
Το 2021 ήταν μία ακόμη ιδιαίτερα παρεμβατική χρονιά για την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, γεγονός που αναγνωρίσθηκε από την ετήσια ειδική έκδοση «ONE HUNDREND PEOPLE 2021» της Lloyd’s List, με τον πρόεδρο της ΕΕΕ Θεόδωρο Βενιάμη να «κερδίζει» 16 συνολικά θέσεις και να αναρριχάται στην 22η θέση, σε σύγκριση με την περυσινή έκδοση που ήταν στην 38η θέση.
Διαβάστε επίσης: Αλμα 12 θέσεων του Βαγγέλη Μαρινάκη στους top 100 της παγκόσμιας ναυτιλίας
Όπως αναφέρει η βρετανική έκδοση, υπό τον επί 13 χρόνια, πρόεδρό της, η μεγαλύτερη εθνική ένωση εφοπλιστών στον κόσμο, έχει αποκτήσει μεγάλη εξωστρέφεια ή όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «have come out of its shell» και προσθέτει ότι μετά από 13 χρόνια, ένας νέος πρόεδρος θα ηγηθεί μιας ΕΕΕ που επιμένει στο δικαίωμά της να ακουστεί η φωνή της.
Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ο Θοδωρής Βενιάμης είχε μια ήσυχη παρατεταμένη χρονικά προεδρία στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αναφέρει η εφημερίδα και υπενθυμίζει ότι αντιμετώπισε μια παγκόσμια οικονομική κρίση, μια εθνική οικονομική χρεωκοπία, την τρέχουσα πανδημία και τη συνεχιζόμενη μάχη για την αναμόρφωση της βιομηχανίας υπό το πρίσμα της κλιματικής αλλαγής.
Η παραμονή επί 13 χρόνια στην θέση του προέδρου της ΕΕΕ είναι απόδειξη μιας πεποίθησης που είναι ευρέως διαδεδομένη στους συναδέλφους του ότι υπήρξε ο πιο κατάλληλος άνθρωπος για να αντιμετωπίσει τι ασυνήθιστες καταστάσεις που βίωσε η ναυτιλία.
Το επιχείρημα για τη συμπερίληψη του επικεφαλής της μεγαλύτερης εθνικής ένωσης εφοπλιστών στον κόσμο σε περίοπτη θέση σε αυτήν την λίστα δεν χρειάζεται να επαναδιατυπωθεί, αλλά σε κάθε περίπτωση, μπορεί να επιβεβαιωθεί με λίγους αριθμούς, προσθέτει η Lloyd’s List.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου και το 58% της χωρητικότητας που ελέγχεται από την ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Unctad και της ΕΕ.
Ο κ. Βενιάμης έχει συχνά αποδείξει την αποφασιστικότητά του να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο η ΕΕΕ ως η φωνή της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας – και, όλο και περισσότερο κατά τη διάρκεια της προεδρίας του, διασφάλισε ότι η φωνή αυτή ακούγεται σε όλο τον ναυτιλιακό κόσμο στις συζητήσεις που είχαν μια ιδιαίτερη σημασία.
Ιδιαίτερη είναι η αναφορά στη δραστηριότητα της ΕΕΕ γύρω από τα θέματα της μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων, επισημαίνοντας ότι η ΕΕΕ δεν ήταν αυτή που καθόρισε τους ευρύτερους στόχους όμως υπήρξε αναμφισβήτητα η ισχυρότερη και πιο συνεπής φωνή στην προσπάθεια τοποθέτησης της συζήτησης στο πλαίσιο της πραγματικότητας εντός της οποίας λειτουργεί ο κλάδος και επίσης στην ανάγκη μιας ομαλής μεταβατικής περιόδου κατά την εφαρμογή τυχόν νέων μέτρων.
Ο κ. Βενιάμης ήταν σταθερός στην άποψη, ότι η ασφάλεια δεν πρέπει να θυσιάζεται για την επιδίωξη περιβαλλοντικών στόχων, υπογραμμίζοντας ότι οι πλοιοκτήτες δεν μπορούν να είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την απελευθέρωση του άνθρακα.
Αν και πρέπει συχνά να ένιωθε σαν να κωπηλατεί ενάντια στην ρεύμα, η ΕΕΕ είχε τις επιτυχίες της. Μια από αυτές ήταν να ενώσει τα χέρια με τους Σουηδούς πλοιοκτήτες και τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment για να προσπαθήσουν να «περάσουν» στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ανάγκη να οριστούν οι εμπορικοί φορείς – συνήθως οι ναυλωτές – ως υπεύθυνοι για το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα, εάν η ναυτιλία γίνει μέρος του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ. Αυτό ήταν σύμφωνο με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», υποστήριξε η ΕΕΕ.
Η ίδια προσέγγιση υπογράμμισε επίσης ότι τα νέα καύσιμα και τεχνολογίες θα πρέπει να αναπτυχθούν από τους παρόχους ενέργειας, τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές κινητήρων και άλλους, αντί να αναμένονται μόνο από τη ναυτιλιακή κοινότητα. Θα ήταν επίσης απαραίτητο ένα ταμείο για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της ανάπτυξης.
«Η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS χωρίς ταμείο και χωρίς την ευθύνη των εμπορικών φορέων θα διαταράξει άσκοπα τον κλάδο», είπε ο κ. Βενιάμης.
Μερικά από αυτά τα επιχειρήματα κέρδισαν έδαφος και αντικατοπτρίστηκαν στο πακέτο «Fit for 55» της EΕ για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αν και οι διαβουλεύσεις για το περιεχόμενο της οδηγίας συνεχίζονται.
Σε εθνικό επίπεδο, ο κ. Βενιάμης υπήρξε εξίσου ενεργός, με την ΕΕΕ να ξεκινά μια νέα εκστρατεία προσέλκυσης νέων Ελλήνων στο ναυτικό επάγγελμα.
Η εκστρατεία ήρθε σαν συνέχεια τροποποιήσεων της νομοθεσίας επάνδρωσης των πλοίων που έχουν σκοπό να κάνουν την ελληνική σημαία πιο ελκυστική.
Και οι δύο στόχοι αναμένεται να αποδώσουν, καρπούς εκτιμά η εφημερίδα όταν αντιμετωπισθεί η πανδημία Covid 19 και μειωθεί η γραφειοκρατία του δημόσιου τομέα.
Όποιος η όποια αναλάβει την θέση του προέδρου της ΕΕΕ τον Φεβρουάριο του 2022, διάστημα κατά το οποίο θα διεξαχθούν οι εκλογές, θα ηγηθεί μιας οργάνωσης που έχει παγιώσει την ισχυρή παρουσία της.
Ο Θεόδωρος Βενιάμης βρίσκεται συνεχώς από το 2010 στη λίστα των 100 πιο σπουδαίων προσωπικοτήτων της παγκόσμιας ναυτιλίας (ONE HUNDREND PEOPLE).


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.