Σε μπαταρίες που θα επαναφορτίζονται σε πολύ λιγότερο χρόνο από σήμερα στοχεύουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Purdue και οι μηχανικοί της Ford. Μέσω μιας συμμαχίας, ερευνητές και από τις δύο ομάδες συνεργάζονται για να αναπτύξουν ένα νέο καλώδιο σταθμού φόρτισης, για το οποίο εκκρεμεί χορήγηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας, που, σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές εξελίξεις στο τομέα της φόρτισης οχημάτων, θα διευκολύνει τους οδηγούς στη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή, εξασφαλίζοντας ομαλή επαναφόρτιση.

Σήμερα οι ταχυφορτιστές αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπερθέρμανσης του καλωδίου, καθώς από το καλώδιο περνάει μεγάλο φορτίο ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι όσο υψηλότερο είναι το φορτίο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα της θερμότητας που πρέπει να αφαιρεθεί ώστε το καλώδιο να παραμείνει λειτουργικό.

Διαβάστε επίσης: Μπέρμιγχαμ – Η «πόλη του αυτοκινήτου» θέλει να απαλλαγεί από τα ΙΧ

Οι ερευνητές του Purdue University μελετούν μια εναλλακτική μέθοδο ψύξης σχεδιάζοντας ένα καλώδιο φόρτισης ικανό να μεταφέρει περισσότερο ρεύμα. Το καλώδιο χρησιμοποιεί ένα υγρό ως ενεργό παράγοντα ψύξης, το οποίο είναι ικανό να απάγει περισσότερη θερμότητα αλλάζοντας τη κατάστασή του από υγρό σε ατμό. Αυτό αποτελεί βασική διαφορά μεταξύ της συγκεκριμένης λύσης και της τρέχουσας τεχνολογίας υδρόψυξης που διατίθεται στην αγορά. Το ευχάριστο είναι ότι με την νέα τεχνολογία η καινοτομία μπορεί μία μέρα να αποφέρει πολύ περισσότερη ισχύ σε σχέση με τα κορυφαία σημερινά συστήματα για την επαναφόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας εφικτή την ταχύτερη επαναφόρτιση σε συνδυασμό με παράλληλες βελτιώσεις στην τεχνολογία φόρτισης των οχημάτων. Στο τέλος, η διαδικασία φόρτισης ενός EV μπορεί να διαρκεί όσο ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου με συμβατικά καύσιμα.

Η ιδέα

Η ιδέα γι’ αυτή την τεχνολογία προέρχεται με βάση την κατανόηση από την ομάδα της Ford των προκλήσεων που επιφυλάσσουν οι ταχύτεροι ρυθμοί φόρτισης, καθώς και από την εξειδίκευση των ερευνητών του Purdue. Καθώς η τεχνολογία προχωρά, οι ομάδες συνεργάζονται τακτικά για να εξετάζουν τα τελευταία αποτελέσματα των δοκιμών και να παρέχουν το απαραίτητο feedback σε νευραλγικούς τομείς.

Διαβάστε επίσης: Ford Motor – Υψηλό εικοσαετίας για τη μετοχή της που «πέταξε» πάνω από τα 20 δολάρια

Σήμερα ο χρόνος φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων διαφέρει σημαντικά και διαρκεί από 20 λεπτά σε ένα σταθμό φόρτισης ως και μερικές ώρες στο σπίτι. Με αυτή την καινοτομία η φόρτιση δεν θα αποτελέσει άγχος για έναν οδηγό που βρίσκεται εκτός σπιτιού, αφού θα μπορεί φορτίσει την μπαταρία μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ερευνητές του Purdue University δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να ξεκινήσουν δοκιμές για ένα πρωτότυπο καλώδιο φόρτισης τα επόμενα δύο χρόνια, ώστε να προσδιοριστούν πιο συγκεκριμένες ταχύτητες φόρτισης για ορισμένα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων.

Διαβάστε επίσης: Πώς διαμορφώνεται το κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη – Η θέση της Ελλάδας

Η Ford στέκεται στο πλευρό των ερευνητών. Συνεργάζεται στενά με την ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου Purdue, που ως στόχο έχει να καταστήσει τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μια πιο ελκυστική και ευκολότερη υπόθεση. Άλλωστε η συνεργασία μεταξύ Ford και Purdue University είναι μία από τις εκατοντάδες στρατηγικές συμμαχίες που έχει η εταιρεία με καθηγητές πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο. «Η έρευνα που διεξάγουμε είναι πραγματικά προχωρημένη και διακρίνουμε οφέλη για εμάς, για το μέλλον της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και για την επικοινωνία μας με νεαρά ταλέντα και έχουμε ήδη καταφέρει σημαντικά πράγματα» δήλωσε ο υπεύθυνος έρευνας ηλεκτρικών υποσυστημάτων της Ford, Τεντ Μίλερ. Να σημειωθεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατοχυρώσει στις ΗΠΑ πάνω από 2.500 πατέντες στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού, ενώ εκκρεμούν περισσότερες από 4.000. Απώτερος στόχος είναι η διερεύνηση λύσεων φόρτισης που θα είναι ευκολότερες και γρηγορότερες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα