Το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μηδενικών αέριων εκπομπών, το Yara Birkeland, ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι στο φιόρδ του Όσλο, μετά την παράδοσή του στη νορβηγική εταιρεία παραγωγής αμμωνίας και λιπασμάτων Yara International τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Μετά την αναχώρηση από το Horten το πρωί της περασμένης Πέμπτης, το σκάφος έφτασε στο Όσλο νωρίς το βράδυ για να το γνωρίσουν οι συνεργάτες της εταιρείας από πρώτο χέρι.
Το Yara Birkeland αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Kongsberg και κατασκευάστηκε από τη Vard με την χρηματοδοτική στήριξη της νορβηγική κυβέρνηση μέσω της Enova, με 15,2 εκατ. δολ.
Το πλοίο θα είναι σε εμπορική λειτουργία από το 2022, μεταφέροντας ορυκτά λιπάσματα μεταξύ Porsgrunn και Brevik. Θα λειτουργεί από το κέντρο παρακολούθησης και λειτουργίας της Massterlys στο Horten, μια κοινή επιχείρηση της Kongsberg και Wilhelmsen.
«Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτοκινούμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Θα μειώσει κατά 1.000 τόνους τις εκπομπές CO2 και θα αντικαταστήσει 40.000 ταξίδια με πετρελαιοκίνητα φορτηγά ετησίως», δήλωσε ο Svein Tore Holsether, Διευθύνων Σύμβουλος της Yara.
Η επόμενη φάση του προγράμματος προβλέπει μια διετή περίοδος δοκιμών της τεχνολογίας που θα κάνει το πλοίο αυτοκινούμενο και τελικά θα πιστοποιηθεί ως αυτόνομο, πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα πράσινης μετάβασης στην πράξη και ελπίζουμε ότι αυτό το πλοίο θα είναι η αρχή ενός νέου τύπου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρίς εκπομπές. Υπάρχουν πολλά μέρη στον κόσμο με δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα επωφεληθούν από μια λύση υψηλής τεχνολογίας όπως αυτή», πρόσθεσε ο Holsether.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς