
Η έλλειψη των ημιαγωγών στον τομέα της παραγωγής αυτοκινήτων έχει αλλάξει τον τρόπο παραγγελιών των αυτοκινητοβιομηχανιών από τους σταθερούς, επί σειρά ετών, προμηθευτές.
Τους τελευταίους μήνες βλέποντας ότι το πρόβλημα παραμένει, με αποτέλεσμα την μείωση της παραγωγής και των ωρών λειτουργιών των εργοστασίων τους, στράφηκαν στην αναζήτηση μικρότερων κατασκευαστών, προκειμένου να μπορέσουν να καλύψουν έστω και ένα μικρό ποσοστό από τις μεγάλες ανάγκες τους.
Έτσι αναγκάζονται είτε να αγοράσουν τσιπ απευθείας από εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, είτε να αναζητήσουν νέους προμηθευτές, κυρίως μικρούς κατασκευαστές, είτε να διαμορφώνουν τα αυτοκίνητα κάνοντας τροποποιήσεις στα λογισμικά τους και τοποθετώντας λιγότερους ημιαγωγούς.
Η Daimler και η Volkswagen επανεξετάζουν τις στρατηγικές παραγωγής, καθώς ανακάλυψαν ότι «οι δύο μεγάλες εταιρείες που μας προμήθευαν με ημιαγωγούς, τα προμηθεύονταν από τον ίδιο κατασκευαστή», σύμφωνα με τις δηλώσεις του συνεργάτη της McKinsey, Αντρέι Μπουρκάσκι που δημοσίευσε το Reuters.
Η πολιτική των παραγγελιών αλλάζει, αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής αγορών της Daimler, Markus Schafer. Πλέον η εταιρεία του έχει δημιουργήσει μια απευθείας γραμμή επικοινωνίας με όλους τους προμηθευτές ημιαγωγών. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του γκρουπ Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις, που αποκάλυψε ότι έχουν ήδη συνάψει συμφωνίες με κατασκευαστές από την Ασία.
Από τη άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν τα λογισμικά, προκειμένου να χρησιμοποιούν λιγότερους ημιαγωγούς. Οι μετατροπές χρειάζονται όμως αρκετό χρόνο. Η εταιρεία που επαναπρογραμμάτισε το λογισμικό εντός τριών μηνών, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν λιγότερα τσιπς ήταν η Tesla, επιτρέποντας στην αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ξεπεράσει ευκολότερα την κρίση και να λειτουργεί καλύτερα στον τομέα παραγωγής αυτοκινήτων.
Η General Motors δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με κατασκευαστές ημιαγωγών όπως οι Qualcomm, STM και Infineon για να δώσει λύση στο μεγάλο θέμα της έλλειψης των ημιαγωγών, ενώ το ίδιο έχουν κάνει και οι υπόλοιπες εταιρείες.
Από την άλλη ορισμένες κατασκευάστριες εταιρείες, όπως είναι η BMW, κατασκευάζουν έναν σημαντικό στόλο και τον έχουν στις αποθήκες τους, αφήνοντας μόνο ημιτελή τα σημεία που χρειάζονται ημιαγωγούς, έτσι ώστε όταν έρθουν αυτοί να ολοκληρωθούν σε ταχύτερη χρονική περίοδο.
Η σημασία των ημιαγωγών είναι μεγάλη, καθώς είναι απαραίτητα στοιχεία των αυτοκινήτων, κυρίως των ηλεκτρικών. Η Volkswagen αναγκάστηκε πρόσφατα να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στο Zwickau στη Γερμανία, λόγω έλλειψης ημιαγωγών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να προβλέψουν πότε θα λυθεί το πρόβλημα και ο προγραμματισμός της παραγωγής γίνεται αποκλειστικά για το αμέσως επόμενο μικρό διάστημα. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα συνεχιστεί και το νέο έτος. Όμως κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις για το πόσο θα διαρκέσει η έλλειψη ημιαγωγών, που ταλαιπωρεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Το Χονγκ Κονγκ σταματάει την αποστολή δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών Τραμπ
Οι ΗΠΑ είναι παράλογες, εκφοβίζουν και επιβάλλουν δασμούς καταχρηστικά, ανακοίνωσαν τα ταχυδρομεία του Χονγκ Κονγκ

Χαμηλότερος από τον αναμενόμενο ο πληθωρισμός στη Βρετανία τον Μάρτιο
Τι θα κάνει η Τράπεζα της Αγγλίας με τα επιτόκια

Η Κίνα αντικαθιστά τον κορυφαίο διεθνή εμπορικό διαπραγματευτή της
Ποιος είναι ο νέος επικεφαλής για την Κίνα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις - Τι σηματοδοτεί η αλλαγή

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες FMCG στην Ευρώπη - Έρευνα Circana
Η Circana δημοσιεύει σε συνεργασία με το περιοδικό ESM τις κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της ΕΕ στην Κίνα ζητάει από το Πεκίνο να αλλάξει εμπορική πολιτική
Τι ζητούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, στον απόηχο του εμπορικού πολέμου που κήρυξε ο Τραμπ

Οι ΗΠΑ αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν τις συζητήσεις για τον παγκόσμιο φόρο - Τι λέει ο ΟΟΣΑ
Περισσότερες από 135 χώρες υπέγραψαν τη μεγαλύτερη εταιρική φορολογική μεταρρύθμιση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν

Η PwC αποχωρεί από την Αφρική για να αποφύγει τα σκάνδαλα
Ο παγκόσμιος πρόεδρος της PwC, Mohamed Kande, αντιμετωπίζει τις συνέπειες των σκανδάλων σε πολλές ηπείρους από τότε που ανέλαβε τον ρόλο τον Ιούλιο

Και τα κρίσιμα ορυκτά στο έλεος των δασμών Τραμπ
Η έρευνα που ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλεί να πυροδοτήσει έναν νέο κρίσιμο εμπορικό πόλεμο ορυκτών

Με ρυθμό 5,4% έτρεξε η κινεζική οικονομία το α' τρίμηνο
Η UBS εκτίμησε ότι λίγο λιγότερο από το 60% των εισαγωγών των ΗΠΑ από την Κίνα υπόκεινται σε μέγιστο δασμό 145%