
H Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) τάσσεται υπέρ της πρότασης του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, για τη δημιουργία Κέντρου Ερευνών της Ε.Ε. για εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες για τη ναυτιλία.
Όπως δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη, Marie-Caroline Laurent, μετά από τις συναντήσεις που είχε με τους Υπουργούς Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, «ελπίζουμε να λάβει την απαιτούμενη υποστήριξη από την Ε.Ε. ως ένα έργο που θα βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας».
Υπενθυμίζεται ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός πρότεινε στην πρόεδρο της ΕΕ την δημιουργία ενός Κέντρου Ερευνών εναλλακτικών καυσίμων τα οποία θα αξιοποιήσει η ναυτιλία για να περάσεις την νέα εποχή χωρίς εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου.
Η CLIA είναι η πρώτη διεθνής ναυτιλιακή ένωση που εκφράζει επισήμως την υποστήιξη της στην ελληνική πρωτοβουλία, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι δίνει ιδιαίτερη σημασία σαν ναυτιλιακός φορέας στην «πράσινη μετάβαση».
Η κα Laurent εξέφρασε την εκτίμησή της «για τη στήριξη που δείχνει το ναυτικό έθνος των Ελλήνων προς τη ναυτιλιακή κοινότητα σχετικά με την πράσινη μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές», δηλώνοντας: «Η διαθεσιμότητα και πρόσβαση σε εναλλακτικά καύσιμα πλοίων είναι κρίσιμης σημασίας για το όραμά μας, για κρουαζιέρες με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050.
Ο κλάδος της κρουαζιέρας πρωτοστατεί στην υποστήριξη της ανάπτυξης της πράσινης ναυτιλιακής τεχνολογίας και χαιρετίζουμε την πρόταση του Έλληνα Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, για τη δημιουργία Κέντρου Ερευνών της Ε.Ε. για εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες για τη ναυτιλία. Ελπίζουμε να λάβει την απαιτούμενη υποστήριξη από την Ε.Ε. ως ένα έργο που θα βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας».
Στις συνάντηση με τους δυο Υπουργούς εξετάσθηκε όπως ήταν φυσικό και όλο το πλέγμα των δραστηριοτήτων της κρουαζιέρας.
Η επανέναρξη της κρουαζίερας
Η CLIA επαίνεσε την Ελλάδα για τον ηγετικό της ρόλο στην επανέναρξη της κρουαζιέρας το 2021 και παρουσίασε τις προτεραιότητες του κλάδου για το 2022 και οι συναντήσεις «ήταν μια ευκαιρία να επιβεβαιωθεί η γόνιμη συνεργασία μεταξύ της CLIA και της Ελληνικής Κυβέρνησης, η οποία οδήγησε στην επιτυχή, ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας στην περιοχή».
Όπως τόνισε η Marie-Caroline Laurent κατά τη διάρκεια των συνομιλιών: «Η υποστήριξη που έδειξε η Ελλάδα στην κρουαζιέρα αυτή την περίοδο διαμόρφωσε τις κατάλληλες συνθήκες για να ενισχύσει τόσο τη θέση της χώρας στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας όσο και τη συμβολή του κλάδου στην ελληνική οικονομία. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την Ελληνική Κυβέρνηση για να βοηθήσουμε στην αξιοποίηση αυτής της δυναμικής που έχει δημιουργηθεί στη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης των λιμενικών υποδομών για την περαιτέρω ανάπτυξη του homeporting, της ομαλής λειτουργίας των λιμένων και του προσεκτικού σχεδιασμού και διαχείρισης τόσο των αναπτυγμένων όσο και των ανερχόμενων προορισμών».
Και τόνισε ότι: «Η Ελλάδα έδωσε το παράδειγμα της αποτελεσματικής εφαρμογής πρωτοκόλλων για την ασφαλή απόλαυση των ταξιδιών κρουαζιέρας. Είμαστε ευγνώμονες για τη συνεργασία μας με τα δύο Υπουργεία και εκτιμούμε ιδιαίτερα ότι η κρουαζιέρα είναι υψηλά στις προτεραιότητες τους».
Από την πλευρά της η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, πρόσθεσε: «Η Ελλάδα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επανέναρξη της κρουαζιέρας, καθώς ήταν μία από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που υποδέχτηκε κρουαζιερόπλοια, δίνοντας έτσι και πάλι τη δυνατότητα στους ανθρώπους του κλάδου να επιστρέψουν στις δουλειές τους.
Οι κρουαζιέρες ξεκίνησαν από την πρώτη μέρα που άνοιξε ο τουρισμός στην Ελλάδα στις 14 Μαΐου και θα επεκταθούν μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου. Έως το τέλος του έτους εκτιμούμε ότι θα φτάσουμε στο 50% των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων που είχαμε το 2019. Είμαστε ακόμα πιο αισιόδοξοι για το 2022 και έτοιμοι να ξεκινήσουμε ξανά από τις αρχές Μαρτίου».
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η επανέναρξη της κρουαζιέρας κατά το 2021 ήταν μια σταδιακή προσπάθεια που έθεσε ως προτεραιότητα την ασφάλεια: από το 16% του στόλου της CLIA που λειτουργούσε τον Ιούνιο φτάσαμε στο 56% τον Σεπτέμβριο, ενώ έως το τέλος του έτους προβλέπεται να είναι σε λειτουργία το 80%. Περισσότερα από 3 εκατομμύρια επιβάτες έχουν ταξιδέψει με ασφάλεια από το περασμένο καλοκαίρι σε κρουαζιέρες σε όλο τον κόσμο, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα των πρωτοκόλλων.
Βελτίωση των λιμανιών
Η CLIA δεσμεύτηκε να εργαστεί από κοινού με την Ελληνική Κυβέρνηση για τη βελτίωση της λειτουργίας των λιμανιών και των τουριστικών πρακτικών που ακολουθούνται σε δημοφιλείς Ελληνικούς προορισμούς.
Η Μαρία Δεληγιάννη τόνισε σχετικά: «Απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση για την καλύτερη διαχείριση των τουριστικών ροών σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που δέχεται 33 εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο που ταξιδεύουν αεροπορικώς, οδικώς και ακτοπλοϊκώς, καθώς και με κρουαζιέρες που αντιστοιχούν σε 5 εκατομμύρια επισκέπτες. Δεσμευόμαστε να παρέχουμε υποστήριξη στο επίπεδο της έρευνας για να εντοπίσουμε τις πραγματικές προκλήσεις και να εργαστούμε για αποτελεσματικές λύσεις».
Η CLIA εξέφρασε ικανοποίηση και για το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας την περασμένη εβδομάδα στον τομέα του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ γειτονικών χωρών για την ενίσχυση της κρουαζιέρας, ενώ ευχαρίστησε την Ελληνική Κυβέρνηση για την επανέναρξη των δρομολογίων κρουαζιέρας που συνδέουν ελληνικούς προορισμούς με τα τουρκικά λιμάνια του Γαλατά στην Κωνσταντινούπολη και του Κουσάντασι.
Οι συναντήσεις αυτής της εβδομάδας πραγματοποιήθηκαν σε συνέχεια της συνάντησης που είχε τον Ιούνιο ο Παγκόσμιος Πρόεδρος της CLIA και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises, κ. Pierfrancesco Vago, με τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου. Η Marie-Caroline Laurent εξέφρασε τη βούληση της CLIA να συνεχίσει τη στενή συνεργασία με την Ελληνική Κυβέρνηση για να συμβάλει θετικά στην οικονομική ανάκαμψη, με δυναμική έναρξη της κρουαζιέρας το 2022 χτίζοντας στην επιτυχία της φετινής σεζόν.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.