Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στις εξαγωγές – αλλά χωρίς να έχει ανακάμψει πλήρως από τα δεινά της πανδημίας – η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει να επενδύει στην ελληνική αγορά, ενώ δεν έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών, όπως τονίζει σε συνέντευξη που έδωσε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο ο Olzhas Alisherov, Finance Director της εταιρείας.
– Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ράλι στις πρώτες ύλες, στα υλικά συσκευασίας και στο ενεργειακό κόστος. Έχουν ήδη γίνει ανατιμήσεις λόγω αυτού του γεγονότος στην τελική τιμή καταναλωτή; Κι αν ναι, έρχονται καινούργιες;
Μέχρι στιγμής, η αύξηση του κόστους σε πρώτες ύλες, μεταφορές και ενέργεια δεν έχει επηρεάσει τις τελικές μας τιμές, καθώς έχουμε καταφέρει να τις απορροφήσουμε εσωτερικά, και έτσι δεν έχουν μεταφερθεί στους πελάτες μας και τους καταναλωτές. Την επόμενη χρονιά, όμως, λόγω της μεγάλης επιβάρυνσης στο κοστολόγιό μας, είναι πιθανόν να επανεξετάσουμε τις δυνατότητες που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη κατάσταση.
– Παραμένει μεγάλη η απόσταση από τον τζίρο του 2019 ή έχει καλυφθεί το πλήγμα στα έσοδα και τα αποτελέσματα της εταιρείας;
Σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2019, υπάρχει σίγουρα σημαντική απόσταση που πρέπει ακόμη να καλυφθεί την τρέχουσα χρονιά. Και αυτό γιατί, παρά το ότι οι επιδόσεις μας ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας για φέτος, εξακολουθούμε να δραστηριοποιούμαστε σε μια αγορά που δεν έχει ανακάμψει πλήρως, ιδίως στο κομμάτι της εστίασης και του τουρισμού.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την αλλαγή που επέφερε η πανδημία στους όγκους μεταξύ των καναλιών, και στις καταναλωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές, επηρέασαν σημαντικά τα φετινά μας αποτελέσματα, σε σχέση με την άκρως επιτυχημένη χρονιά προ διετίας.
– Πώς κινήθηκαν οι εξαγωγές τη φετινή χρονιά;
Παρ’ όλες τις δυσκολίες, το 2021 αποτελεί μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για την εξαγωγική μας δραστηριότητα. Σχεδόν το 8,5% της συνολικής μας παραγωγής διοχετεύεται σε δυναμικές αγορές του εξωτερικού και στις πέντε ηπείρους, με τις μπύρες μας Mythos και FIX Hellas να πρωτοστατούν.
Μάλιστα, παρόλο που σημαντικές, για εμάς, αγορές επηρεάστηκαν από την πανδημία, όπως άλλωστε και η εγχώρια, μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι καταφέραμε να διατηρήσουμε τη θετική μας θέση και πορεία σε χώρες-κλειδιά, όπως οι: Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Αυστραλία, Βαλκάνια, Κύπρος κλπ., αλλά και να επεκταθούμε σε νέες, όπως η Κίνα και το Ιράκ.
Συγκεκριμένα, στο δεκάμηνο πετύχαμε αύξηση της τάξεως του 30% περίπου σε σχέση με πέρσι, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, ενώ βασικός στόχος παραμένει η πλήρης επαναφορά των εξαγωγών μας στις συνθήκες προ πανδημίας.
– Η κρίση της πανδημίας άλλαξε το επενδυτικό πλάνο;
Σταθερός μας στόχος, αλλά και προτεραιότητά μας, είναι να επενδύουμε στην ανάπτυξη και την καινοτομία, τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και σε επίπεδο διαδικασιών και συστημάτων.
Την τρέχουσα χρονιά, με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 6 εκατ. ευρώ, εστιάσαμε στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των υποδομών, του εξοπλισμού αλλά και των υλικών που αφορούν στις ανάγκες της παραγωγικής μας διαδικασίας, σε συνδυασμό με διαδικασίες αναβάθμισης και ενοποίησης των συστημάτων μας και παροχή επιπλέον εργαλείων, με έμφαση στις νέες τεχνολογίες για τους ανθρώπους μας.
Επίσης, εξίσου μεγάλη έμφαση δόθηκε στον εξοπλισμό σχετικά με την Υγεία και την Ασφάλεια, σε όλες μας τις εγκαταστάσεις, πανελλαδικά, καθώς ανεξαρτήτου πανδημίας ακολουθούμε μια πολύ συγκεκριμένη στρατηγική γύρω από αυτό το κομμάτι.
– Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια των σημάτων της εταιρείας; Επηρεάστηκαν από τα περιοριστικά μέτρα στο HoReCa;
Την τρέχουσα χρονιά πετύχαμε αύξηση μεριδίου τόσο για τη FIX, κατά μία ποσοστιαία μονάδα, όσο και για την Kaiser, κατά 0,3, η οποία προήλθε κυρίως από το κανάλι του Off Trade. Σαφώς θα επιδιώξουμε να διατηρήσουμε αλλά και να ενισχύσουμε περαιτέρω την εν λόγω αύξηση μεριδίου και στα άλλα κανάλια.
Από την άλλη πλευρά, για τον Mythos, στόχος μας είναι να επανέλθουμε στα επίπεδα του 2019, καθώς το brand υπέστη σημαντικές απώλειες, που σχετίζονται άμεσα με την εστίαση και τον τουρισμό. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί πως σημαντικό μέρος των απωλειών έχουμε καταφέρει να αντισταθμίσουμε φέτος.
– Πώς βλέπει η διοίκηση το 2022; Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για την επόμενη χρονιά;
Παρά την απόσταση που εξακολουθεί να μας χωρίζει από το 2019, καταφέραμε να καλύψουμε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της. Σε αυτό, σαφώς συνέβαλε η σταδιακή επαναφορά της αγοράς – με τον τουρισμό να αποτελεί σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης, και όχι μόνο, κατά τους κύριους καλοκαιρινούς μήνες – συνέβαλε όμως εξίσου και το εμπορικό μας πλάνο, με στοχευμένες ενέργειες που υλοποιήσαμε στο σύνολο των καναλιών μας, κάτι που μας επέτρεψε να ανακτήσουμε σημαντικά μερίδια.
Βάσει των όσων μας δίδαξε η πρωτοφανής συγκυρία της πανδημίας, αλλά και των προκλήσεων που έχουμε μπροστά μας, επιλέγουμε να κοιτάμε την επόμενη χρονιά με συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά και ρεαλισμό, με δυνατά εμπορικά πλάνα σε όλες τις κατηγορίες δραστηριοποίησής μας, και προσδοκίες για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας στο σύνολο των καναλιών.
– Ποιος είναι ο ρόλος της βιώσιμης ανάπτυξης στις δραστηριότητες της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και πώς ανταποκρίνεται η εταιρεία στη νέα πραγματικότητα;
Με τη βιώσιμη ανάπτυξη ως προτεραιότητα, και με πυξίδα τον εταιρικό μας σκοπό, να «Ζυθοποιούμε για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο», υπηρετούμε πιστά, με συγκεκριμένους και μετρήσιμους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βιωσιμότητας, με βασικό μήνυμα «Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ».
Σε αυτό περιλαμβάνεται πληθώρα δράσεων και πρωτοβουλιών, που αφορούν στη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, τη διαφύλαξη των υδάτινων πόρων σε όλο το φάσμα της λειτουργίας μας, σε προγράμματα και δράσεις για την προώθηση της Υπεύθυνης Κατανάλωσης και σε ολοκληρωμένα προγράμματα για την Υγεία και Ασφάλεια των ανθρώπων μας, σε όλες μας τις εγκαταστάσεις.
Την ίδια στιγμή, φροντίζουμε να δίνουμε έμπρακτα το «παρών» μέσω στοχευμένων δράσεων στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, όπου η κινητοποίηση όλων μας κρίνεται απαραίτητη και αναγκαία.
Latest News
Σε επτά άξονες οι αλλαγές στις εφημερίες - Έρχεται το «βραχιολάκι» στα νοσοκομεία
Μέχρι ελικοδρόμια και «βραχιολάκι» στους ασθενείς προβλέπει το νέο σχέδιο για την μείωση του χρόνου αναμονής στα νοσοκομεία
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Ποιες είναι οι πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας - Η ανάλυση του Linkedin
Το LinkedIn εξέτασε εκατομμύρια θέσεις εργασίας διαπιστώνοντας ότι η ΑΙ είχε τη μεγαλύτερη άνοδο
Γιατί το παλαιότερο ισπανικό χαμόν κοστίζει 80.000 ευρώ
Η πολυτέλεια στον ουρανίσκο έχει κόστος και αυτό το κομμάτι ισπανικού χαμόν το αποδεικνύει μπουκιά μετά τη μπουκιά
«Ληστρικά» ασφάλιστρα υγείας καταγγέλει ο Γιάνης Βαρουφάκης - Πώς συνδέονται με το fund CVC
«Τι νομίζανε ότι είναι η CVC; Φιλανθρωπική εταιρεία που ενδιαφέρεται για την υγεία του λαού;», ρωτά ο Γιάνης Βαρουφάκης, εξαπολύοντας «πυρά» τόσο στην κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και στο ΠΑΣΟΚ
«Putin», μία ταινία με πρωταγωνιστή τον Βλαντιμίρ Πούτιν
Ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν έρχεται στον κινηματογράφο – όχι φυσικά ο ίδιος, αλλά μία εκδοχή του που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης σε μια ταινία που θα συζητηθεί.
Διπλό φρένο στις αυξήσεις στα ασφάλιστρα - Στον ΟΤ το σχέδιο της κυβέρνησης
Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια του κλάδου υγείας και οι αυξήσεις των ασφαλίστρων απασχόλησαν ευρεία κυβερνητική σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη – Οι αποφάσεις
Ποιος σκότωσε το ρέιβ - Η παγκόσμια παρακμή του κλάμπινγκ
Από το Βερολίνο μέχρι τη Νέα Υόρκη, το κλάμπινγκ στις πρωτεύουσες των πάρτι του κόσμου τελειώνει νωρίτερα
Ο ιδιοκτήτης της Aston Villa σκέφτεται την «έξοδο» από τη Βρετανία λόγω φορολογίας
Ο Αιγύπτιος επιχειρηματίας Νασέφ Σαουρίρις φέρεται να εξετάζει τη μετεγκατάστασή του, ενώ το οικογενειακό του γραφείο NNS Group μεταφέρθηκε στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι
CIES: Αυτοί είναι οι πιο ακριβοί παίκτες στον κόσμο
Ο Αγγλος άσος της Ρεάλ Μαδρίτης άφησε στη δεύτερη θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον Ερλινγκ Χάαλαντ