![Ολυμπιακή Ζυθοποιία – Στα 6 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις εφέτος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/Olzhas_alisherov1.png)
Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στις εξαγωγές – αλλά χωρίς να έχει ανακάμψει πλήρως από τα δεινά της πανδημίας – η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει να επενδύει στην ελληνική αγορά, ενώ δεν έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών, όπως τονίζει σε συνέντευξη που έδωσε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο ο Olzhas Alisherov, Finance Director της εταιρείας.
– Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ράλι στις πρώτες ύλες, στα υλικά συσκευασίας και στο ενεργειακό κόστος. Έχουν ήδη γίνει ανατιμήσεις λόγω αυτού του γεγονότος στην τελική τιμή καταναλωτή; Κι αν ναι, έρχονται καινούργιες;
Μέχρι στιγμής, η αύξηση του κόστους σε πρώτες ύλες, μεταφορές και ενέργεια δεν έχει επηρεάσει τις τελικές μας τιμές, καθώς έχουμε καταφέρει να τις απορροφήσουμε εσωτερικά, και έτσι δεν έχουν μεταφερθεί στους πελάτες μας και τους καταναλωτές. Την επόμενη χρονιά, όμως, λόγω της μεγάλης επιβάρυνσης στο κοστολόγιό μας, είναι πιθανόν να επανεξετάσουμε τις δυνατότητες που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη κατάσταση.
– Παραμένει μεγάλη η απόσταση από τον τζίρο του 2019 ή έχει καλυφθεί το πλήγμα στα έσοδα και τα αποτελέσματα της εταιρείας;
Σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2019, υπάρχει σίγουρα σημαντική απόσταση που πρέπει ακόμη να καλυφθεί την τρέχουσα χρονιά. Και αυτό γιατί, παρά το ότι οι επιδόσεις μας ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας για φέτος, εξακολουθούμε να δραστηριοποιούμαστε σε μια αγορά που δεν έχει ανακάμψει πλήρως, ιδίως στο κομμάτι της εστίασης και του τουρισμού.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την αλλαγή που επέφερε η πανδημία στους όγκους μεταξύ των καναλιών, και στις καταναλωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές, επηρέασαν σημαντικά τα φετινά μας αποτελέσματα, σε σχέση με την άκρως επιτυχημένη χρονιά προ διετίας.
– Πώς κινήθηκαν οι εξαγωγές τη φετινή χρονιά;
Παρ’ όλες τις δυσκολίες, το 2021 αποτελεί μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για την εξαγωγική μας δραστηριότητα. Σχεδόν το 8,5% της συνολικής μας παραγωγής διοχετεύεται σε δυναμικές αγορές του εξωτερικού και στις πέντε ηπείρους, με τις μπύρες μας Mythos και FIX Hellas να πρωτοστατούν.
Μάλιστα, παρόλο που σημαντικές, για εμάς, αγορές επηρεάστηκαν από την πανδημία, όπως άλλωστε και η εγχώρια, μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι καταφέραμε να διατηρήσουμε τη θετική μας θέση και πορεία σε χώρες-κλειδιά, όπως οι: Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Αυστραλία, Βαλκάνια, Κύπρος κλπ., αλλά και να επεκταθούμε σε νέες, όπως η Κίνα και το Ιράκ.
Συγκεκριμένα, στο δεκάμηνο πετύχαμε αύξηση της τάξεως του 30% περίπου σε σχέση με πέρσι, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, ενώ βασικός στόχος παραμένει η πλήρης επαναφορά των εξαγωγών μας στις συνθήκες προ πανδημίας.
– Η κρίση της πανδημίας άλλαξε το επενδυτικό πλάνο;
Σταθερός μας στόχος, αλλά και προτεραιότητά μας, είναι να επενδύουμε στην ανάπτυξη και την καινοτομία, τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και σε επίπεδο διαδικασιών και συστημάτων.
Την τρέχουσα χρονιά, με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 6 εκατ. ευρώ, εστιάσαμε στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των υποδομών, του εξοπλισμού αλλά και των υλικών που αφορούν στις ανάγκες της παραγωγικής μας διαδικασίας, σε συνδυασμό με διαδικασίες αναβάθμισης και ενοποίησης των συστημάτων μας και παροχή επιπλέον εργαλείων, με έμφαση στις νέες τεχνολογίες για τους ανθρώπους μας.
Επίσης, εξίσου μεγάλη έμφαση δόθηκε στον εξοπλισμό σχετικά με την Υγεία και την Ασφάλεια, σε όλες μας τις εγκαταστάσεις, πανελλαδικά, καθώς ανεξαρτήτου πανδημίας ακολουθούμε μια πολύ συγκεκριμένη στρατηγική γύρω από αυτό το κομμάτι.
– Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια των σημάτων της εταιρείας; Επηρεάστηκαν από τα περιοριστικά μέτρα στο HoReCa;
Την τρέχουσα χρονιά πετύχαμε αύξηση μεριδίου τόσο για τη FIX, κατά μία ποσοστιαία μονάδα, όσο και για την Kaiser, κατά 0,3, η οποία προήλθε κυρίως από το κανάλι του Off Trade. Σαφώς θα επιδιώξουμε να διατηρήσουμε αλλά και να ενισχύσουμε περαιτέρω την εν λόγω αύξηση μεριδίου και στα άλλα κανάλια.
Από την άλλη πλευρά, για τον Mythos, στόχος μας είναι να επανέλθουμε στα επίπεδα του 2019, καθώς το brand υπέστη σημαντικές απώλειες, που σχετίζονται άμεσα με την εστίαση και τον τουρισμό. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί πως σημαντικό μέρος των απωλειών έχουμε καταφέρει να αντισταθμίσουμε φέτος.
– Πώς βλέπει η διοίκηση το 2022; Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για την επόμενη χρονιά;
Παρά την απόσταση που εξακολουθεί να μας χωρίζει από το 2019, καταφέραμε να καλύψουμε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της. Σε αυτό, σαφώς συνέβαλε η σταδιακή επαναφορά της αγοράς – με τον τουρισμό να αποτελεί σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης, και όχι μόνο, κατά τους κύριους καλοκαιρινούς μήνες – συνέβαλε όμως εξίσου και το εμπορικό μας πλάνο, με στοχευμένες ενέργειες που υλοποιήσαμε στο σύνολο των καναλιών μας, κάτι που μας επέτρεψε να ανακτήσουμε σημαντικά μερίδια.
Βάσει των όσων μας δίδαξε η πρωτοφανής συγκυρία της πανδημίας, αλλά και των προκλήσεων που έχουμε μπροστά μας, επιλέγουμε να κοιτάμε την επόμενη χρονιά με συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά και ρεαλισμό, με δυνατά εμπορικά πλάνα σε όλες τις κατηγορίες δραστηριοποίησής μας, και προσδοκίες για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας στο σύνολο των καναλιών.
– Ποιος είναι ο ρόλος της βιώσιμης ανάπτυξης στις δραστηριότητες της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και πώς ανταποκρίνεται η εταιρεία στη νέα πραγματικότητα;
Με τη βιώσιμη ανάπτυξη ως προτεραιότητα, και με πυξίδα τον εταιρικό μας σκοπό, να «Ζυθοποιούμε για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο», υπηρετούμε πιστά, με συγκεκριμένους και μετρήσιμους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βιωσιμότητας, με βασικό μήνυμα «Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ».
Σε αυτό περιλαμβάνεται πληθώρα δράσεων και πρωτοβουλιών, που αφορούν στη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, τη διαφύλαξη των υδάτινων πόρων σε όλο το φάσμα της λειτουργίας μας, σε προγράμματα και δράσεις για την προώθηση της Υπεύθυνης Κατανάλωσης και σε ολοκληρωμένα προγράμματα για την Υγεία και Ασφάλεια των ανθρώπων μας, σε όλες μας τις εγκαταστάσεις.
Την ίδια στιγμή, φροντίζουμε να δίνουμε έμπρακτα το «παρών» μέσω στοχευμένων δράσεων στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, όπου η κινητοποίηση όλων μας κρίνεται απαραίτητη και αναγκαία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Φάρμακα: Εκτροχιάζονται οι δαπάνες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/farmaka-600x390.jpg)
Εκτροχιάζονται οι δαπάνες για φάρμακα
Ξεπερνούν τον προϋπολογισμό από 44-74% οι ανάγκες για φάρμακα στα νοσοκομεία, στον ΕΟΠΥΥ και στα φαρμακεία – Σύμφωνο Συνεργασίας προτείνει η φαρμακοβιομηχανία
![KPMG: Η αβεβαιότητα σε Εξαγορές και Συγχωνεύσεις δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336-1.jpg)
Η αβεβαιότητα σε M&A δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG - Ανάλυση KPMG
Περισσότεροι από τους μισούς dealmakers αναμένουν ότι τα επόμενα δύο χρόνια το due diligence στο ESG θα εντάσσεται στις περισσότερες συναλλαγές
![Δημιουργική AI: Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις για να την υποδεχθούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/George-Tsopelas_Chairman-–-McKinsey-Company-Greece-and-Cyprus-600x344.jpg)
Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να υποδεχθούν την AI
Ελλείψεις αλλά και δυνατότητες για την Ελλάδα αποκαλύπτει έρευνα της QuantumBlack, AI by McKinsey για τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις
![Μόνα Λίζα: Το σπίτι της γυναίκας που ενέπνευσε τον πίνακα πωλείται στην Ιταλία – Δείτε το εσωτερικό του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/20240626114228-100-600x400.jpg)
Το ιλιγγειώδες ποσό για το οποίο πωλείται το σπίτι της «πραγματικής» Μόνα Λίζα στην Ιταλία
Το κτίσμα του 16ου αιώνα ανήκε στην οικογένεια του Francesco del Giocondo, συζύγου της Μόνα Λίζα
![Γερμανία: Η γλυκόπικρη γεύση που αφήνει το Euro 2024 στους διογανωτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/euro2024-1-600x341.jpg)
Τι γεύση αφήνει το Euro 2024 στους γερμανούς διοργανωτές
Ο απολογισμός του Euro 2024 αρχίζει - Το ποτήρι φαίνεται «μισοάδειο» ή «μισογεμάτο», είναι θέμα οπτικής γωνίας.
![Τελικός Euro 2024: Γιατί η Ισπανία υπερέχει της Αγγλίας κι εκτός γηπέδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Euro-2024-600x400.jpg)
Οι φιναλίστ του Euro 2024 σε αριθμούς – Ποια υπερτερεί; Ισπανία ή Αγγλία;
Ο τελικός Euro 2024 και τι δείχνουν οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες του πληθυσμού για τις χώρες της Ισπανίας και της Αγγλίας
![Betshop.gr: Αναστέλλει τη λειτουργία της η πλατφόρμα διαδικτυακού στοιχήματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
Αναστέλλει τη λειτουργία της η Betshop.gr - Κατάσχεσε η εφορία τον τραπεζικό λογαριασμό εξυπηρέτησης πελατών της
Η εταιρεία B2B GAMING SERVICES που διαχειρίζεται τη Betshop.gr κάνει γνωστή την κατάσχεση του τραπεζικού λογαριασμού των πελατών της από τις φορολογικές αρχές
![Εργαζόμενοι: Περισσότεροι από 7 στους 10 νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ergasia-ergazomenos-600x300.jpg)
Περισσότεροι από 7 στους 10 εργαζόμενους νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους
Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι - Τι δείχνει έρευνα της Reborrn
![Τζιμ Κάρεϊ: Πωλείται σε δημοπρασία η συλλογή έργων τέχνης του ηθοποιού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/carey-600x329.jpg)
Η συλλογή έργων τέχνης του Τζιμ Κάρεϊ πωλείται σε δημοπρασία
Ο Τζιμ Κάρεϊ θα παρουσιάσει μια επιλογή από την εκλεκτική συλλογή τέχνης που αντικατοπτρίζει το ζωντανό και δημιουργικό πνεύμα του
![Ρεχάγκελ: «Ήξερα ότι έχουμε καταπληκτική ομάδα»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/h0541458-1-600x398.jpg)
Ρεχάγκελ: «Ήξερα ότι έχουμε καταπληκτική ομάδα»
Ρεχάγκελ και Βρύζας μιλούν στην DW με αφορμή τα 20 χρόνια από τον θρίαμβο της Πορτογαλίας και τον αγώνα που δίνουν σήμερα τα αστέρια του 2004 με ομάδα επιλέκτων από όλη την Ευρώπη