«Η αθηναϊκή ξενοδοχία, βρίσκεται μπροστά σε μια νέα πρόκληση καθώς δεν διαφαίνεται θετική πορεία σε κρατήσεις και πληρότητα στους μήνες που ακολουθούν». Αυτό τόνισαν μεταξύ άλλων οι ξενοδόχοι της Αθήνας στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού επισημαίνοντας ότι οι καλοί μήνες που προηγήθηκαν ήταν από τον Ιούνιο έως και τον Οκτώβριο 2021 (σημ. πρόκειται για τους μόνους μήνες με θετικό πρόσημο κατά τα δύο χρόνια της πανδημίας covid-19) δεν μπορούν να καλύψουν τα κενά, τις απώλειες αλλά και τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν.
Η Αθήνα, τους μήνες που προηγήθηκαν μπορεί να κατάφερε να συναγωνιστεί άξια τους ανταγωνιστές της, ωστόσο, με μια μέση πληρότητα που δεν ξεπερνά το 45% στο 10μηνο 2021 -έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου- και με πλήθος ξενοδοχειακών και μη ξενοδοχειακών κλινών κάθε τύπου να προστίθενται διαρκώς στην προσφορά της χωρίς στρατηγική, χωρίς πλάνο και χωρίς την αντίστοιχη ζήτηση να τις υποστηρίζει, το μέλλον διαφαίνεται δύσκολο.
Τα συμπεράσματα αυτά, προκύπτουν τόσο από τα μηνιαία στατιστικά στοιχεία απόδοσης ξενοδοχείων τα οποία η Ένωση συγκεντρώνει ανελλιπώς με τη συνεργασία της GBR Consulting, όσο και απ’ όσα ειπώθηκαν από τους εκπροσώπους των ξενοδοχείων της Αθήνας-Αττικής κατά την συνεδρίαση της 51ης Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης Μελών της Ένωσης.
Κικίλιας: Οι προτεραιότητες του υπουργείου
Στην παρέμβαση του ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ξενοδόχους για τις προτεραιότητες του υπουργείου, που είναι μεταξύ άλλων και η υποστήριξη των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας, καθώς και ο ίδιος γνωρίζει πως δέχονται ιδιαίτερες πιέσεις αυτή τη περίοδο και μέχρι να ανανήψει ο ελληνικός τουρισμός.
Ο κ. Κικίλιας μίλησε, επίσης, για τις προσπάθειες του υπουργείου Τουρισμού προς ενίσχυση τομέων που έχουν πληγεί, όπως το city break και η κρουαζιέρα, ανακοίνωσε νέα διαφημιστική καμπάνια που δρομολογείται για την Αθήνα με την νέα χρονιά, αλλά και για θετικά μηνύματα και προβλέψεις για το 2022.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, απευθυνόμενη προς τον υπουργό Τουρισμού, σημείωσε ότι «τα προβλήματα που δημιούργησε τόσο η πολύχρονη οικονομική κρίση όσο και η πανδημία που ακολούθησε, έπληξαν με σφοδρότητα τον κλάδο του τουρισμού, ιδιαίτερα τους αστικούς προορισμούς και ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία της Αθήνας». «Άλλοτε με κλειστά ξενοδοχεία, άλλοτε με ανοιχτά ξενοδοχεία -αλλά κλειστά επί της ουσίας, χωρίς πελάτες-τουρίστες, προσπαθήσαμε να διαχειριστούμε την απουσία επισκεπτών, τα μεγάλα θέματα της απασχόλησης, την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων, την προσαρμογή σε μια σύνθετη νέα πραγματικότητα, ενώ τομείς όπως ο συνεδριακός επαγγελματικός τουρισμός, οι εκδηλώσεις στα ξενοδοχεία, η κρουαζιέρα, επλήγησαν ανεπανόρθωτα» σημείωσε και προσέθεσε: «Οι θετικές επιδόσεις για την Αθήνα από τον Ιούνιο-Ιούλιο 21 έως και τον Οκτώβριο και με έναν Νοέμβριο χωρίς επισκέπτες μαραθωνοδρόμους, με μια μέση πληρότητα που δεν ξεπερνά το 45% -και μένουμε εδώ, διότι δεν διαφαίνεται κάτι θετικό για τους επόμενους μήνες- σίγουρα δεν είναι σε θέση να αναπληρώσουν τις τεράστιες απώλειες δυο ετών πανδημίας και όσων προηγήθηκαν τα έτη 2008-2018 ειδικά για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία. Στα όσα ήδη αντιμετωπίζουμε σε πανελλαδικό επίπεδο, έρχονται να προστεθούν ένας νέος δύσκολος χειμώνας που δεν γνωρίζουμε πού θα μας οδηγήσει εκ νέου, διεθνώς, θέματα με τις αυξήσεις στα ενεργειακά τιμολόγια, σοβαρά θέματα που αφορούν στην απασχόληση και τους εργαζομένους».
«Οι κινήσεις που πιστεύουμε πως πρέπει να γίνουν είναι να χαράξουμε από κοινού μια ευέλικτη στρατηγική διαχείρισης της κατάστασης, να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειες προβολής και ανάδειξης των ιδιαιτεροτήτων του προορισμού στις διεθνείς αγορές και να ενισχύσουμε επί του πρακτέου τις ξενοδοχειακές μονάδες 12μηνης λειτουργίας», επισήμανε η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ.
Παράλληλα, έκανε λόγο για τον κίνδυνο υπερπροσφοράς κλινών όλων των τύπων στην πόλη, δυσανάλογου με τη ζήτηση και για σοβαρά θέματα παραξενοδοχίας και αθέμιτου ανταγωνισμού.
Latest News
Ισχυρή ζήτηση για Ελλάδα δείχνει η τουριστική έκθεση WTM από το Λονδίνο
Ο τουρισμός κερδίζει το στοίχημα στην Ελλάδα, τονίζει ο πρόεδρος της ΠΟΞ σχολιάζοντας τα μηνύματα από την έκθεση World Travel Market
Για πρώτη φορά χειμερινές κρουαζιέρες από τον Πειραιά φέρνει η MSC Cruises
Η κίνηση για τη χειμερινή κρουαζιέρα εντάσσεται και στην στρατηγική της εταιρείας για επιμήκυνση της παραδοσιακής περιόδου
Ολικό rebranding, δύο νέα ξενοδοχεία και στο βάθος Marriott για την Atlantica Hotels & Resorts
Ο όμιλος Atlantica Hotels & Resorts έχει 50 ξενοδοχεία σε Ελλάδα και Κύπρο - Συνεργάζεται με τον μεγαλύτερο tour operator την Tui
Διακανονισμός χρεών και επενδυτικό ενδιαφέρον για το Hydra Beach
Οι μέτοχοι του Hydra Beach διαβεβαιώνουν ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα διακανονιστούν τα χρέη προς τον πιστωτή
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον Βρετανό ομόλογό της Sir Chris Bryant στο Λονδίνο
Η Κεφαλογιάννη έθεσε και το θέμα επιστροφής και επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα, που περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες του ομολόγου της
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Ξενοδοχεία δύο ταχυτήτων δείχνουν έσοδα και πληρότητες
Έρευνα της GBR Consulting φανερώνει την ψαλίδα εσόδων και πληρότητας ανάμεσα στα ξενοδοχεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης και της περιφέρειας
Σε πτωτική πορεία για 5ο μήνα η πληρότητα στα ξενοδοχεία - Σημαντική αύξηση τιμών [γραφήματα]
Η πορεία στα ξενοδοχεία στην Αθήνα αναδεικνύει σημαντικές τάσεις και προκλήσεις - Πώς διαμορφώνεται η μέση τιμή δωματίου
Έσπασε τα κοντέρ το λιμάνι του Ηρακλείου: Πάνω από μισό εκατ. οι επιβάτες κρουαζιέρας
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου καταγράφει νέο ιστορικό ρεκόρ επισκεψιμότητας από την κρουαζιέρα για το 2024
Το ελληνικό νησί ανάμεσα στα 100 πιο όμορφα
Τι αποκαλύπτει ο ετήσιος κατάλογος που δημοσίευσε το Business Insider