
«Η αθηναϊκή ξενοδοχία, βρίσκεται μπροστά σε μια νέα πρόκληση καθώς δεν διαφαίνεται θετική πορεία σε κρατήσεις και πληρότητα στους μήνες που ακολουθούν». Αυτό τόνισαν μεταξύ άλλων οι ξενοδόχοι της Αθήνας στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού επισημαίνοντας ότι οι καλοί μήνες που προηγήθηκαν ήταν από τον Ιούνιο έως και τον Οκτώβριο 2021 (σημ. πρόκειται για τους μόνους μήνες με θετικό πρόσημο κατά τα δύο χρόνια της πανδημίας covid-19) δεν μπορούν να καλύψουν τα κενά, τις απώλειες αλλά και τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν.
Η Αθήνα, τους μήνες που προηγήθηκαν μπορεί να κατάφερε να συναγωνιστεί άξια τους ανταγωνιστές της, ωστόσο, με μια μέση πληρότητα που δεν ξεπερνά το 45% στο 10μηνο 2021 -έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου- και με πλήθος ξενοδοχειακών και μη ξενοδοχειακών κλινών κάθε τύπου να προστίθενται διαρκώς στην προσφορά της χωρίς στρατηγική, χωρίς πλάνο και χωρίς την αντίστοιχη ζήτηση να τις υποστηρίζει, το μέλλον διαφαίνεται δύσκολο.
Τα συμπεράσματα αυτά, προκύπτουν τόσο από τα μηνιαία στατιστικά στοιχεία απόδοσης ξενοδοχείων τα οποία η Ένωση συγκεντρώνει ανελλιπώς με τη συνεργασία της GBR Consulting, όσο και απ’ όσα ειπώθηκαν από τους εκπροσώπους των ξενοδοχείων της Αθήνας-Αττικής κατά την συνεδρίαση της 51ης Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης Μελών της Ένωσης.
Κικίλιας: Οι προτεραιότητες του υπουργείου
Στην παρέμβαση του ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ξενοδόχους για τις προτεραιότητες του υπουργείου, που είναι μεταξύ άλλων και η υποστήριξη των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας, καθώς και ο ίδιος γνωρίζει πως δέχονται ιδιαίτερες πιέσεις αυτή τη περίοδο και μέχρι να ανανήψει ο ελληνικός τουρισμός.
Ο κ. Κικίλιας μίλησε, επίσης, για τις προσπάθειες του υπουργείου Τουρισμού προς ενίσχυση τομέων που έχουν πληγεί, όπως το city break και η κρουαζιέρα, ανακοίνωσε νέα διαφημιστική καμπάνια που δρομολογείται για την Αθήνα με την νέα χρονιά, αλλά και για θετικά μηνύματα και προβλέψεις για το 2022.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, απευθυνόμενη προς τον υπουργό Τουρισμού, σημείωσε ότι «τα προβλήματα που δημιούργησε τόσο η πολύχρονη οικονομική κρίση όσο και η πανδημία που ακολούθησε, έπληξαν με σφοδρότητα τον κλάδο του τουρισμού, ιδιαίτερα τους αστικούς προορισμούς και ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία της Αθήνας». «Άλλοτε με κλειστά ξενοδοχεία, άλλοτε με ανοιχτά ξενοδοχεία -αλλά κλειστά επί της ουσίας, χωρίς πελάτες-τουρίστες, προσπαθήσαμε να διαχειριστούμε την απουσία επισκεπτών, τα μεγάλα θέματα της απασχόλησης, την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων, την προσαρμογή σε μια σύνθετη νέα πραγματικότητα, ενώ τομείς όπως ο συνεδριακός επαγγελματικός τουρισμός, οι εκδηλώσεις στα ξενοδοχεία, η κρουαζιέρα, επλήγησαν ανεπανόρθωτα» σημείωσε και προσέθεσε: «Οι θετικές επιδόσεις για την Αθήνα από τον Ιούνιο-Ιούλιο 21 έως και τον Οκτώβριο και με έναν Νοέμβριο χωρίς επισκέπτες μαραθωνοδρόμους, με μια μέση πληρότητα που δεν ξεπερνά το 45% -και μένουμε εδώ, διότι δεν διαφαίνεται κάτι θετικό για τους επόμενους μήνες- σίγουρα δεν είναι σε θέση να αναπληρώσουν τις τεράστιες απώλειες δυο ετών πανδημίας και όσων προηγήθηκαν τα έτη 2008-2018 ειδικά για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία. Στα όσα ήδη αντιμετωπίζουμε σε πανελλαδικό επίπεδο, έρχονται να προστεθούν ένας νέος δύσκολος χειμώνας που δεν γνωρίζουμε πού θα μας οδηγήσει εκ νέου, διεθνώς, θέματα με τις αυξήσεις στα ενεργειακά τιμολόγια, σοβαρά θέματα που αφορούν στην απασχόληση και τους εργαζομένους».
«Οι κινήσεις που πιστεύουμε πως πρέπει να γίνουν είναι να χαράξουμε από κοινού μια ευέλικτη στρατηγική διαχείρισης της κατάστασης, να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειες προβολής και ανάδειξης των ιδιαιτεροτήτων του προορισμού στις διεθνείς αγορές και να ενισχύσουμε επί του πρακτέου τις ξενοδοχειακές μονάδες 12μηνης λειτουργίας», επισήμανε η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ.
Παράλληλα, έκανε λόγο για τον κίνδυνο υπερπροσφοράς κλινών όλων των τύπων στην πόλη, δυσανάλογου με τη ζήτηση και για σοβαρά θέματα παραξενοδοχίας και αθέμιτου ανταγωνισμού.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους