Για μια ακόμη χρονιά – τη 12η στη σειρά – ο Βαγγέλης Μαρινάκης περιλαμβάνεται στους 100 κορυφαίους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας που καταρτίζει κάθε χρόνο η Lloyd’s List, η μεγαλύτερη και πιο ιστορική ναυτιλιακή εφημερίδα του κόσμου. Για το 2021 ο Βαγγέλης Μαρινάκης ανέβηκε στην 47η θέση της εν λόγω λίστας πετυχαίνοντας άλμα 12 θέσεων σε σχέση με πέρυσι, απόρροια της περαιτέρω αναγνώρισης του ρόλου του στη διεθνή ναυτιλία.
Στον πρόλογο του σημειώματος που εξηγεί τους λόγους για τη συμπερίληψη του κ. Μαρινάκη στη λίστα «One Hundred People» η Lloyd’s List αναφέρει ότι ο Έλληνας εφοπλιστής είτε αγοράζει, είτε πουλάει, παραγγέλνει, συγχωνεύει, φαίνεται πάντα να δημιουργεί αξία και να ενισχύει τη φήμη του ως οξυδερκούς διαπραγματευτή, ενώ επεκτείνει τον όμιλό του μακροπρόθεσμα.
«Στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης»
«Επιπλέον των μεγάλων συμφωνιών σε πολλούς ναυτιλιακούς τομείς, το αφεντικό της Capital έχει διασφαλίσει ότι ο όμιλός του βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εξερεύνησης πιο πράσινων τεχνολογιών», προστίθεται στο σημείωμα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη φωτογραφία του που συνοδεύει το κείμενο υπάρχει η λεζάντα: ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.
H επέκταση στο LNG
Ο Ευάγγελος Μαρινάκης, σημειώνει η Lloyd’s List, είναι ένας από τους πιο δραστήριους δημιουργούς μεγάλων συμφωνιών στη ναυτιλία, ένα προβεβλημένο δημόσιο πρόσωπο στην Ελλάδα – κυρίως ως ιδιοκτήτης του ποδοσφαιρικού συλλόγου του Ολυμπιακού, ένας κατ΄ εξακολούθηση νικητής, που έχει να επιδείξει σημαντικές επιχειρηματικές επιτυχίες το 2021.
Στη συνέχεια αναφέρεται στη ναυτιλιακή δραστηριότητα του Ομίλου της Capital υπογραμμίζοντας ότι εκτός από έναν σημαντικό στόλο δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο όμιλος πραγματοποίησε δυναμική είσοδο στη κλάδο των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενισχύοντας το 2021 περαιτέρω την παρουσία του.
Αίσθηση έκανε το γεγονός ότι ο κ. Μαρινάκης πρόσφατα εξασφάλισε τρεις σπάνιες θέσεις ναυπήγησης με στόχο το 2024 να παραλάβει τρία ακόμη νεότευκτων πλοία μεταφοράς LNG και να ανεβάσει σε 12 συνολικά τα LNGC του ομίλου, όλα από τα ναυπηγεία της Hyundai Samho Heavy Industries.
Από τα 12 πλοία τα πρώτα έξι παραδόθηκαν μεταξύ Νοεμβρίου 2020 και Σεπτεμβρίου 2021 στην εισηγμένη στον Nasdaq Capital Product Partners, με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις σε κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρείες ενέργειας και φυσικού αερίου BP, Cheniere και Engie.
Η Lloyd’s List αναφέρεται ακόμη στην επιτυχή έκδοση του Ομολόγου ύψους 175 εκατ. δολ. – τη μεγαλύτερη μέχρι στιγμής στην ελληνική αγορά.
Η Lloyd’s List τονίζει ακόμη ότι η κίνηση επέκτασης στον κλάδο των LNG είναι τολμηρή αλλά απέδωσε αφού η CPLP τριπλασίασε τα έσοδα που αναμένει από ναυλώσεις τα επόμενα χρόνια, σε σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια και έχει επεκτείνει τη μέση διάρκεια ναύλωσης του στόλου σε περισσότερα από οκτώ χρόνια.
Στη συνέχεια αναγνωρίζει ότι ο Βαγγέλης Μαρινάκης δεν παραμέλησε τους τομείς των containerships και δεξαμενοπλοίων και υπενθυμίζει τις έγκαιρες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς το τέλος του 2020, όταν οι τιμές δεν είχαν ακόμη εκτοξευθεί, που παρείχαν στον πλοιοκτήτη την ευκαιρία να μεταπωλήσει ορισμένα από αυτά σε πολύ υψηλές τιμές. Έξυπνες κινήσεις πραγματοποίησε και στα second hand tanker τύπου panamax και baby panamax, σημειώνει η εφημερίδα.
Επίσης η Lloyd’s List ξεχωρίζει κατά τη διάρκεια του 2021 την παραγγελία έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.800 teu το ένα στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard, τα οποία είναι μεταξύ των ελαχίστων που συμμορφώνονται με τον κανονισμό Tier III όταν παραδοθούν.
Στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων ξεχωρίζουν επίσης τα συμβόλαια για τη ναυπήγηση δυο πολύ μεγάλων δεξαμενοπλοίων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο φυσικό αέριο αλλά και αμμωνία.
Επίσης η Lloyd’s List αναφέρεται στην παραγγελία για έξι δεξαμενόπλοια μεσαίας εμβέλειας που συνδυάζουν τη συμμόρφωση, με τις απαιτήσεις της IMO Phase III και το «cold ironing» (AMP) δηλαδή θα έχουν τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης από την στεριά όταν βρίσκονται σε λιμάνι ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG),όπως επίσης και αμμωνία και επιπλέον θα φέρουν και σύστημα πρόωσης με την χρήση αιολικής ενέργειας (LNG, ammonia and rotor sail ready). Είναι τα πρώτα πλοία στα οποία έχουν απονεμηθεί notations από τον ABS, αναγνωρίζοντας τις επενδύσεις σε τεχνολογίες απαλλαγής από τον άνθρακα.
Όπως τονίζεται από την Lloyd’s List, ο κ. Μαρινάκης είναι απαιτητικός, όχι μόνο όσον αφορά τις εμπορικές διαπραγματεύσεις, αλλά και όσον αφορά τα πρότυπα ασφάλειας, βιωσιμότητας και συνολικής αριστείας στις λειτουργίες του ομίλου του.
Απόδειξη αυτού είναι ότι – ασυνήθιστα νωρίς για έναν πρωτοεμφανιζόμενο στον κλάδο του LNG – ένας μεγάλος ναυλωτής έχει εμπιστευθεί την διαχείριση των πλοίων που έχει ναυλώσει στην εταιρεία διαχείρισης LNG του Ομίλου της Capital.
Η παρουσία στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας αντανακλάται στο ευρύ φάσμα έργων και ερευνητικών προγραμμάτων στα οποία συμμετέχει ο όμιλος.
Αυτά περιλαμβάνουν διάφορα έργα που επικεντρώνονται στην αμμωνία, τις κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούνται από πράσινη αμμωνία και την πράσινη μεθανόλη, τα έξυπνα ρουλεμάν, τα βιοκαύσιμα, την πλήρη ψηφιοποίηση του στόλου και την ηλεκτρική ενέργεια.
Κοινωνική προσφορά
Ταυτόχρονα, ο κ. Μαρινάκης υπήρξε πρωτοπόρος στη σύνδεση της ναυτιλίας με την κοινωνική προσφορά.
Μέσω του Ολυμπιακού, ανταποκρίθηκε άμεσα στο ξέσπασμα των πυρκαγιών στην Ελλάδα το καλοκαίρι, στέλνοντας προμήθειες έκτακτης ανάγκης στην πρώτη γραμμή των κατεστραμμένων χωριών.
Υπήρξε επίσης σημαντικός φορέας υποστήριξης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο εθνικό σύστημα υγείας στη μάχη κατά της πανδημίας του κορωνοϊού και υποστηρίζει τακτικά πολυάριθμους άλλους σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ο κ. Μαρινάκης συμπεριελήφθη στο Top 100 της Lloyd’s List ετησίως τα προηγούμενα 12 χρόνια: το 2010, το 2011, το 2012, το 2013, το 2014, το 2015, το 2016, το 2017, το 2018, το 2019 και το 2020.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων