Για μια ακόμη χρονιά – τη 12η στη σειρά – ο Βαγγέλης Μαρινάκης περιλαμβάνεται στους 100 κορυφαίους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας που καταρτίζει κάθε χρόνο η Lloyd’s List, η μεγαλύτερη και πιο ιστορική ναυτιλιακή εφημερίδα του κόσμου. Για το 2021 ο Βαγγέλης Μαρινάκης ανέβηκε στην 47η θέση της εν λόγω λίστας πετυχαίνοντας άλμα 12 θέσεων σε σχέση με πέρυσι, απόρροια της περαιτέρω αναγνώρισης του ρόλου του στη διεθνή ναυτιλία.
Στον πρόλογο του σημειώματος που εξηγεί τους λόγους για τη συμπερίληψη του κ. Μαρινάκη στη λίστα «One Hundred People» η Lloyd’s List αναφέρει ότι ο Έλληνας εφοπλιστής είτε αγοράζει, είτε πουλάει, παραγγέλνει, συγχωνεύει, φαίνεται πάντα να δημιουργεί αξία και να ενισχύει τη φήμη του ως οξυδερκούς διαπραγματευτή, ενώ επεκτείνει τον όμιλό του μακροπρόθεσμα.
«Στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης»
«Επιπλέον των μεγάλων συμφωνιών σε πολλούς ναυτιλιακούς τομείς, το αφεντικό της Capital έχει διασφαλίσει ότι ο όμιλός του βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εξερεύνησης πιο πράσινων τεχνολογιών», προστίθεται στο σημείωμα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη φωτογραφία του που συνοδεύει το κείμενο υπάρχει η λεζάντα: ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.
H επέκταση στο LNG
Ο Ευάγγελος Μαρινάκης, σημειώνει η Lloyd’s List, είναι ένας από τους πιο δραστήριους δημιουργούς μεγάλων συμφωνιών στη ναυτιλία, ένα προβεβλημένο δημόσιο πρόσωπο στην Ελλάδα – κυρίως ως ιδιοκτήτης του ποδοσφαιρικού συλλόγου του Ολυμπιακού, ένας κατ΄ εξακολούθηση νικητής, που έχει να επιδείξει σημαντικές επιχειρηματικές επιτυχίες το 2021.
Στη συνέχεια αναφέρεται στη ναυτιλιακή δραστηριότητα του Ομίλου της Capital υπογραμμίζοντας ότι εκτός από έναν σημαντικό στόλο δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο όμιλος πραγματοποίησε δυναμική είσοδο στη κλάδο των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενισχύοντας το 2021 περαιτέρω την παρουσία του.
Αίσθηση έκανε το γεγονός ότι ο κ. Μαρινάκης πρόσφατα εξασφάλισε τρεις σπάνιες θέσεις ναυπήγησης με στόχο το 2024 να παραλάβει τρία ακόμη νεότευκτων πλοία μεταφοράς LNG και να ανεβάσει σε 12 συνολικά τα LNGC του ομίλου, όλα από τα ναυπηγεία της Hyundai Samho Heavy Industries.
Από τα 12 πλοία τα πρώτα έξι παραδόθηκαν μεταξύ Νοεμβρίου 2020 και Σεπτεμβρίου 2021 στην εισηγμένη στον Nasdaq Capital Product Partners, με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις σε κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρείες ενέργειας και φυσικού αερίου BP, Cheniere και Engie.
Η Lloyd’s List αναφέρεται ακόμη στην επιτυχή έκδοση του Ομολόγου ύψους 175 εκατ. δολ. – τη μεγαλύτερη μέχρι στιγμής στην ελληνική αγορά.
Η Lloyd’s List τονίζει ακόμη ότι η κίνηση επέκτασης στον κλάδο των LNG είναι τολμηρή αλλά απέδωσε αφού η CPLP τριπλασίασε τα έσοδα που αναμένει από ναυλώσεις τα επόμενα χρόνια, σε σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια και έχει επεκτείνει τη μέση διάρκεια ναύλωσης του στόλου σε περισσότερα από οκτώ χρόνια.
Στη συνέχεια αναγνωρίζει ότι ο Βαγγέλης Μαρινάκης δεν παραμέλησε τους τομείς των containerships και δεξαμενοπλοίων και υπενθυμίζει τις έγκαιρες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς το τέλος του 2020, όταν οι τιμές δεν είχαν ακόμη εκτοξευθεί, που παρείχαν στον πλοιοκτήτη την ευκαιρία να μεταπωλήσει ορισμένα από αυτά σε πολύ υψηλές τιμές. Έξυπνες κινήσεις πραγματοποίησε και στα second hand tanker τύπου panamax και baby panamax, σημειώνει η εφημερίδα.
Επίσης η Lloyd’s List ξεχωρίζει κατά τη διάρκεια του 2021 την παραγγελία έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.800 teu το ένα στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard, τα οποία είναι μεταξύ των ελαχίστων που συμμορφώνονται με τον κανονισμό Tier III όταν παραδοθούν.
Στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων ξεχωρίζουν επίσης τα συμβόλαια για τη ναυπήγηση δυο πολύ μεγάλων δεξαμενοπλοίων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο φυσικό αέριο αλλά και αμμωνία.
Επίσης η Lloyd’s List αναφέρεται στην παραγγελία για έξι δεξαμενόπλοια μεσαίας εμβέλειας που συνδυάζουν τη συμμόρφωση, με τις απαιτήσεις της IMO Phase III και το «cold ironing» (AMP) δηλαδή θα έχουν τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης από την στεριά όταν βρίσκονται σε λιμάνι ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG),όπως επίσης και αμμωνία και επιπλέον θα φέρουν και σύστημα πρόωσης με την χρήση αιολικής ενέργειας (LNG, ammonia and rotor sail ready). Είναι τα πρώτα πλοία στα οποία έχουν απονεμηθεί notations από τον ABS, αναγνωρίζοντας τις επενδύσεις σε τεχνολογίες απαλλαγής από τον άνθρακα.
Όπως τονίζεται από την Lloyd’s List, ο κ. Μαρινάκης είναι απαιτητικός, όχι μόνο όσον αφορά τις εμπορικές διαπραγματεύσεις, αλλά και όσον αφορά τα πρότυπα ασφάλειας, βιωσιμότητας και συνολικής αριστείας στις λειτουργίες του ομίλου του.
Απόδειξη αυτού είναι ότι – ασυνήθιστα νωρίς για έναν πρωτοεμφανιζόμενο στον κλάδο του LNG – ένας μεγάλος ναυλωτής έχει εμπιστευθεί την διαχείριση των πλοίων που έχει ναυλώσει στην εταιρεία διαχείρισης LNG του Ομίλου της Capital.
Η παρουσία στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας αντανακλάται στο ευρύ φάσμα έργων και ερευνητικών προγραμμάτων στα οποία συμμετέχει ο όμιλος.
Αυτά περιλαμβάνουν διάφορα έργα που επικεντρώνονται στην αμμωνία, τις κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούνται από πράσινη αμμωνία και την πράσινη μεθανόλη, τα έξυπνα ρουλεμάν, τα βιοκαύσιμα, την πλήρη ψηφιοποίηση του στόλου και την ηλεκτρική ενέργεια.
Κοινωνική προσφορά
Ταυτόχρονα, ο κ. Μαρινάκης υπήρξε πρωτοπόρος στη σύνδεση της ναυτιλίας με την κοινωνική προσφορά.
Μέσω του Ολυμπιακού, ανταποκρίθηκε άμεσα στο ξέσπασμα των πυρκαγιών στην Ελλάδα το καλοκαίρι, στέλνοντας προμήθειες έκτακτης ανάγκης στην πρώτη γραμμή των κατεστραμμένων χωριών.
Υπήρξε επίσης σημαντικός φορέας υποστήριξης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο εθνικό σύστημα υγείας στη μάχη κατά της πανδημίας του κορωνοϊού και υποστηρίζει τακτικά πολυάριθμους άλλους σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ο κ. Μαρινάκης συμπεριελήφθη στο Top 100 της Lloyd’s List ετησίως τα προηγούμενα 12 χρόνια: το 2010, το 2011, το 2012, το 2013, το 2014, το 2015, το 2016, το 2017, το 2018, το 2019 και το 2020.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons