Πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι αντικείμενα ενός μελλοντικού κόσμου που θα βασίζεται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ωστόσο, δεν είναι πολλές οι εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ξεκίνησαν ως εταιρείες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Μια εταιρεία που προσπαθεί να πετύχει αυτό στον στόχο είναι η Energy Absolute με έδρα την Μπανγκόκ, πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης. Η εταιρεία παραγωγής βιοντίζελ και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δημιούργησε και μια εμπορική επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων το 2019.
Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Ταϊλάνδη έθεσε ως στόχο να κυκλοφορούν 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους της έως το 2025 — και ελπίζει ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα 15 εκατομμύρια μια δεκαετία αργότερα. Αυτό θα περιλαμβάνει όχι μόνο ιδιωτικά αυτοκίνητα αλλά και εμπορικά οχήματα — οχήματα διανομής, φορτηγά, λεωφορεία κ.λπ.
Ένας πρώην έμπορος κινητών αξιών, ο Somphote Ahunai, ξεκίνησε την Energy Absolute το 2006. Εισήγαγε την εταιρεία στο χρηματιστήριο στην Ταϊλάνδη το 2013 και άρχισε να επεκτείνεται στην αποθήκευση ενέργειας το 2016, όταν η εταιρεία απέκτησε μετοχές στην Amita Technologies, μια εταιρεία με έδρα την Ταϊβάν, που κατασκευάζει συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.
Γιγα-εργοστάσιο μπαταριών
Η εταιρεία ετοιμάζεται να ολοκληρώσει την κατασκευή ενός γιγα-εργοστάσιου μπαταριών 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου.
Ο Ahunai δήλωσε στο CNBC ότι οι προσπάθειες της κυβέρνησης να προωθήσει την υιοθέτηση του ηλεκτρικού αυτικινήτου στην Ταϊλάνδη τον βοήθησαν να ξεκινήσει το έργο και τώρα λέει ότι προτρέπει την κυβέρνηση «να ανοίξει την αγορά και να δημιουργήσει μια ευνοϊκή πολιτική για την αγορά EV».
Ωστόσο, η πανδημία έχει επηρεάσει την πορεία της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα (EV). Μια παραγγελία για 3.500 πενταθέσια χάτσμπακ ακυρώθηκε από τοπική εταιρεία ταξί καθώς ο τουρισμός έχει περιοριστεί δραματικά. Ο Ahunai αναγκάστηκε έτσι να κάνει στροφή στις δραστηριότητές του και να να επικεντρωθεί στα επαγγελματικά οχήματα και στις μπαταρίες αυτοκινήτου.
«Πολλοί κατασκευαστές εστιάζουν στο επιβατικό αυτοκίνητο. Δεν είναι πολλοί ακόμη που εστιάζουν στο επαγγελματικό όχημα, επειδή δεν μπορούν να ξεπεράσουν το πρόβλημα της γρήγορης φόρτισης και της κατασκευής μπαταριών που θα διαρκούν περισσότερο», είπε ο Ahunai.
Το σχέδιο του Ahunai είναι να εγκαταστήσει 1.000 σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα τα επόμενα χρόνια.
«Έχουμε αναπτύξει σχεδόν 500 σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα, κυρίως στην Μπανγκόκ και τις γύρω περιοχές», είπε ο Ahunai, προσθέτοντας ότι η εταιρεία κατέχει σχεδόν το 80% του μεριδίου αγοράς για σταθμούς φόρτισης στην Ταϊλάνδη.
Η εστίασή του στα επαγγελματικά οχήματα είναι σύμφωνη με την πολιτική της Ταϊλάνδης που επιδιώκει να κυκλοφορούν περίπου 70.000 νέα επαγγελματικά ηλεκτρικά οχήματα ετησίως.
Οι ιαπωνικές, αμερικανικές και γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν οχήματα στην Ταϊλάνδη, αλλά παρά την τεχνογνωσία της χώρας στην κατασκευή αυτοκινήτων, δεν έχει μια διεθνώς αναγνωρισμένη μάρκα οχημάτων της. Ο Ahunai πιστεύει ότι στοιν τομέα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορούσε να αλλάξει αυτό. Θέλει το Energy Absolute να είναι μπροστά και στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας.
Αυτή τη στιγμή, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας εξακολουθεί να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια, αλλά ο Ahunai είπε ότι η δραστηριοποίησή του στα εμπορικά ηλεκτρικά οχήματα θα είναι μια σημαντική πηγή μελλοντικών εσόδων.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»