«Κατάληψη» έως τις 2 Ιανουαρίου στο Petit Palais στο Παρίσι κάνει ο Jean-Michel Othoniel με τη μεγαλύτερη – πάνω από 70 καινούργια έργα τέχνης – ατομική έκθεσή του μετά την αναδρομική «My Way» η οποία φιλοξενήθηκε στο Centre Pompidou το 2011. Για «Το Θεώρημα του Νάρκισσου», μια έκθεση για έναν άνθρωπο-άνθος ο οποίος κατοπτριζόμενος, αντανακλά τον κόσμο γύρω του, ο Γάλλος καλλιτέχνης μίλησε στο Designboom.

«Ο Νάρκισσος είναι πρόσωπο της μυθολογίας του οποίου η ιστορία αντηχεί σε όλους μας» λέει ο Othoniel. «Κατά πώς λέει ο μύθος, αυτός ο άντρας – τόσο εμμονικός με τον εαυτό του – κατά λάθος αφαίρεσε τη ζωή του κοιτώντας την αντανάκλασή του. Ωστόσο, δεν είναι αυτός ο Νάρκισσος τον οποίο ανακαλώ με τη δουλειά μου. Είναι ο νάρκισσος από την παιδική ηλικία που χαίρεται με το είδωλό του και αντλεί ευχαρίστηση βλέποντας τους γύρω του να ενθαρρύνουν τη μεγάλη χαρά του».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Petit Palais (@petitpalais_musee)

Για τον διάλογο μεταξύ των έργων του και της αρχιτεκτονικής του Petit Palais επισημαίνει ότι «εν πρώτοις, τα γλυπτά στον κήπο είναι σαν φυλασσόμενα φρούτα. Είναι είτε κρυμμένα στα δέντρα είτε τοποθετημένα στις λιμνούλες. Σε επαφή με τα φυσικά στοιχεία, εκλύουν ένα είδος παράξενης δύναμης. Τα παρομοιάζω με τα άνθη του λωτού που λάμπουν στο φως του ήλιου ή με κολιέ γιγάντων τα οποία δίνονται ως προσφορές στη φύση».

Το γυαλί, ως μέσο καλλιτεχνικής δημιουργίας, ασκεί ισχυρή έλξη στον σύγχρονο Γάλλο καλλιτέχνη ο οποίος προσφάτως έγινε μέλος της Académie des Beaux-Arts. «Μου αρέσει το εύθραυστον και η διαφάνεια η οποία τυπικά συνδέεται με το γυαλί – και το γεγονός ότι γεννάται από μια καθαρή μεταμόρφωση. Ξεκινά ως ακατέργαστη άμμος, στη συνέχεια υγρό και τελικά κρυσταλλοποιείται σε μια διάφανη επιφάνεια που ενέχει το πέρασμα από το σκοτάδι στο φως… Είναι υλικό αλχημείας, πλήρες μαγείας και ταπεινότητας. Πρέπει να αγαπάς και να περιποιείσαι με στοργή το γυαλί για να επιζήσει στο διάβα των αιώνων» εξομολογείται.

Είναι σημαντικό για τον Jean-Michel Othoniel να δημιουργεί έργα προσβάσιμα στο ευρύ κοινό. «Πιστεύω ότι είναι σημαντικό για κάθε καλλιτέχνη να βγει στους δρόμους και να συναντήσει το κοινό. Η τέχνη ποτέ δεν πρέπει να είναι αποκλειστικότητα της ελίτ· τα έργα που εκτίθενται δημόσια έχουν δική τους ζωή – αποχωρίζονται τον δημιουργό τους και ξεκινούν να παίρνουν νέες ζωές, νέα νοήματα και νέες ιστορίες μέσω τη διάδρασης με τους περαστικούς.

Γι’ αυτό τον λόγο αποφάσισα να καλύψω τα σκαλοπάτια του παλατιού με μια κλιμακωτή εγκατάσταση από μπλε γυαλί, ορατή σε όλους, μέρα και νύχτα. Αυτό το έργο τέχνης διαλέγεται με την πύλη του παλατιού· προσελκύει τον φιλοπερίεργο περαστικό στον δρόμο, τον ενθαρρύνει να ανοίξει σπρώχνοντας την πύλη και να εισέλθει στον εκθεσιακό χώρο» τονίζει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Green |

Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή

Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας

Βαρουφάκης: Σοβαρές καταγγελίες για το αόρατο νήμα που συνδέει τα «ληστρικά ασφάλιστρα υγείας» με το fund CVC
Plus |

«Ληστρικά» ασφάλιστρα υγείας καταγγέλει ο Γιάνης Βαρουφάκης - Πώς συνδέονται με το fund CVC

«Τι νομίζανε ότι είναι η CVC; Φιλανθρωπική εταιρεία που ενδιαφέρεται για την υγεία του λαού;», ρωτά ο Γιάνης Βαρουφάκης, εξαπολύοντας «πυρά» τόσο στην κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και στο ΠΑΣΟΚ