«10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε, 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε». Αυτό είναι το σύνθημα – και ταυτόχρονα η υπόσχεση – της Carrefour για το νέο κατάστημά της Flash 10/10, που άνοιξε πιλοτικά την περασμένη Πέμπτη στο 11ο Διαμέρισμα του Παρισιού. Πρόκειται για ένα κατάστημα όπου τα πάντα είναι αυτοματοποιημένα σε βαθμό υπερθετικό, αφού οι πελάτες δεν χρειάζεται ούτε καν να σκανάρουν τα προϊόντα που ψωνίζουν από τα ράφια.
«Την στιγμή ακριβώς που ένας πελάτης εμφανίζεται μπροστά στην ταμπλέτα πληρωμής, το καλάθι του σκανάρεται αυτόματα. Τα προϊόντα που περιέχει καταγράφονται και αρκεί να πλησιάσει στην οθόνη την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα ώστε να πληρώσει ανέπαφα ή στην πλέον… χρονοβόρα εκδοχή, να πληκτρολογήσει τον κωδικό του στην οθόνη, εφόσον ζητηθεί», εξηγεί η Ελοντί Περτουιζό, εκτελεστική διευθύντρια ηλεκτρονικού εμπορίου της Carrefour.
Καλιφορνέζικη start-up
Έναν ολόκληρο χρόνο δοκίμαζε η Carrefour τη νέα υπερ-αυτοματοποιημένη τεχνολογία αγορών Flash 10/10 σε ένα κατάστημα που προορίζεται για τους ίδιους τους υπαλλήλους της στο Massy, στα περίχωρα του Παρισιού. Εξωτερικά το κατάστημα στο 11ο Διαμέρισμα της γαλλικής πρωτεύουσας δεν διαφέρει από τα άλλα που λειτουργούν στη Γαλλία και περισσότερες από 30 άλλες χώρες (όχι όμως πλέον στην Ελλάδα, μετά την εξαγορά του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη). Πρόκειται συγκεκριμένα για ένα μικρό σε εμβαδόν κατάστημα 50 τετραγωνικών μέτρων, πρώην Carrefour Express, που προσφέρει περίπου 900 προϊόντα πρώτης ανάγκης.
Διαβάστε επίσης: Almi Foods – Συμφωνία με ιαπωνικό σούπερ μάρκετ για διανομή ελληνικής ελιάς
Για να καταφέρει να εφαρμόσει αυτή την πρωτοποριακή καινοτομία η γαλλική εταιρεία λιανικών πωλήσεων εκμεταλλεύθηκε τις υπηρεσίες της καλιφορνέζικης νεοπαγούς εταιρείας Aifi. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα καταστήματα της Amazon Go, της Auchan Go ή στα Black Box της επίσης γαλλικής Casino, που επίσης προσφέρουν αυτοματοποιημένες υπηρεσίες, ο πελάτης στο Carrefour Flash 10/10 δεν χρειάζεται να δηλώσει την ταυτότητά του για να εισέλθει. Αλλά μόλις περάσει το κατώφλι του καταστήματος 60 κάμερες παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την πορεία και τις κινήσεις του για να γεμίσει το καλάθι.
96% αξιοπιστία
«Εκείνο που κάνει τη διαφορά και δίνει αξία στη συγκεκριμένη τεχνολογία είναι η συνδυαστική λειτουργία των καμερών με τα 250 ράφια, εφοδιασμένα με ζυγαριές, στα οποία τοποθετεί τα προϊόντα ο καταναλωτής», εξηγεί στην εφημερίδα «Le Figaro» ο Μιγκέλ Ανχέλ Γκονζαλές Ζισμπέρ, διευθυντής τεχνολογίας και δεδομένων του ομίλου Carrefour. Και συμπληρώνει ότι η καταμέτρηση των προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών είναι αξιόπιστη σε ποσοστό 96%.
Σημειωτέον ότι μια άλλη σημαντική διαφορά για τον καταναλωτή στο Carrefour Flash 10/10 συγκριτικά με τα άλλα «αυτόνομα» καταστήματα λιανικών πωλήσεων, είναι ότι μπορεί να πληρώσει δίχως καν να βγάλει την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα από το πορτοφόλι του.
«Στο κατάστημά μας ο πελάτης πληρώνει κατά κάποιον τρόπο εκ των προτέρων. Και διαπιστώσαμε από ερεύνες που κάναμε ότι είναι… ερεθιστικό γι’ αυτόν να βγαίνει από το κατάστημα δίχως να γνωρίζει επακριβώς πόσο έχει χρεωθεί», σημείωσε η Ελοντί Περουιζό!
«Ρευστή εμπειρία»
Ακούγεται όντως περίεργο να βγαίνει κανείς από ένα σούπερ μάρκετ δίχως να ξέρει πόσα ακριβώς πληρώνει, όταν γνωρίζει μάλιστα ότι υπάρχει πιθανότητα 4% ο λογαριασμός να μην υπολογιστεί γίνει σωστά (ακόμα κι αν το λάθος είναι προς όφελός του). Ακούγεται περίεργο ειδικά αν πρόκειται για Γάλλους ή τέλος πάντων για βορειοευρωπαίους καταναλωτές, που είναι γνωστό τοις πάσι ότι δεν είναι τόσο «λαρτζ» όσο οι Έλληνες, απεχθάνονται δηλαδή τις «στρογγυλοποιήσεις» και μετρούν ένα-ένα και το τελευταίο σεντ του ευρώ.
Όπως σημειώνει ωστόσο η Μαρί Μπαρτνίκ του «Figaro», στόχος της τεχνολογίας αυτής, που εξάλλου την καθιστά ενδιαφέρουσα και από απόψεως καταναλωτικής συμπεριφοράς, είναι να «ρευστοποιήσει την εμπειρία μιας αγοράς, επιτρέποντας στον πελάτη να κερδίσει χρόνο».
Η ρεπόρτερ της εφημερίδας εξηγεί ότι στόχος της διοίκησης του ομίλου Carrefour είναι με τα καταστήματα Flash 10/10 να μειωθεί θεαματικά ο χρόνος παραμονής του πελάτη στο κατάστημα. Και ως εκ τούτου τα συγκεκριμένα σούπερ μάρκετ να υποδέχονται και να εξυπηρετούν ταυτόχρονα έως 20 πελάτες σε ένα χώρο μόλις 50 τετραγωνικών μέτρων.
Δαπανηρή υπηρεσία
Ευλόγως θα υπέθετε κανείς ότι η υπηρεσία Flash 10/10, εφόσον επεκταθεί, θα αποφέρει οικονομικά οφέλη στην
Carrefour. Και όμως, ο όμιλος δεν σκέφτεται να κάνει οικονομίες με τη συγκεκριμένη τεχνολογία αυτοματοποιημένων ταχυ-αγορών. Για την ακρίβεια πρόκειται για μια δαπανηρή υπηρεσία αφού ούτε το λειτουργικό κόστος του καταστήματος δεν μειώνει, καθώς η απουσία υπαλλήλων στα ταμεία δεν σημαίνει ότι γίνεται η δουλειά με λιγότερους υπαλλήλους. Επίσης, η τεχνολογία Aifi δεν επιτρέπει στην επιχείρηση ούτε καν να επεκτείνει το ωράριο λειτουργίας του καταστήματος.
Έτσι στο Carrefour Flash 10/10 του 11ου Διαμερίσματος του Παρισιού εξακολουθούν να απασχολούνται 4 μισθωτοί, όσοι απασχολούνταν και όταν λειτουργούσε το κατάστημα ως Carrefour Express. Δεν κάθονται πλέον στα ταμεία οι υπάλληλοι, αλλά βοηθούν τους πελάτες να αγοράσουν μια φιάλη κρασιού, διορθώνουν τα λάθη που γίνονται στα ταμεία (εφόσον τα αντιληφθούν οι βιαστικοί πελάτες βέβαια) και επανατοποθετούν στα σωστά ράφια τα παρατημένα εδώ κι εκεί προϊόντα.
15.000 προσλήψεις
Η Ελοντί Περτουιζό σημειώνει ότι στόχος του ομίλου Carrefour είναι να προσφέρει στους καταναλωτές συμπληρωματικές υπηρεσίες, όπως τη δυνατότητα ακύρωσης μιας ηλεκτρονικής παραγγελίας για παράδοση κατ’ οίκον, τη δυνατότητα περισυλλογής των καλαθιών Potager city (πρόκειται για καλάθια μεταφοράς φρέσκων λαχανικών που παίρνει στο σπίτι του ο πελάτης που ξέχασε την τσάντα πολλαπλών χρήσεων, μια και οι πλαστικές σακούλες μιας χρήσης έχουν εξαφανιστεί από τα γαλλικά σούπερ μάρκετ) και επίσης τη διανομή των παραγγελιών μέσω της UberEats και της Deliveroo.
«Οι υπηρεσίες αυτές απαιτούν προσωπικό για να εφαρμοστούν», τονίζει η γαλλίδα μάνατζερ και υπενθύμισε την πρόσφατη εξαγγελία του διευθύνοντος συμβούλου του
ομίλου, Αλεξάντρ Μπομπάρ, ότι η Carrefour θα προχωρήσει σε 15.000 νέες προσλήψεις υπαλλήλων με καθεστώς μαθητείας αλλά και με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Latest News
Οδηγίες προς ναυτιλομένους στη Wall Street - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν ανάλογα με τον νικητή
Καθώς οι Αμερικανοί ψηφίζουν δύο υποψηφίους με δραματικά διαφορετικές πολιτικές ατζέντες, οι traders από τη Σιγκαπούρη έως τη Νέα Υόρκη έχουν νέες ευκαιρίες για να κερδίσουν τεράστια κέρδη - ή να έχουν οδυνηρές απώλειες
Μετά την απεργία, ο CEO της Boeing καλείται να γεφυρώσει βαθιά ρήγματα στην εταιρεία
Αίσια έκβαση είχε για 33.000 εργάτες της Boeing η μεγάλη απεργία τους που κράτησε 7 εβδομάδα - Η επόμενη μέρα στον κολοσσό της αεροναυπηγικής
Ποιες χώρες κάθονται (περισσότερο) σε αναμμένα κάρβουνα για το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ
Ολος ο κόσμος έχει το βλέμμα προσηλωμένο στις εκλογές των ΗΠΑ - Για κάποιες, όμως, διακυβεύονται περισσότερα από το αποτέλεσμα
Ενώ οι Αμερικανοί βαδίζουν προς τις κάλπες τα social media έρχονται στο προσκήνιο
Οι Αμερικανοί νομοθέτες έχουν πιέσει ήδη από το 2016 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ανακόψουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις