Η ζήτηση για ιδιωτικά τζετ αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό που οι εταιρείες δεν μπορούν να τα παράγουν αρκετά γρήγορα και οι αγοραστές αντιμετωπίζουν εκτεταμένες περιόδους αναμονής για παραδόσεις.
Ακόμη και τα μεταχειρισμένα επαγγελματικά τζετ εξαφανίζονται από την αγορά.
«Αν κοιτάξετε το σήμερα σε σύγκριση με το 2019, η αγορά έχει σχεδόν εκραγεί», είπε στο CNBC ο John Schmidt, επικεφαλής της παγκόσμιας αεροδιαστημικής και αμυντικής βιομηχανίας στη συμβουλευτική Accenture, ο οποίος βρέθηκε στην Αεροπορική Έκθεση του Ντουμπάι.
Η πανδημία έχει στρέψει πολλούς εύπορους ταξιδιώτες σε ιδιωτικές πτήσεις.
Ωστόσο, οι αναλυτές λένε ότι η τάση αυτή αποδίδεται κυρίως σε μια έκρηξη πλούτου τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, ειδικά στα ανώτερα κλιμάκια της κοινωνίας καθώς περισσότερες εταιρείες εισέρχονται στο χρηματιστήριο, το χρηματιστήριο σημειώνει υψηλά ρεκόρ και οι καταναλωτές απολαμβάνουν μια παρατεταμένη περίοδο χαμηλών επιτοκίων.
Οι απογειώσεις και προσγειώσεις επαγγελματικών τζετ στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 40% από έτος σε έτος — και στο υψηλότερο σημείο τους από πριν από την οικονομική κρίση του 2008, σύμφωνα με τη Morgan Stanley.
Οι δημόσιες καταχωρίσεις εταιρειών στις ΗΠΑ έχουν ήδη φτάσει σε υψηλά ρεκόρ το 2021. Τα στοιχεία από την Jefferies Equity Research δείχνουν ότι καθώς η δραστηριότητα IPO αυξήθηκε, ο όγκος των παραδόσεων επιχειρηματικών τζετ αυξήθηκε σε σχέση με αυτό.
Η αγορά προσελκύει επίσης μεμονωμένους αγοραστές που αναζητούν ασφαλέστερα και πιο αποκλειστικά ταξίδια που εγγυώνται μεγαλύτερη αξιοπιστία από τις εμπορικές πτήσεις, οι οποίες πλήττονται από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς λόγω της πανδημίας.
Εν μέσω της αύξησης της ζήτησης, οι τιμές τόσο των νέων όσο και των μεταχειρισμένων τζετ κινούτναι στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων αρκετών ετών, υπογραμμίζει το CNBC.
Το απόθεμα των μεταχειρισμένων αεριωθούμενων αεροσκαφών – η αναλογία των αεροσκαφών προς πώληση σε σχέση με τον αριθμό των εν λόγω αεροσκαφών που υπάρχουν παγκοσμίως – βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ, περίπου ή κάτω από 3% για τους περισσότερους μεγάλους κατασκευαστές τζετ, συμπεριλαμβανομένων των Cessna, Dassault, Gulfstream, Bombardier και Embraer , αναφέρει η Jefferies.
Η δραστηριότητα των ιδιωτικών πτήσεων δεν είναι μόνο αυξημένη στις ΗΠΑ αλλά και 20% υψηλότερη στην Ευρώπη, είπε ο Schmidt. «Τα πράγματα είναι πολύ στενά στα μεταχειρισμένα επιχειρησιακά αεροσκάφη, τα αποθέματα είναι τα χαμηλότερα που έχουμε δει εδώ και χρόνια, και οι τιμές είναι 20 έως 30% υψηλότερες», πρόσθεσε. «Έτσι είναι μια πολύ καυτή αγορά αυτή τη στιγμή».
Νέοι πελάτες
Οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά ιδιωτικών τζετ αποτελούν πλέον πάνω από το 30% των αγοραστών, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Goldman Sachs. Για τον Chief Commercial Officer της Embraer Stephen Friedrich, αυτό που ξεχωρίζει είναι η ανάπτυξη της καταναλωτικής βάσης.
«Η αγορά αυτή τη στιγμή για επαγγελματικά τζετ έχει επεκταθεί. Η πίτα έχει μεγαλώσει», είπε ο Φρίντριχ.
«Οι άνθρωποι αναζητούν τρόπους για να γίνουν πιο παραγωγικοί, πιο σίγουροι στις αποστολές που πρέπει να εκτελέσουν», πρόσθεσε, περιγράφοντας την επιχειρηματική αεροπορία ως «εργαλείο παραγωγικότητας».
«Μπορείτε να πετάξετε απευθείας από τη Νέα Υόρκη στο Muscle Shoals, στην Αλαμπάμα, με εμπορική πτήση; Όχι», είπε ο Φρίντριχ. Για τις εταιρείες ή τα άτομα με τον πλούτο να κατέχουν ένα επαγγελματικό τζετ, τα ταξίδια που θα χρειάζονταν μια ολόκληρη μέρα ταξιδιού μειώνονται σε λίγες ώρες.
Η πίεση στην καμπίνα στα επαγγελματικά τζετ είναι επίσης σημαντικά χαμηλότερη από αυτή των εμπορικών αεροσκαφών — για ορισμένους, είναι λιγότερο από το μισό. Αυτή η διαφορά σημαίνει ότι οι επιβάτες αισθάνονται πολύ λιγότερο κουρασμένοι κατά την προσγείωση, κάνοντας τις πολλές στάσεις και συναντήσεις στην πόλη πολύ πιο εύκολες.
Η ιδιωτική εταιρεία τσάρτερ τζετ VistaJet ανέφερε αύξηση 29% στα νέα μέλη τον περασμένο χρόνο, με το 71% των νέων αιτημάτων να προέρχονται από επιβάτες που δεν χρησιμοποιούσαν τακτικά ιδιωτική αεροπορία στο παρελθόν.
Διαπίστωσε επίσης ότι περισσότεροι από τους μισούς από τους νέους χρήστες ιδιωτικής αεροπορίας – το 53% – θα συνεχίσουν να πετούν ιδιωτικά σε τακτική βάση μετά την πανδημία.
Η δημιουργία πλούτου από την πανδημία ήταν εντελώς άνιση, με τους δισεκατομμυριούχους των ΗΠΑ να γίνονται κατά 62% πλουσιότεροι – κερδίζοντας περισσότερα από 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια– από τον Μάρτιο του 2020, σύμφωνα με την αμερικανική δεξαμενή σκέψης του Ινστιτούτου Πολιτικών Μελετών.
Θέματα βιωσιμότητας
Τα ιδιωτικά τζετ ήταν ένα αρκετά κοινό θέαμα στη σύνοδο κορυφής του COP26 για το κλίμα τον Νοέμβριο, προκαλώντας έντονη κριτική από περιβαλλοντικούς ακτιβιστές, οι οποίοι λένε ότι το 1% των αεροπορικών ταξιδιωτών είναι υπεύθυνο για το 50% των εκπομπών άνθρακα της βιομηχανίας.
Μια πρόσφατη έκθεση της ευρωπαϊκής ομάδας εκστρατειών Transport & Environment διαπίστωσε ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι 5 έως 14 φορές πιο ρυπογόνα ανά επιβάτη από τα εμπορικά αεροπλάνα και ότι σε μια ώρα, ένα ιδιωτικό αεροσκάφος μπορεί να εκπέμψει δύο τόνους CO2. Η ομάδα διαπίστωσε επίσης ότι μόνο στην Ευρώπη, οι εκπομπές CO2 από ιδιωτικά τζετ αυξήθηκαν κατά 31% μεταξύ 2005 και 2019, ξεπερνώντας την αύξηση των εκπομπών εμπορικών τζετ.
Στελέχη του κλάδου λένε ότι η βιωσιμότητα γίνεται βασική προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις τους. Η Embraer έχει δεσμευτεί να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2040 και η εταιρεία παροχής επιχειρηματικών τζετ ναυλωμένων αεροσκαφών VistaJet στοχεύει στο ίδιο μέχρι το 2050.
Latest News
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα