Τα παγκόσμια αγροδιατροφικά συστήματα, τα οποία εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της πανδημίας της Covid-19, οφείλουν να προετοιμαστούν χωρίς καθυστέρηση για νέα «σοκ» στο μέλλον, είτε πρόκειται για ξηρασίες και πλημμύρες είτε για διάφορες ασθένειες, προειδοποίησε σήμερα ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO).
Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν ήδη «τρία δισεκατομμύρια άνθρωποι που δεν μπορούν να έχουν υγιή διατροφή που να τους προστατεύει από την κακή διατροφή», υπενθυμίζει. «Ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι επιπλέον είναι εκτεθειμένοι στον κίνδυνο να μην μπορούν πια να φάνε υγιεινά, αν ένα ξαφνικό σοκ μειώσει κατά ένα τρίτο τα εισοδήματά τους», υπολόγισαν σε έκθεσή τους οι οικονομολόγοι του οργανισμού αυτού των Ηνωμένων Εθνών για τη διατροφή και τη γεωργία.
Διαβάστε επίσης: Έκθεση – Σχεδόν ο μισός πληθυσμός παγκοσμίως τρώει είτε πάρα πολύ είτε πολύ λίγο
Η έκθεση αυτή για το 2021 σχετικά με την «Παγκόσμια Κατάσταση της Διατροφής και της Γεωργίας» υπογραμμίζει επίσης τη σημασία των οδών επικοινωνίας. «Αν οι κρίσιμες οδοί μεταφοράς διαταραχθούν από ένα σοκ, το κόστος της διατροφής θα μπορούσε να αυξηθεί για 845 εκατομμύρια ανθρώπους», σύμφωνα με τον FAO, ο οποίος έχει την έδρα του στη Ρώμη.
Η πανδημία της Covid-19 «έκανε φανερές τις ευπάθειες των παγκόσμιων αγροδιατροφικών συστημάτων», διαπιστώνει στον πρόλογο της έκθεσης ο γενικός διευθυντής του FAO, ο Τσου Ντονγκγιού.
Αυτά τα συστήματα περιλαμβάνουν την παραγωγή, τις αλυσίδες προμήθειας τροφίμων, τα εσωτερικά δίκτυα μεταφοράς και την κατανάλωση.
Σε προηγούμενη έκθεσή του τον Ιούλιο, ο οργανισμός υπολόγιζε πως 720 ως 811 εκατομμύρια άνθρωποι είχαν πληγεί από το λιμό το 2020, δηλαδή έως 161 εκατ. άνθρωποι περισσότεροι απ’ ό,τι το 2019, «μια αύξηση που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πανδημία».
Για να επιτρέψει στις χώρες να συνειδητοποιήσουν την ευπάθεια των συστημάτων τροφίμων τους έναντι των σοκ και των χρόνιων καταστάσεων «στρες», ο FAO εκπόνησε δείκτες «ανθεκτικότητας». Διότι σε ένα αβέβαιο περιβάλλον, «η ικανότητα να αντέχει κανείς τα σοκ και τις καταστάσεις στρες και στη συνέχεια να ανακάμπτει είναι ουσιώδης», επισημαίνει.
Οι δείκτες αυτοί αναλύουν την εγχώρια παραγωγή των χωρών, την έκταση των εμπορικών ανταλλαγών τους, τα συστήματα μεταφοράς που διαθέτουν, και την πρόσβαση του πληθυσμού τους σε υγιεινή διατροφή.
Οι χώρες καλούνται «να αναζητήσουν τα αδύναμα σημεία τους» με τα εργαλεία αυτά και να επιχειρήσουν να τα διορθώσουν, εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Αντρέα Κατανέο, ο κύριος οικονομολόγος και συντονιστής της έκθεσης.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες