
Παρότι η υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας προχωρά με ιλιγγιώδεις ρυθμούς – ιδιαίτερα μετά τα εθνικά lockdowns – η έρευνα της EY, Decoding the digital home, αποκαλύπτει ότι το φυσικό κατάστημα παραμένει ένα κρίσιμο στοιχείο της καταναλωτικής εμπειρίας των χρηστών ψηφιακών οικιακών συσκευών. Το 39% όσων συμμετείχαν στην έρευνα θα προτιμούσαν να επισκεφτούν ένα κατάστημα λιανικής όταν αγοράζουν μια κινητή συσκευή ή ένα πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών, ποσοστό που φτάνει το 41% για τις αγορές έξυπνων οικιακών συσκευών.
Η έρευνα – που καταγράφει τις απόψεις περισσότερων από 18.000 νοικοκυριών στον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ – διαπιστώνει, επίσης, ότι το παραδοσιακό τηλεφωνικό κέντρο κυριαρχεί στις προτιμήσεις μεταξύ των εναλλακτικών καναλιών υποστήριξης πελατών, παρά τη συστηματική προβολή των πλεονεκτημάτων των ψηφιακών εργαλείων, όπως τα chatbots. Η τηλεφωνική επικοινωνία με έναν εκπρόσωπο, παραμένει η προτιμώμενη επιλογή για ερωτήσεις πελατών σχετικά με ζητήματα που αφορούν ευρυζωνικές υπηρεσίες (54%) και κινητές συσκευές (52%). Το 42% των καταναλωτών προτιμούν τα τηλεφωνικά κέντρα, επειδή πιστεύουν ότι δεν μπορούν να περιγράψουν με σαφήνεια το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν χωρίς να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με έναν εκπρόσωπο, ενώ το 45% πιστεύουν ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων δεν ενδείκνυνται για τη διαχείριση πολύπλοκων ερωτημάτων.
Διαβάστε επίσης: Black Friday και Cyber Monday – 4+1 tips για έξυπνο και ασφαλές shopping
Περιορισμένη κατανόηση των ψηφιακών υπηρεσιών στο σπίτι
Το επίπεδο ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τα τελευταία προϊόντα και υπηρεσίες είναι εντυπωσιακά χαμηλό, σύμφωνα με την έρευνα. Λιγότερα από τα μισά (42%) μέλη νοικοκυριών κατανοούν τα χαρακτηριστικά των προϊόντων έξυπνου σπιτιού, ενώ μόνο το 37% αντιλαμβάνονται τα οφέλη των κινητών συσκευών με δυνατότητες 5G.
Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) βρίσκουν, επίσης, πολύ δύσκολο να κατανοήσουν τις υπηρεσίες επικοινωνίας, ενώ το 36% δυσκολεύονται να αντιληφθούν τις διαφορές μεταξύ των υπηρεσιών που προσφέρουν διάφοροι πάροχοι ευρυζωνικών υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι χρήστες ηλικίας 45-54 ετών αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα ως προς την κατανόηση των υπηρεσιών αυτών (29%), σε σύγκριση με το 36% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών.
Οι διάφορες απογοητεύσεις υπονομεύουν τη θετική εμπειρία καταναλωτή
Το εύρος διαφορετικών συσκευών, υπηρεσιών και πλατφορμών δημιουργεί στους καταναλωτές σύγχυση σχετικά με τις επιλογές περιεχομένου – και πάλι, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων ηλιακών ομάδων. Το 39% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών δυσκολεύονται να εντοπίσουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο, όπως ταινίες και τηλεοπτικά προγράμματα.
Παράλληλα, το 36% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται σιγουριά όταν θέτουν σε λειτουργία μια έξυπνη συσκευή, ενώ το 27% συμφωνούν ότι η λειτουργία και η διαχείριση τηλεοπτικών εφαρμογών είναι περίπλοκη. Η περιήγηση στους ιστότοπους των παρόχων ψηφιακών υπηρεσιών αποτελεί, επίσης, ένα προβληματικό σημείο για πολλούς χρήστες: το 20% θεωρούν ότι η πλοήγηση στον ιστότοπο ή την εφαρμογή του παρόχου κινητής τηλεφωνίας είναι δύσκολη, ενώ το 23% δυσκολεύονται να περιηγηθούν στον ιστότοπο ή στην εφαρμογή του παρόχου ευρυζωνικής σύνδεσης. Για τους νέους 18-24 ετών, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 31% και 30% αντίστοιχα.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιώργος Αποστολάκης, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, Media και Τηλεπικοινωνιών της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η ταχύτητα με την οποία προχωρά η ψηφιακή τεχνολογία έχει δημιουργήσει σημαντικά κενά ενημέρωσης και κατανόησης μεταξύ των χρηστών, τόσο ως προς τις έξυπνες οικιακές συσκευές, αλλά και τις ευρυζωνικές συνδέσεις. Την ίδια ώρα, και παρά την αυξημένη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να αναγνωρίζουν σημαντικά πλεονεκτήματα στα φυσικά καταστήματα και στην εξυπηρέτηση μέσω των παραδοσιακών τηλεφωνικών κέντρων, για ζητήματα που αφορούν την κινητή τηλεφωνία ή τις ευρυζωνικές συνδέσεις. Προκειμένου να αναπτυχθούν δυναμικά, οι επιχειρήσεις του κλάδου και οι διάφοροι πάροχοι, θα πρέπει να καταστήσουν τα νέα αυτά εργαλεία και προϊόντα πιο εύχρηστα, πιο διαφοροποιημένα και πιο κατανοητά, για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και την πιστότητα των καταναλωτών».


Latest News

Άνοδος της θερμοκρασίας και τοπικές λασποβροχές
Ο καιρός ανά περιοχή – Η πρόγνωση της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για σήμερα Μεγάλη Τετάρτη

Δένδιας – Πιτσιλής υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας: Στόχος η διαφάνεια στις αγορές των εξοπλιστικών
Πρέπει «να προστατεύσουμε τελικά το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου» τόνισε ο Δένδιας

Μικρή πτώση της θερμοκρασίας και αφρικανική σκόνη – Πού θα βρέξει
Τοπικές βροχές αναμένονται στην Αττική κυρίως τις μεσημβρινές ώρες οπότε είναι πιθανό να σημειωθεί μικρής διάρκειας καταιγίδα. Ο καιρός σήμερα

Αντίστροφη μέτρηση για τον Προσωπικό Αριθμό: Πότε έρχεται, πώς θα τον αποκτήσετε
Έρχεται να αντικαταστήσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα – Σύμφωνα με τον νόμο, ο Προσωπικός Αριθμός θα εμφανίζεται στις νέες ψηφιακές ταυτότητες

Απεργία στα ταξί σήμερα για τη διέλευση από τις λεωφορειολωρίδες
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Τραβούν χειρόφρενο οι οδηγοί ταξί τη Μεγάλη Τρίτη
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία κατεβαίνει αύριο ο κλάδος – Μήλον της Έριδος η ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες

Νέα έξαρση του τουρκικού «εποικισμού»
Τα στοιχεία από Ίμερο και Ξυλαγανή Ροδόπης έως τα ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης, τη Λέρο και τη Μυτιλήνη – Προβληματισμός στην κυβέρνηση από τις αγορές που κάνουν επενδυτές από την Τουρκία

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα τη Μεγάλη Εβδομάδα
Υποτονική η κίνηση στην αγορά σε σχέση με πέρσι – Αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τη Δευτέρα 21 Απριλίου

H Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα ανέλαβε την ευθύνη για τη βόμβα στην Hellenic Train
Εκτός από την επίθεση στην Hellenic Train, η Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα ανέλαβε την ευθύνη και για αυτή στο υπουργείο Εργασίας

Κοντά στην ταυτοποίηση ενός εκ των φερόμενων δραστών της έκρηξης στη Hellenic Train η Αντιτρομοκρατική
Η αναζήτηση, ενός άνδρα με σακίδιο, που έχει καταγραφεί από κάμερες ασφαλείας στην περιοχή της έκρηξης στα γραφεία της Hellenic Τrain, βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας της αστυνομίας.