Σημαντική άνοδο κατέγραψε η αξία του υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλου σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίων VesselsValue.
Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη που περιλαμβάνει τις χώρες με τους μεγαλύτερους σε αξία εμπορικούς στόλους. Ωστόσο η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε μέσα σε δέκα μήνες από τα 93,2 δισεκ. δολ στις αρχές του 2021 στα 145,88 δις δολ.
Στην πρώτη θέση ανέβηκε ο στόλος των Κινέζων με αξία 191,25 δις. δολ και στη δεύτερη θέση έπεσε από τη ν πρώτη ο γιαπωνέζικος στόλος με αξία 187,67 δις. δολ.
Η κατάταξη των στόλων με βάση την αξία τους μπορεί να μεταβάλλεται συχνότερα καθώς συναρτάται με την αξία των πλοίων.
Για παράδειγμα η πρόσφατη μεγάλη άνοδος της αξίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφερε τους κινέζους στην πρώτη θέση καθώς ελέγχουν μεγάλο στόλο με containerships.
Υπεροχή
Επίσης να σημειώσουμε ότι με βάση την μεταφορική ικανότητα του στόλου που είναι το πιο ουσιαστικό στοιχείο σύγκρισης μεγεθών, ο ελληνόκτητος στόλος είναι πρώτος στη παγκόσμια κατάταξη με 17% περίπου με τους κινέζους να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με 11,5% περίπου.
Διαβάστε επίσης: Στην κορυφή του κόσμου η ελληνόκτητη ναυτιλία
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το μεγαλύτερο σε αξία στόλο δεξαμενοπλοίων (41,55 δις. δολ) τον τρίτο σε αξία στόλο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (52,76 δις. δολ) και τον πρώτο σε αξία στόλο LNG Carriers, των πλοίων δηλαδή, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (19,11 δις. δολ).
Οι κινέζοι προηγούνται στα containerships (78,8 δις. δολ) ενώ κατέχουν τη δεύτερη θέση στα bulkers (53,21 δις. δολ) και την δεύτερη θέση στα δεξαμενόπλοια (27,17 δις. δολ).
Οι Γιαπωνέζοι κατέχουν την πρώτη θέση στα bulkers (62,9 δις. δολ), την δεύτερη στα containerships (49 δις. δολ) και την δεύτερη στα LNG Carriers (18,13 δις. δολ.)
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International