![EY – Το φυσικό κατάστημα παραμένει σημαντικό για πολλούς καταναλωτές, παρά την αυξανόμενη ψηφιοποίηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/psifiakos-600x294-1-600x294-1.jpg)
Παρότι η υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας προχωρά με ιλιγγιώδεις ρυθμούς – ιδιαίτερα μετά τα εθνικά lockdowns – η έρευνα της EY, Decoding the digital home, αποκαλύπτει ότι το φυσικό κατάστημα παραμένει ένα κρίσιμο στοιχείο της καταναλωτικής εμπειρίας των χρηστών ψηφιακών οικιακών συσκευών. Το 39% όσων συμμετείχαν στην έρευνα θα προτιμούσαν να επισκεφτούν ένα κατάστημα λιανικής όταν αγοράζουν μια κινητή συσκευή ή ένα πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών, ποσοστό που φτάνει το 41% για τις αγορές έξυπνων οικιακών συσκευών.
Η έρευνα – που καταγράφει τις απόψεις περισσότερων από 18.000 νοικοκυριών στον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ – διαπιστώνει, επίσης, ότι το παραδοσιακό τηλεφωνικό κέντρο κυριαρχεί στις προτιμήσεις μεταξύ των εναλλακτικών καναλιών υποστήριξης πελατών, παρά τη συστηματική προβολή των πλεονεκτημάτων των ψηφιακών εργαλείων, όπως τα chatbots. Η τηλεφωνική επικοινωνία με έναν εκπρόσωπο, παραμένει η προτιμώμενη επιλογή για ερωτήσεις πελατών σχετικά με ζητήματα που αφορούν ευρυζωνικές υπηρεσίες (54%) και κινητές συσκευές (52%). Το 42% των καταναλωτών προτιμούν τα τηλεφωνικά κέντρα, επειδή πιστεύουν ότι δεν μπορούν να περιγράψουν με σαφήνεια το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν χωρίς να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με έναν εκπρόσωπο, ενώ το 45% πιστεύουν ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων δεν ενδείκνυνται για τη διαχείριση πολύπλοκων ερωτημάτων.
Διαβάστε επίσης: Black Friday και Cyber Monday – 4+1 tips για έξυπνο και ασφαλές shopping
Περιορισμένη κατανόηση των ψηφιακών υπηρεσιών στο σπίτι
Το επίπεδο ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τα τελευταία προϊόντα και υπηρεσίες είναι εντυπωσιακά χαμηλό, σύμφωνα με την έρευνα. Λιγότερα από τα μισά (42%) μέλη νοικοκυριών κατανοούν τα χαρακτηριστικά των προϊόντων έξυπνου σπιτιού, ενώ μόνο το 37% αντιλαμβάνονται τα οφέλη των κινητών συσκευών με δυνατότητες 5G.
Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) βρίσκουν, επίσης, πολύ δύσκολο να κατανοήσουν τις υπηρεσίες επικοινωνίας, ενώ το 36% δυσκολεύονται να αντιληφθούν τις διαφορές μεταξύ των υπηρεσιών που προσφέρουν διάφοροι πάροχοι ευρυζωνικών υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι χρήστες ηλικίας 45-54 ετών αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα ως προς την κατανόηση των υπηρεσιών αυτών (29%), σε σύγκριση με το 36% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών.
Οι διάφορες απογοητεύσεις υπονομεύουν τη θετική εμπειρία καταναλωτή
Το εύρος διαφορετικών συσκευών, υπηρεσιών και πλατφορμών δημιουργεί στους καταναλωτές σύγχυση σχετικά με τις επιλογές περιεχομένου – και πάλι, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων ηλιακών ομάδων. Το 39% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών δυσκολεύονται να εντοπίσουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο, όπως ταινίες και τηλεοπτικά προγράμματα.
Παράλληλα, το 36% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται σιγουριά όταν θέτουν σε λειτουργία μια έξυπνη συσκευή, ενώ το 27% συμφωνούν ότι η λειτουργία και η διαχείριση τηλεοπτικών εφαρμογών είναι περίπλοκη. Η περιήγηση στους ιστότοπους των παρόχων ψηφιακών υπηρεσιών αποτελεί, επίσης, ένα προβληματικό σημείο για πολλούς χρήστες: το 20% θεωρούν ότι η πλοήγηση στον ιστότοπο ή την εφαρμογή του παρόχου κινητής τηλεφωνίας είναι δύσκολη, ενώ το 23% δυσκολεύονται να περιηγηθούν στον ιστότοπο ή στην εφαρμογή του παρόχου ευρυζωνικής σύνδεσης. Για τους νέους 18-24 ετών, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 31% και 30% αντίστοιχα.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιώργος Αποστολάκης, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, Media και Τηλεπικοινωνιών της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η ταχύτητα με την οποία προχωρά η ψηφιακή τεχνολογία έχει δημιουργήσει σημαντικά κενά ενημέρωσης και κατανόησης μεταξύ των χρηστών, τόσο ως προς τις έξυπνες οικιακές συσκευές, αλλά και τις ευρυζωνικές συνδέσεις. Την ίδια ώρα, και παρά την αυξημένη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να αναγνωρίζουν σημαντικά πλεονεκτήματα στα φυσικά καταστήματα και στην εξυπηρέτηση μέσω των παραδοσιακών τηλεφωνικών κέντρων, για ζητήματα που αφορούν την κινητή τηλεφωνία ή τις ευρυζωνικές συνδέσεις. Προκειμένου να αναπτυχθούν δυναμικά, οι επιχειρήσεις του κλάδου και οι διάφοροι πάροχοι, θα πρέπει να καταστήσουν τα νέα αυτά εργαλεία και προϊόντα πιο εύχρηστα, πιο διαφοροποιημένα και πιο κατανοητά, για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και την πιστότητα των καταναλωτών».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Καιρός: Καύσωνας διαρκείας – Πάνω από 42 βαθμούς το θερμόμετρο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/kairos-600x401.jpg)
Καύσωνας διαρκείας - Πάνω από 42 βαθμούς το θερμόμετρο
Ο καιρός αναλυτικά σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία
![Ακαθάριστα οικόπεδα: Σήμερα Δευτέρα εκπνέει η προθεσμία – 20 ερωταπαντήσεις για ό,τι χρειάζεται να ξέρετε](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/oikopeda1-600x450.jpg)
Τέλος χρόνου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - 20 ερωταπαντήσεις για ό,τι χρειάζεται να ξέρετε
Υψηλά πρόστιμα για όσους δεν κάνουν αίτηση για τα ακαθάριστα οικόπεδα
![Καιρός: Συνεχίζονται και σήμερα τα 40άρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/kairos-2-600x361.jpg)
Στο «κόκκινο» το θερμόμετρο: Συνεχίζονται και σήμερα τα 40άρια
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού
![Φωτιά: Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς τη Δευτέρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotia-pyrosvestiki-600x337.jpg)
Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς τη Δευτέρα – Οι 6 Περιφέρειες που βρίσκονται στο «πορτοκαλί»
Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο
![Πανελλήνιες 2024: Τα μυστικά της σωστής συμπλήρωσης του μηχανογραφικού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/210827093003_panelladikes-vaseis-eisagogis-600x336.jpg)
Πανελλήνιες 2024: Τα μυστικά της σωστής συμπλήρωσης του μηχανογραφικού
Μετά τη διαδικασία υποβολής των Μηχανογραφικών, θα «ανοίξει» ο δρόμος για την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής
![Καύσωνας: «Ψήνεται» η χώρα – Πού θα φτάσει η θερμοκρασία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/EV_KAIROS1-600x525.jpg)
«Ψήνεται» όλη η χώρα - Πού θα φτάσει η θερμοκρασία
Ο καύσωνας συνεχίζεται με την θερμοκρασία να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα κυρίως στο εσωτερικό της ηπειρωτικής χώρας
![Άδειες οδήγησης: Με ποιο δίπλωμα οδηγούμε νόμιμα δίκυκλο ή τρίκυκλο – Οι απαντήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/mixom-600x400.jpg)
Με ποιο δίπλωμα οδηγούμε νόμιμα δίκυκλο ή τρίκυκλο – Οι απαντήσεις
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με εγκύκλιο που έχει εκδόσει ξεκαθαρίζει τι ισχύει σε κάθε περίπτωση και τι μπορεί να οδηγήσει ο καθένας νόμιμα
![Καιρός: Νέο έκτακτο δελτίο – Πού θα σημειωθούν οι υψηλότερες θερμοκρασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/kafsonas-1-1-600x400.jpg)
Νέο έκτακτο δελτίο καιρού – Πού θα σημειωθούν οι υψηλότερες θερμοκρασίες
Προσοχή για τον καύσωνα συνιστούν οι μετεωρολόγοι – Ο καιρός θα παραμείνει καυτός τις επόμενες ημέρες
![Καιρός: Καύσωνας διαρκείας σαρώνει τη χώρα – Πώς θα προστατευτείτε](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/kairosd-600x412.jpg)
Καμίνι η χώρα από τον καύσωνα διαρκείας - Πώς θα προστατευτείτε
Οι περιοχές που είναι στο κόκκινο - Εκτακτο δελτίο καιρού από την ΕΜΥ
![Σεισμός: 4,5 Ρίχτερ στην Αχαΐα – Ταρακουνήθηκε η Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/seismostora-1-600x360.jpg)
Σεισμός: 4,5 Ρίχτερ στην Αχαΐα – Ταρακουνήθηκε η Πάτρα
το επίκεντρο του σεισμού εντοπίστηκε 10 χιλιόμετρα ανατολικά της Χαλανδρίτσας στην Αχαΐα