Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στις εξαγωγές – αλλά χωρίς να έχει ανακάμψει πλήρως από τα δεινά της πανδημίας – η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει να επενδύει στην ελληνική αγορά, ενώ δεν έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών, όπως τονίζει σε συνέντευξη που έδωσε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο ο Olzhas Alisherov, Finance Director της εταιρείας.
– Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ράλι στις πρώτες ύλες, στα υλικά συσκευασίας και στο ενεργειακό κόστος. Έχουν ήδη γίνει ανατιμήσεις λόγω αυτού του γεγονότος στην τελική τιμή καταναλωτή; Κι αν ναι, έρχονται καινούργιες;
Μέχρι στιγμής, η αύξηση του κόστους σε πρώτες ύλες, μεταφορές και ενέργεια δεν έχει επηρεάσει τις τελικές μας τιμές, καθώς έχουμε καταφέρει να τις απορροφήσουμε εσωτερικά, και έτσι δεν έχουν μεταφερθεί στους πελάτες μας και τους καταναλωτές. Την επόμενη χρονιά, όμως, λόγω της μεγάλης επιβάρυνσης στο κοστολόγιό μας, είναι πιθανόν να επανεξετάσουμε τις δυνατότητες που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη κατάσταση.
– Παραμένει μεγάλη η απόσταση από τον τζίρο του 2019 ή έχει καλυφθεί το πλήγμα στα έσοδα και τα αποτελέσματα της εταιρείας;
Σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2019, υπάρχει σίγουρα σημαντική απόσταση που πρέπει ακόμη να καλυφθεί την τρέχουσα χρονιά. Και αυτό γιατί, παρά το ότι οι επιδόσεις μας ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας για φέτος, εξακολουθούμε να δραστηριοποιούμαστε σε μια αγορά που δεν έχει ανακάμψει πλήρως, ιδίως στο κομμάτι της εστίασης και του τουρισμού.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την αλλαγή που επέφερε η πανδημία στους όγκους μεταξύ των καναλιών, και στις καταναλωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές, επηρέασαν σημαντικά τα φετινά μας αποτελέσματα, σε σχέση με την άκρως επιτυχημένη χρονιά προ διετίας.
– Πώς κινήθηκαν οι εξαγωγές τη φετινή χρονιά;
Παρ’ όλες τις δυσκολίες, το 2021 αποτελεί μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για την εξαγωγική μας δραστηριότητα. Σχεδόν το 8,5% της συνολικής μας παραγωγής διοχετεύεται σε δυναμικές αγορές του εξωτερικού και στις πέντε ηπείρους, με τις μπύρες μας Mythos και FIX Hellas να πρωτοστατούν.
Μάλιστα, παρόλο που σημαντικές, για εμάς, αγορές επηρεάστηκαν από την πανδημία, όπως άλλωστε και η εγχώρια, μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι καταφέραμε να διατηρήσουμε τη θετική μας θέση και πορεία σε χώρες-κλειδιά, όπως οι: Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Αυστραλία, Βαλκάνια, Κύπρος κλπ., αλλά και να επεκταθούμε σε νέες, όπως η Κίνα και το Ιράκ.
Συγκεκριμένα, στο δεκάμηνο πετύχαμε αύξηση της τάξεως του 30% περίπου σε σχέση με πέρσι, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, ενώ βασικός στόχος παραμένει η πλήρης επαναφορά των εξαγωγών μας στις συνθήκες προ πανδημίας.
– Η κρίση της πανδημίας άλλαξε το επενδυτικό πλάνο;
Σταθερός μας στόχος, αλλά και προτεραιότητά μας, είναι να επενδύουμε στην ανάπτυξη και την καινοτομία, τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και σε επίπεδο διαδικασιών και συστημάτων.
Την τρέχουσα χρονιά, με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 6 εκατ. ευρώ, εστιάσαμε στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των υποδομών, του εξοπλισμού αλλά και των υλικών που αφορούν στις ανάγκες της παραγωγικής μας διαδικασίας, σε συνδυασμό με διαδικασίες αναβάθμισης και ενοποίησης των συστημάτων μας και παροχή επιπλέον εργαλείων, με έμφαση στις νέες τεχνολογίες για τους ανθρώπους μας.
Επίσης, εξίσου μεγάλη έμφαση δόθηκε στον εξοπλισμό σχετικά με την Υγεία και την Ασφάλεια, σε όλες μας τις εγκαταστάσεις, πανελλαδικά, καθώς ανεξαρτήτου πανδημίας ακολουθούμε μια πολύ συγκεκριμένη στρατηγική γύρω από αυτό το κομμάτι.
– Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια των σημάτων της εταιρείας; Επηρεάστηκαν από τα περιοριστικά μέτρα στο HoReCa;
Την τρέχουσα χρονιά πετύχαμε αύξηση μεριδίου τόσο για τη FIX, κατά μία ποσοστιαία μονάδα, όσο και για την Kaiser, κατά 0,3, η οποία προήλθε κυρίως από το κανάλι του Off Trade. Σαφώς θα επιδιώξουμε να διατηρήσουμε αλλά και να ενισχύσουμε περαιτέρω την εν λόγω αύξηση μεριδίου και στα άλλα κανάλια.
Από την άλλη πλευρά, για τον Mythos, στόχος μας είναι να επανέλθουμε στα επίπεδα του 2019, καθώς το brand υπέστη σημαντικές απώλειες, που σχετίζονται άμεσα με την εστίαση και τον τουρισμό. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί πως σημαντικό μέρος των απωλειών έχουμε καταφέρει να αντισταθμίσουμε φέτος.
– Πώς βλέπει η διοίκηση το 2022; Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για την επόμενη χρονιά;
Παρά την απόσταση που εξακολουθεί να μας χωρίζει από το 2019, καταφέραμε να καλύψουμε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της. Σε αυτό, σαφώς συνέβαλε η σταδιακή επαναφορά της αγοράς – με τον τουρισμό να αποτελεί σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης, και όχι μόνο, κατά τους κύριους καλοκαιρινούς μήνες – συνέβαλε όμως εξίσου και το εμπορικό μας πλάνο, με στοχευμένες ενέργειες που υλοποιήσαμε στο σύνολο των καναλιών μας, κάτι που μας επέτρεψε να ανακτήσουμε σημαντικά μερίδια.
Βάσει των όσων μας δίδαξε η πρωτοφανής συγκυρία της πανδημίας, αλλά και των προκλήσεων που έχουμε μπροστά μας, επιλέγουμε να κοιτάμε την επόμενη χρονιά με συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά και ρεαλισμό, με δυνατά εμπορικά πλάνα σε όλες τις κατηγορίες δραστηριοποίησής μας, και προσδοκίες για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας στο σύνολο των καναλιών.
– Ποιος είναι ο ρόλος της βιώσιμης ανάπτυξης στις δραστηριότητες της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και πώς ανταποκρίνεται η εταιρεία στη νέα πραγματικότητα;
Με τη βιώσιμη ανάπτυξη ως προτεραιότητα, και με πυξίδα τον εταιρικό μας σκοπό, να «Ζυθοποιούμε για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο», υπηρετούμε πιστά, με συγκεκριμένους και μετρήσιμους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βιωσιμότητας, με βασικό μήνυμα «Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ».
Σε αυτό περιλαμβάνεται πληθώρα δράσεων και πρωτοβουλιών, που αφορούν στη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, τη διαφύλαξη των υδάτινων πόρων σε όλο το φάσμα της λειτουργίας μας, σε προγράμματα και δράσεις για την προώθηση της Υπεύθυνης Κατανάλωσης και σε ολοκληρωμένα προγράμματα για την Υγεία και Ασφάλεια των ανθρώπων μας, σε όλες μας τις εγκαταστάσεις.
Την ίδια στιγμή, φροντίζουμε να δίνουμε έμπρακτα το «παρών» μέσω στοχευμένων δράσεων στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, όπου η κινητοποίηση όλων μας κρίνεται απαραίτητη και αναγκαία.
Latest News
Τα τέσσερα νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής - Τι πιστεύουν οι πολίτες [γραφήματα]
Μεταξύ άλλων προβλέπεται η καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων μιας επιχείρησης στο myDATA από 1η Ιανουαρίου 2025 - Τι θα γίνει με το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο
Ο crypto επενδυτής που πλήρωσε 6 εκατ. για μία μπανάνα σχεδιάζει να την... φάει
Τι σχέση μπορεί να έχει μία μπανάνα με τα κρυπτονομίσματα αλλά και διάσημα έργα τέχνης που βγαίνουν στο σφυρί
Στο γυναικείο μπάσκετ η νέα μεγάλη επένδυση του Αντετοκούνμπο
Ο Αντετοκούνμπο έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία του «money never sleeps» ενώ παράλληλα έχει έντονη φιλανθρωπική δράση
Οταν η μπανάνα είναι... έργο τέχνης πωλείται 6,2 εκατ. ευρώ
Στη δημοπρασία... κονταροχτυπήθηκαν επτά ενδιαφερόμενοι αγοραστές
Η «χρυσή» αποχώρηση του Ναδάλ - Πόσα κέρδισε από το τένις
Από το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως 14χρονος το 2001, ο Ναδάλ έχει συγκεντρώσει νίκες και τεράστια ποσά
Σπάει ρεκόρ η αξία της μουσικής βιομηχανίας της Βρετανίας
Οι περιοδείες των σούπερ σταρ βοήθησαν την βρετανική μουσική βιομηχανία να φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ
Economist: Το 2025 τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Sotheby’s: 65,5 εκατ. δολ. για τα «Νούφαρα» του Μονέ
Η πώληση του έργου του Κλοντ Μονέ σε τιμή μεγαλύτερη από την αρχική ισοδυναμεί με μια σημαντική νίκη για τον οίκο δημοπρασιών Sotheby's
Με... ρυθμούς Snoop Dogg οι επιχειρηματικές συμβουλές στη Μάρθα Στιούαρτ
Ο διάσημος ράπερ έγινε επιχειρηματικός σύμβουλος της Μάρθα Στιούαρτ και της άλλαξε τη ζωή
Έσπασε τα κοντέρ: 60 εκατ. νοικοκυριά καθηλώθηκαν στο Netflix για τον αγώνα Πολ-Τάισον
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73 - Όλα τα ρεκόρ του Netflix