
Το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μηδενικών αέριων εκπομπών, το Yara Birkeland, ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι στο φιόρδ του Όσλο, μετά την παράδοσή του στη νορβηγική εταιρεία παραγωγής αμμωνίας και λιπασμάτων Yara International τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Μετά την αναχώρηση από το Horten το πρωί της περασμένης Πέμπτης, το σκάφος έφτασε στο Όσλο νωρίς το βράδυ για να το γνωρίσουν οι συνεργάτες της εταιρείας από πρώτο χέρι.
Το Yara Birkeland αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Kongsberg και κατασκευάστηκε από τη Vard με την χρηματοδοτική στήριξη της νορβηγική κυβέρνηση μέσω της Enova, με 15,2 εκατ. δολ.
Το πλοίο θα είναι σε εμπορική λειτουργία από το 2022, μεταφέροντας ορυκτά λιπάσματα μεταξύ Porsgrunn και Brevik. Θα λειτουργεί από το κέντρο παρακολούθησης και λειτουργίας της Massterlys στο Horten, μια κοινή επιχείρηση της Kongsberg και Wilhelmsen.
«Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτοκινούμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Θα μειώσει κατά 1.000 τόνους τις εκπομπές CO2 και θα αντικαταστήσει 40.000 ταξίδια με πετρελαιοκίνητα φορτηγά ετησίως», δήλωσε ο Svein Tore Holsether, Διευθύνων Σύμβουλος της Yara.
Η επόμενη φάση του προγράμματος προβλέπει μια διετή περίοδος δοκιμών της τεχνολογίας που θα κάνει το πλοίο αυτοκινούμενο και τελικά θα πιστοποιηθεί ως αυτόνομο, πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα πράσινης μετάβασης στην πράξη και ελπίζουμε ότι αυτό το πλοίο θα είναι η αρχή ενός νέου τύπου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρίς εκπομπές. Υπάρχουν πολλά μέρη στον κόσμο με δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα επωφεληθούν από μια λύση υψηλής τεχνολογίας όπως αυτή», πρόσθεσε ο Holsether.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»