
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η αξία του υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλου σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίων VesselsValue.
Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη που περιλαμβάνει τις χώρες με τους μεγαλύτερους σε αξία εμπορικούς στόλους. Ωστόσο η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε μέσα σε δέκα μήνες από τα 93,2 δισεκ. δολ στις αρχές του 2021 στα 145,88 δις δολ.
Στην πρώτη θέση ανέβηκε ο στόλος των Κινέζων με αξία 191,25 δις. δολ και στη δεύτερη θέση έπεσε από τη ν πρώτη ο γιαπωνέζικος στόλος με αξία 187,67 δις. δολ.
Η κατάταξη των στόλων με βάση την αξία τους μπορεί να μεταβάλλεται συχνότερα καθώς συναρτάται με την αξία των πλοίων.
Για παράδειγμα η πρόσφατη μεγάλη άνοδος της αξίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφερε τους κινέζους στην πρώτη θέση καθώς ελέγχουν μεγάλο στόλο με containerships.
Υπεροχή
Επίσης να σημειώσουμε ότι με βάση την μεταφορική ικανότητα του στόλου που είναι το πιο ουσιαστικό στοιχείο σύγκρισης μεγεθών, ο ελληνόκτητος στόλος είναι πρώτος στη παγκόσμια κατάταξη με 17% περίπου με τους κινέζους να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με 11,5% περίπου.
Διαβάστε επίσης: Στην κορυφή του κόσμου η ελληνόκτητη ναυτιλία
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το μεγαλύτερο σε αξία στόλο δεξαμενοπλοίων (41,55 δις. δολ) τον τρίτο σε αξία στόλο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (52,76 δις. δολ) και τον πρώτο σε αξία στόλο LNG Carriers, των πλοίων δηλαδή, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (19,11 δις. δολ).
Οι κινέζοι προηγούνται στα containerships (78,8 δις. δολ) ενώ κατέχουν τη δεύτερη θέση στα bulkers (53,21 δις. δολ) και την δεύτερη θέση στα δεξαμενόπλοια (27,17 δις. δολ).
Οι Γιαπωνέζοι κατέχουν την πρώτη θέση στα bulkers (62,9 δις. δολ), την δεύτερη στα containerships (49 δις. δολ) και την δεύτερη στα LNG Carriers (18,13 δις. δολ.)


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)