Η έλλειψη των ημιαγωγών στον τομέα της παραγωγής αυτοκινήτων έχει αλλάξει τον τρόπο παραγγελιών των αυτοκινητοβιομηχανιών από τους σταθερούς, επί σειρά ετών, προμηθευτές.
Τους τελευταίους μήνες βλέποντας ότι το πρόβλημα παραμένει, με αποτέλεσμα την μείωση της παραγωγής και των ωρών λειτουργιών των εργοστασίων τους, στράφηκαν στην αναζήτηση μικρότερων κατασκευαστών, προκειμένου να μπορέσουν να καλύψουν έστω και ένα μικρό ποσοστό από τις μεγάλες ανάγκες τους.
Έτσι αναγκάζονται είτε να αγοράσουν τσιπ απευθείας από εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, είτε να αναζητήσουν νέους προμηθευτές, κυρίως μικρούς κατασκευαστές, είτε να διαμορφώνουν τα αυτοκίνητα κάνοντας τροποποιήσεις στα λογισμικά τους και τοποθετώντας λιγότερους ημιαγωγούς.
Η Daimler και η Volkswagen επανεξετάζουν τις στρατηγικές παραγωγής, καθώς ανακάλυψαν ότι «οι δύο μεγάλες εταιρείες που μας προμήθευαν με ημιαγωγούς, τα προμηθεύονταν από τον ίδιο κατασκευαστή», σύμφωνα με τις δηλώσεις του συνεργάτη της McKinsey, Αντρέι Μπουρκάσκι που δημοσίευσε το Reuters.
Η πολιτική των παραγγελιών αλλάζει, αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής αγορών της Daimler, Markus Schafer. Πλέον η εταιρεία του έχει δημιουργήσει μια απευθείας γραμμή επικοινωνίας με όλους τους προμηθευτές ημιαγωγών. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του γκρουπ Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις, που αποκάλυψε ότι έχουν ήδη συνάψει συμφωνίες με κατασκευαστές από την Ασία.
Από τη άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν τα λογισμικά, προκειμένου να χρησιμοποιούν λιγότερους ημιαγωγούς. Οι μετατροπές χρειάζονται όμως αρκετό χρόνο. Η εταιρεία που επαναπρογραμμάτισε το λογισμικό εντός τριών μηνών, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν λιγότερα τσιπς ήταν η Tesla, επιτρέποντας στην αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ξεπεράσει ευκολότερα την κρίση και να λειτουργεί καλύτερα στον τομέα παραγωγής αυτοκινήτων.
Η General Motors δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με κατασκευαστές ημιαγωγών όπως οι Qualcomm, STM και Infineon για να δώσει λύση στο μεγάλο θέμα της έλλειψης των ημιαγωγών, ενώ το ίδιο έχουν κάνει και οι υπόλοιπες εταιρείες.
Από την άλλη ορισμένες κατασκευάστριες εταιρείες, όπως είναι η BMW, κατασκευάζουν έναν σημαντικό στόλο και τον έχουν στις αποθήκες τους, αφήνοντας μόνο ημιτελή τα σημεία που χρειάζονται ημιαγωγούς, έτσι ώστε όταν έρθουν αυτοί να ολοκληρωθούν σε ταχύτερη χρονική περίοδο.
Η σημασία των ημιαγωγών είναι μεγάλη, καθώς είναι απαραίτητα στοιχεία των αυτοκινήτων, κυρίως των ηλεκτρικών. Η Volkswagen αναγκάστηκε πρόσφατα να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στο Zwickau στη Γερμανία, λόγω έλλειψης ημιαγωγών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να προβλέψουν πότε θα λυθεί το πρόβλημα και ο προγραμματισμός της παραγωγής γίνεται αποκλειστικά για το αμέσως επόμενο μικρό διάστημα. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα συνεχιστεί και το νέο έτος. Όμως κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις για το πόσο θα διαρκέσει η έλλειψη ημιαγωγών, που ταλαιπωρεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Deal του Σι Τζινπίνγκ στο Μαρόκο για giga-εργοστάσιο ηλεκτρικών μπαταριών
Η Κίνα σχεδιάζει να προωθήσει την ανάπτυξη ενός εργοστασίου ηλεκτρικών μπαταριών στην περιοχή Kenitra στο Μαρόκο
Οι προειδοποιήσεις της Fed για το χρέος και τον εμπορικό πόλεμο
Οι ανησυχίες μετατοπίζονται από τον πληθωρισμό σύμφωνα με την έρευνα της Fed
Η θεωρία του Veblen, τα bitcoin και η σχέση με τις... μπανάνες
Οι νέες ελίτ στον κόσμο των άχρηστων αντικειμένων που όσο γίνονται ακριβότερα, γίνονται και πιο επιθυμητά
Η Ρωσία στρατολογεί Υεμενίτες μισθοφόρους για να πολεμήσουν στην Ουκρανία
Μυστηριώδης εταιρεία που συνδέεται με τους Χούθι εξαπατά άντρες για να ενταχθούν στην πολεμική μηχανή της Μόσχας - Η σχέση με τη Ρωσία
Ποιος τράβηξε την πρίζα στην Northvolt - Το γεγονός που σήμανε την αρχή του τέλους και το Plan B
Η κατάθεση της Northvolt για προστασία από πτώχευση στις ΗΠΑ, σηματοδοτεί μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες για την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Η νέα παγκόσμια οικονομική τάξη είναι εδώ! - Τι αλλάζει στην παγκόσμια οικονομία;
Από τη Διάσκεψη του Μπρέτον Γουντς και την κεϋνσιανή πολιτική μέχρι το πέρασμα στη σχολή του Μοργαν Φριντμαν με Θάτσερ-Ρήγκαν έως τον Ομπάμα και τον Τραμπ
Μετά τις γερμανικές εκλογές η προσφορά της UniCredit για την Commerzbank
Η επικεφαλής της UniCredit τονίζει ακόμα και μετά την εξαγορά το «στρατηγείο» της τράπεζας θα παραμείνει στο Μιλάνο
Μασκ (Tesla): Μεγιστάνας ελέω κράτους αλλά και ...υπηρέτης του κράτους
Πόση απο την περιουσία του Μασκ της Tesla οφείλεται σε κρατικό χρήμα - Τα κέρδη του μετα την εκλογή του νέου προέδρου
Η ΕΚΤ μπορεί να μειώσει τα επιτόκια ανεξάρτητα από τη Fed, διαμηνύει το Γάλλος τραπεζίτης
Ο Βιλερουά είπε ότι επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο θα «σημάνει πιθανότατα περισσότερο πληθωρισμό στις ΗΠΑ και λιγότερη ανάπτυξη παντού»
Κάτι τρέχει με την Temu - Σε ελεύθερη πτώση ο κινεζικός κολοσσός
Δεν έπιασε τους στόχους η PDD με την Temu - Προειδοποιεί για εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στο ηλεκτρoνικό εμπόριο