδια αστικής ανάπλασης.
Νέος στόχος είναι να απαλλαγεί η πόλη από την ατμοσφαιρική ρύπανση, που υπολογίζεται ότι μειώνει κατά μέσο όρο έξι μήνες το προσδόκιμο ζωής των κατοίκων της δεύτερης μεγαλύτερης μητροπολιτικής περιοχής του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ευθύνεται για 900 θανάτους ετησίως.
Διαβάστε επίσης: Πώς η ατμοσφαιρική ρύπανση βλάπτει την καρδιά – Υπεύθυνη για 9 εκ. θανάτους παγκοσμίως το 2019
Και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στον διακηρυγμένο πια στόχο του Μπέρμιγχαμ να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα έως το τέλος της δεκαετίας: μια 20ετία νωρίτερα από τον εθνικό στόχο.
«Πόλεμος» στα ρυπογόνα ΙΧ
Με τις μεταφορές να ευθύνονται για το ένα τρίτο των εκπομπών CO2 στο Μπέρμιγχαμ, το τελευταίο σχέδιο του δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε προ ημερών και περιλαμβάνει μια δέσμη φιλόδοξων στόχων για βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Βασική επιδίωξη είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων από τα οχήματα κατά 70% μέχρι το 2030, συγκριτικά με τα επίπεδα του 2020.
Προς τούτο, στο λεγόμενο Σχέδιο Μεταφορών του Μπέρμιγχαμ ενσωματώθηκε μια 12ετής στρατηγική για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με κίντρα για την αγορά τους και επέκταση του δικτύου φόρτισης.
Ο σχεδιασμός δεν μένει όμως εκεί, μίας και αυτό, από μόνο του, δεν αρκεί.
Για να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα, έχουν τεθεί επί τάπητος αλλαγές στο οδικό δίκτυο, με έμφαση στην κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Προωθούνται σχέδια επέκτασης του μετρό και δημιουργίας ενός νέου περιφερειακού δρόμου, που θα εξυπηρετεί τα ΙΧ, καθώς αυτά σχεδόν θα «εξοριστούν» από το κέντρο.
Οι θέσεις δωρεάν στάθμευσης θα καταργηθούν. Θα μειωθούν όσες είναι επί πληρωμή, και δη με αύξηση του κόστους.
Θα υπάρχουν μέχρι και τέλη για τις εταιρείες που παρέχουν χώρους στάθμευσης στους εργαζομένους.
Υφιστάμενες μεγάλες εκτάσεις πάρκινγκ θα μετατραπούν σε οάσεις πρασίνου και συγκροτήματα σύγχρονων κατοικιών.
Πολλοί δρόμοι θα πεζοδρομηθούν ή θα μετατραπούν -είτε εν μέρει, είτε εξ ολοκλήρου- σε ποδηλατόδρομους, επεκτείνοντας σημαντικά το δίκτυό τους.
Στους τοπικούς δρόμους, θα επιβληθεί ανώτατο όριο ταχύτητας περίπου στα 30 χιλιόμετρα την ώρα.
Σε κάθε περίπτωση, οι δρόμοι γύρω από τα σχολεία θα γίνουν ζώνες χωρίς αυτοκίνητα.
#Lozells is the second area in #Birmingham where people are being consulted about expanding and making permanent the temporary measures instigated, last year to create #PlacesforPeople @WaseemZaffarhttps://t.co/I0vpHn1wkp https://t.co/MsKD3yensM pic.twitter.com/1GZytUFLkL
— Bham City Council (@BhamCityCouncil) November 19, 2021
Αλλαγή σκηνικού και νοοτροπίας
Ο σχεδιασμός «απαιτεί ριζικές αλλαγές, σε κλίματα άνευ προηγουμένου κλίμακα και με ταχείς ρυθμούς», παραδέχονται οι τοπικές αρχές, καλώντας άπαντες σε συνεργασία.
Ζητούμενο είναι η μετατροπή του Μπέρμιγχαμ σε μία πολυκεντρική πόλη, όπου η πρόσβαση στις υπηρεσίες θα είναι εύκολη για όλους τους κατοίκους, με μικρότερες διαδρομές.
Κάτι, που προϋποθέτει αποτελεσματικό και αξιόπιστο δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς για την εξυπηρέτηση του κοινού, καθώς και προσεκτική αστική ανάπτυξη των επιμέρους κέντρων.
Εξίσου κομβική θεωρείται η αλλαγή νοοτροπίας των κατοίκων, που θα πρέπει να… απεξαρτηθούν από το τιμόνι του ΙΧ τους, να μάθουν να περπατούν περισσότερο και να χρησιμοποιούν συχνότερα το ποδήλατο για τις μετακινήσεις.
Προς επίρρωση, στο Μπέρμιγχαμ ήδη ισχύει η λεγόμενη Ζώνη Καθαρού Αέρα (CAZ), στα όρια της οποίας επιβάλλεται από τον περασμένο Ιούνιο τέλος εισόδου σε ρυπογόνα οχήματα, ιδιωτικά και επαγγελματικά, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 8-50 λιρών την ημέρα, ανάλογα τον τύπο.


Latest News

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW