
«Ο ελληνικός τουρισμός είναι περισσότερο από ποτέ μια εθνική υπόθεση και έχει τεράστιες δυνατότητες και αυξημένες προοπτικές. Είναι μια εθνική υπόθεση γιατί τώρα, όσο ποτέ άλλοτε, έχουμε ως χώρα, ανάγκη να είμαστε πρωταθλητές στον τουρισμό».
Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας που άνοιξε τις εργασίες του 5ου διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, «Η Φιλοξενία στην μετά covid-εποχή», που διοργανώνει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo στο πλαίσιο της τουριστικής έκθεσης Xenia 2021.
«Είναι μια εθνική υπόθεση γιατί τώρα, όσο ποτέ άλλοτε, έχουμε ως χώρα, ανάγκη να είμαστε πρωταθλητές στον τουρισμό και εξήγησε ότι 1 στα 4 ευρώ της ελληνικής οικονομίας, το 25% δηλαδή του ΑΕΠ έρχεται έμμεσα ή άμεσα από τον τουρισμό μας».
Απευθυνόμενος σε επαγγελματίες του κλάδου ο υπουργός Τουρισμού στάθηκε στα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος που δείχνουν ότι τον Σεπτέμβριο του 2021 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 151% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, ενώ η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση τον Σεπτέμβριο του 2021 ήταν αυξημένη κατά 124,4%.
Στους παράγοντες που συνετέλεσαν στην επιτυχία του 2021, ο κ. Κικίλιας στάθηκε στο γεγονός ότι «πήγαμε καλά γιατί δώσαμε από νωρίς το πλαίσιο βάσει του οποίου θα κινηθούμε. Είπαμε πότε και πώς θα ανοίξουμε, με ποια πρωτόκολλα και με τι μέτρα». Την ίδια στιγμή, η ελληνική δημόσια διοίκηση, η διακυβέρνηση έκανε μια συγκλονιστική προσπάθεια, με αιχμή του δόρατος το υπουργείο Υγείας, ενώ ταυτόχρονα η Ελλάδα προέταξε το αίσθημα της ασφάλειας που αποτελούσε το πρώτο κριτήριο για την επιλογή προορισμού αυτή τη χρονιά, ανάφερε ο υπουργός.
«Παράλληλα χάρη στην πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την έκδοση ενός ευρωπαϊκού ψηφιακού πιστοποιητικού εμβολιασμού, διευκολύνθηκε στον μέγιστο βαθμό η κινητικότητα των ταξιδιωτών των χωρών της ΕΕ αλλά και τρίτων χωρών που υιοθέτησαν την σχετική πρωτοβουλία», είπε ο υπουργός.
Εστιάζοντας στο 2022 ο υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε ότι το έτος αυτό θα είναι ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό και σημείωσε: «Χωρίς να θέλω να προτρέξω, οι προβλέψεις για το 2022, με βάση τις συμφωνίες που υπογράφουμε με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και τους tour operators ανά τον κόσμο, είναι πολύ ισχυρές σε σχέση με το 2019. Οι προκρατήσεις του Οκτωβρίου για το καλοκαίρι του 2022, είναι 30% πάνω απ’ ό,τι ήταν τον Οκτώβριο του 2018 για το καλοκαίρι του 2019 – προ κορονοϊού και κρίσης».
Στην παρέμβαση του στο φόρουμ ο υπουργός μετέφερε στοιχεία από τις συμφωνίες με τις αεροπορικές εταιρίες που υλοποίησε το υπουργείο Τουρισμού.
«Στην πολύ μεγάλη έκθεση WTM στο Λονδίνο, συμφωνήσαμε με την EasyJet την αύξηση της διαθεσιμότητας κατά 500.000 αεροπορικές θέσεις για το 2022. Δηλαδή, αντί για 1,1 θα φέρει 1,6 εκατομμύρια επισκέπτες και μπορεί να φτάσει και τα 2 εκατομμύρια, ενώ διατυπώθηκε η βούληση να δημιουργήσει η εταιρία τεχνικές βάσεις στο Ηράκλειο και την Κέρκυρα. Κλείσαμε συμφωνία και με την Jet2, η οποία περιλαμβάνει αύξηση 600.000 θέσεων για το 2022, 270 πτήσεις εβδομαδιαίως προς 15 αεροδρόμια της χώρας μας, έναρξη της περιόδου 1η Απριλίου, νέα δρομολόγια από το Birmingham και το Manchester προς Αθήνα από τις 15 Απριλίου, στηρίζοντας το city break, την πρωτεύουσά μας και την Αττική. Αλλά και η British Airways σχεδιάζει από το Δεκέμβριο να χρησιμοποιήσει, εκτός από το Heathrow, και το Gatwick με 64 πτήσεις προς Ελλάδα. Στη γαλλική έκθεση Top Resa κλείσαμε συμφωνίες μας και με την Air France και την Transavia», είπε ο κ. Κικίλιας.
Για το 2022 το υπουργείο δουλεύει πάνω στα παγκόσμια trends, σημείωσε ο κ. Κικίλιας και είπε ότι οι Digital Nomads ή Ψηφιακοί Νομάδες λόγω και της πανδημίας και της τηλεργασίας, ως trend επεκτάθηκε γρηγορότερα από όσο αναμενόταν. Στο σημείο αυτό επεσήμανε ότι ήδη έχει ανακοινωθεί η πρωτοβουλία για τους ψηφιακούς νομάδες η οποία θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση στις πόλεις Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα, καταρχάς με την Wind, και με άλλες εταιρείες αργότερα. Ο κ. Κικίλιας επανέλαβε τους βασικούς πυλώνες που έχουν τεθεί από το υπουργείο οι οποίοι είναι οι εξής:
- Αναβάθμιση των υποδομών.
- Δημιουργία task force crisis management.
- Ψηφιοποίηση του τουριστικού προϊόντος.
- Upskilling και reskilling, δηλαδή την αναμόρφωση και αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Με βάση αυτούς τους 4 πυλώνες το υπουργείο, όπως τονίστηκε, θα κινηθεί για να επιτευχθούν οι στόχοι της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, η διάχυση των επισκεπτών σε όλη τη χώρα, ειδικά σε νέες και ανεξερεύνητες γωνιές της Ελλάδας, η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού, η ανάδειξη της κρουαζιέρας, η προσέλκυση επενδύσεων και ο βιώσιμος τουρισμός.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Απευθείας πτήσεις από τη Βαρσοβία προς Θεσσαλονίκη ξεκινάει η LOT
Με την εναρκτήρια πτήση (17/6) θα ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη και δημοσιογράφοι πολωνικών μέσων μαζικής επικοινωνίας

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας