Η επαρχία Ιντλίμπ στη βορειοδυτική Συρία, κοντά στα σύνορα με την Τουρκία, είναι το τελευταίο προπύργιο ανταρτών και ισλαμιστών στη χώρα. Στο μεγαλύτερο μέρος της τελεί υπό τον έλεγχο ισλαμιστών παραστρατιωτικών της οργάνωσης Χαγιάτ Ταχρίρ αλ Σαμ (HTS), η οποία προέκυψε από το Μέτωπο Αλ Νούσρα.
Το φθινόπωρο του 2019 η συριακή λίρα βρέθηκε σε ελεύθερη πτώση. Οι λόγοι ποικίλλουν. Η οικονομία, αποδυναμωμένη από τον πολυετή εμφύλιο πόλεμο δεν είχε προοπτική, οι κυρώσεις κατά του καθεστώτος Ασάντ καθιστούσαν τη ζωή ακριβότερη και η οικονομική κρίση στον Λίβανο έριχνε τη σκιά της στη γειτονική Συρία.
Για τους λόγους αυτούς οι Ισλαμιστές αποφάσισαν το καλοκαίρι του 2020 να εισαγάγουν ως μέσο πληρωμής την τουρκική λίρα. Οι ντε φάκτο τοπικές αρχές ήλπιζαν ότι με την τουρκική λίρα θα αποφεύγονταν η οικονομική κατάρρευση της επαρχίας. Η ανακοίνωση των Ισλαμιστών για το νέο μέσο συναλλαγής έγινε λίγο πριν την επιβολή νέων αμερικανικών κυρώσεων στο καθεστώς Ασάντ και των νέων πιέσεων στη συριακή λίρα που ακολούθησαν.
Το 75% του πληθυσμού εξαρτάται από ανθρωπιστική βοήθεια
Ο ειδικός σε ζητήματα Συρίας Ζάκι Μέχυ από τη βρετανική δεξαμενή σκέψης Chatham House δηλώνει ότι για περίπου ενάμιση χρόνο η οικονομία στην Ιντλίμπ παρέμεινε λίγο πολύ σταθερή: «Στο μεταξύ όμως και η τουρκική λίρα βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση με δραματικές επιπτώσεις στο βιοτικό επίπεδο και στην Ιντλίμπ».
Υπολογίζεται ότι περίπου 4 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στην επαρχία Ιντλίμπ, από τους οποίους το 1 εκατομμύριο σε προσφυγικούς καταυλισμούς. Σχεδόν το 75% του πληθυσμού στη συριακή αυτή επαρχία εξαρτάται, σύμφωνα με τη διεθνή οργάνωση Human Rights Watch, από ανθρωπιστική βοήθεια. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί η πανδημία και οι συνεχείς βομβαρδισμοί του νοτίων τμημάτων της Ιντλίμπ από το καθεστώς Ασάντ και τους συμμάχους του. Ας σημειωθεί ότι όταν το 2020 εισήχθη η τουρκική λίρα ως μέσο πληρωμής στην Ιντλίμπ η ισοτιμία τουρκικής λίρας-δολαρίου ήταν 1:6,8, ενώ σήμερα για ένα αμερικανικό δολάριο απαιτούνται τουλάχιστον 12 λίρες.
«Δεν θα μπορούν να αγοράσουν ούτε ψωμί»
Η Watad Petroleum, μια πετρελαϊκή εταιρία της συριακής επαρχίας, που συνδέεται με τους Ισλαμιστές, αύξησε τις τιμές της μόλις υποτιμήθηκε η τουρκική λίρα. Άγνωστο ποιος κινεί τα νήματα στην Watad Petroleum. Γνωστό είναι ωστόσο ότι το πετρέλαιο που διακινεί προέρχεται ως επί το πλείστον από την Τουρκία και περνά στη Συρία από το συνοριακό φυλάκιο Μπαμπ ελ Χάβα.
«Η Ιντλίμπ δεν διαθέτει δικούς της οικονομικούς πόρους», λέει ο Ζάκι Μέχυ. Στην περιοχή καλλιεργείται μεν σιτάρι, αλλά δεν αρκεί για να καλύψει τη ζήτηση της περιοχής: «Για το λόγο αυτό ο ανεφοδιασμός του πληθυσμού εξαρτάται κυρίως από εισαγόμενα τουρκικά προϊόντα, από περιοχές που ελέγχουν οι ισλαμιστές ή ακόμα και από κουρδικά εδάφη».
Ο Τιλ Κίστερ, επικεφαλής του Τμήματος Συνεργασιών στην οργάνωση Medico International, προειδοποιεί για ανθρωπιστική καταστροφή στην επαρχία Ιντλίμπ λόγω της πανδημίας, αλλά και του επικείμενου χειμώνα: «Οι περισσότεροι εργαζόμενοι πληρώνονται το μεροκάματο σε τουρκικές λίρες. Αν συνεχιστεί η κατρακύλα της λίρας τότε οι άνθρωποι θα φθάσουν στο σημείο να μην μπορούν να αγοράσουν ούτε ψωμί».
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;