Σημαντική άνοδο κατέγραψε η αξία του υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλου σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίων VesselsValue.
Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη που περιλαμβάνει τις χώρες με τους μεγαλύτερους σε αξία εμπορικούς στόλους. Ωστόσο η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε μέσα σε δέκα μήνες από τα 93,2 δισεκ. δολ στις αρχές του 2021 στα 145,88 δις δολ.
Στην πρώτη θέση ανέβηκε ο στόλος των Κινέζων με αξία 191,25 δις. δολ και στη δεύτερη θέση έπεσε από τη ν πρώτη ο γιαπωνέζικος στόλος με αξία 187,67 δις. δολ.
Η κατάταξη των στόλων με βάση την αξία τους μπορεί να μεταβάλλεται συχνότερα καθώς συναρτάται με την αξία των πλοίων.
Για παράδειγμα η πρόσφατη μεγάλη άνοδος της αξίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφερε τους κινέζους στην πρώτη θέση καθώς ελέγχουν μεγάλο στόλο με containerships.
Υπεροχή
Επίσης να σημειώσουμε ότι με βάση την μεταφορική ικανότητα του στόλου που είναι το πιο ουσιαστικό στοιχείο σύγκρισης μεγεθών, ο ελληνόκτητος στόλος είναι πρώτος στη παγκόσμια κατάταξη με 17% περίπου με τους κινέζους να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με 11,5% περίπου.
Διαβάστε επίσης: Στην κορυφή του κόσμου η ελληνόκτητη ναυτιλία
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το μεγαλύτερο σε αξία στόλο δεξαμενοπλοίων (41,55 δις. δολ) τον τρίτο σε αξία στόλο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (52,76 δις. δολ) και τον πρώτο σε αξία στόλο LNG Carriers, των πλοίων δηλαδή, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (19,11 δις. δολ).
Οι κινέζοι προηγούνται στα containerships (78,8 δις. δολ) ενώ κατέχουν τη δεύτερη θέση στα bulkers (53,21 δις. δολ) και την δεύτερη θέση στα δεξαμενόπλοια (27,17 δις. δολ).
Οι Γιαπωνέζοι κατέχουν την πρώτη θέση στα bulkers (62,9 δις. δολ), την δεύτερη στα containerships (49 δις. δολ) και την δεύτερη στα LNG Carriers (18,13 δις. δολ.)
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023