Το 1893 ο Γουίκομπ Τζάντσον πήρε άδεια ευρεσιτεχνίας για ένα μηχανισμό με κρίκους και άγκιστρα, που το ονονόμασε «κοπιτσοθηλυκωτήρι».
Ο Τζάντσον παρουσίασε την εφεύρεσή του στην Παγκόσμια Έκθεση του Σικάγο, αλλά η υφήλιος αδιαφόρησε.
Τα ταχυδρομεία τού παρήγγειλαν φερμουάρ για είκοσι σάκους αλληλογραφίας, αλλά η λειτουργία τους ήταν τόσο προβληματική, ώστε η παραγγελία δεν επαναλήφθηκε ποτέ.
Το 1913 ο μηχανικός Γκίντεον Σάνμπακ επινόησε μια βελτιωμένη εκδοχή. Την ονόμασε «γάντζωμα χωρίς γάντζο», επειδή αντί να χρησιμοποιεί κρίκους και άγκιστρα, χρησιμοποιούσε μικρά δοντάκια που κούμπωναν σαν τα σύγχρονα φερμουάρ.
Το φερμουάρ άρχισε να εμφανίζεται σε ζώνες μεταφοράς χρημάτων, καπνοσακούλες και μπότες, αλλά το αντιμετώπιζαν περισσότερο σαν σύγχρονη καινοτομία παρά σαν αναγκαιότητα.
Οι σχεδιαστές ρούχων δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό, αλλά αποδείχτηκε χρήσιμη προσθήκη στα παπούτσια.
Το 1923 η Goodyear έβγαλε στην αγορά μια νέα γραμμή με μποτάκια που έκλειναν με φερμουάρ και τις ονόμασε μπότες Ζίπερ, από τον ήχο που έκανε το φερμουάρ όταν κλείνει.
Έτσι προέκυψε η ονομασία ζίπερ για τα φερμουάρ στα αγγλικά, σύμφωνα με τη «Μηχανή του Χρόνου».
Τα πράγματα άλλαξαν τη δεκαετία του 1930, με τη χρήση των πρώτων φερμουάρ σε παιδικά ρούχα.
Η μεγάλη αλλαγή όμως έγινε το 1937. Οι επιθετικές τακτικές πωλήσεων άρχισαν να αποδίδουν στον ιματισμό. Διαφημίσεις στο Esquire ανακύρυξαν το φερμουάρ ως «τη νέα έμπνευση στην αντρική ραπτική». Οι Γάλλοι σχεδιαστές υιοθέτησαν τα φερμουάρ για τα στενά γυναικεία φορέματα και οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν.
Η Έλσα Σκιαπαρέλι, που δημιούργησε τον όρο «σκανδαλώδες ροζ», ήταν η πρώτη σχεδιάστρια μόδας από το Παρίσι που χρησιμοποίησε το φερμουάρ για τα γυναικεία ρούχα της.
Στα πρωτοποριακά σχέδιά της τη δεκαετία του 1930, τοποθέτησε φερμουάρ με φωτεινά χρώματα σε βραδινές τουαλέτες.
Τα υπόλοιπα ήταν θέμα χρόνου.
Latest News
Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Ιούνιο
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο στις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των οχημάτων και του φυσικού αερίου, αυξήθηκαν κατά 0,8%, με εκτιμήσεις +0,2%
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για πληθωρισμό - Αυξάνονται οι ανοδικοί κίνδυνοι, επίμονα ψηλά οι υπηρεσίες
Το ΔΝΤ κράτησε σταθερές τις παγκόσμιες προβλέψεις για την άνοδο του ΑΕΠ, στο 3,2% - Οι ευχάριστες και οι δυσάρεστες αναπτυξιακές εκπλήξεις
Και η Hugo Boss σε πτώση - Τι ανακοίνωσε ο γερμανικός οίκος μόδας
Η δεύτερη αναθεώρηση της χρονιάς μετριάζει εκ νέου τον στόχο πωλήσεων σε αύξηση 1% έως 4%
TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου
Η TotalEnergies αναμένει ότι η παραγωγή ορυκτών καυσίμων θα φτάσει κοντά στα 2,45 χιλιάδες βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου την ημέρα
Ενοχές ή επενδύσεις; Τι κρύβεται πίσω από την πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας της Shein
Μήπως η επένδυση ύψους 216 εκατομμυρίων δολαρίων είναι ένα ακόμη τρικ του κολοσσού της γρήγορης μόδας;
Για πρώτη φορά μετά το 2022 - Αύξηση ζήτησης καταναλωτικών δανείων βλέπει η ΕΚΤ
Η ΕΚΤ άρχισε να μειώνει τα επιτόκια τον Ιούνιο, αλλά το κόστος δανεισμού στις χρηματοπιστωτικές αγορές άρχισε να μειώνεται πολύ νωρίτερα
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
Κι όμως η Ιαπωνία έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι: Αφήστε τις να αποτύχουν
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε δίλημμα: συγχωνεύσεις και εξαγορές ή χρεοκοπίες και απολύσεις μεγάλης κλίμακας;