Σημαντική άνοδο κατέγραψε η αξία του υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλου σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίων VesselsValue.

Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη που περιλαμβάνει τις χώρες με τους μεγαλύτερους σε αξία εμπορικούς στόλους. Ωστόσο η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε μέσα σε δέκα μήνες από τα 93,2 δισεκ. δολ στις αρχές του 2021 στα  145,88 δις δολ.

Στην πρώτη θέση ανέβηκε ο στόλος των Κινέζων με αξία 191,25 δις. δολ και στη δεύτερη θέση έπεσε από τη ν πρώτη ο γιαπωνέζικος στόλος με αξία 187,67 δις. δολ.

Η κατάταξη των στόλων με βάση την αξία τους μπορεί να μεταβάλλεται συχνότερα καθώς συναρτάται με την αξία των πλοίων.

Για παράδειγμα η πρόσφατη μεγάλη άνοδος της αξίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφερε τους κινέζους στην πρώτη θέση καθώς ελέγχουν μεγάλο στόλο με containerships.

Υπεροχή

Επίσης να σημειώσουμε ότι με βάση την μεταφορική ικανότητα του στόλου που είναι το πιο ουσιαστικό στοιχείο σύγκρισης μεγεθών, ο ελληνόκτητος στόλος είναι πρώτος στη παγκόσμια κατάταξη με 17% περίπου με τους κινέζους να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με 11,5% περίπου.

Διαβάστε επίσης: Στην κορυφή του κόσμου η ελληνόκτητη ναυτιλία

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν  το μεγαλύτερο σε αξία στόλο δεξαμενοπλοίων (41,55 δις. δολ) τον τρίτο σε αξία στόλο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (52,76 δις. δολ) και τον πρώτο σε αξία στόλο LNG Carriers, των πλοίων δηλαδή, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (19,11 δις. δολ).

Οι κινέζοι προηγούνται στα containerships (78,8 δις. δολ) ενώ κατέχουν τη δεύτερη θέση στα bulkers (53,21 δις. δολ) και την δεύτερη θέση στα δεξαμενόπλοια (27,17 δις. δολ).

Οι Γιαπωνέζοι κατέχουν την πρώτη θέση στα bulkers (62,9 δις. δολ), την δεύτερη στα containerships (49 δις. δολ) και την δεύτερη στα LNG Carriers (18,13 δις. δολ.)

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία