Με δραματική μείωση των πωλήσεων σε Βουλγαρία και Ρουμανία λόγω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί στις χώρες αυτές για την αναχαίτιση του κορωνοϊού κλείνει ο Νοέμβριος για αλυσίδα Jumbo, με την εισηγμένη να προειδοποιεί πως η επιβολή τυχόν επιπλέον περιοριστικών μέτρων στην λειτουργία του λιανεμπορίου στην Ελλάδα και στην Κύπρο, θα έχει
αρνητική επίδραση στις πωλήσεις.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει με ανακοίνωση της η Jumbo, για τον μήνα Νοέμβριο δραματική μείωση των πωλήσεων καταγράφηκε στη Βουλγαρία με το ποσοστό να τείνει να διαμορφωθεί στο -40% περίπου, ενώ αντίστοιχα το ποσοστό μείωσης των πωλήσεων για τη Ρουμανία τείνει να διαμορφωθεί στο -20% περίπου. Αιτία, η εξαιρετικά χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη στις δύο αυτές χώρες και η πολιτική αβεβαιότητα που εντείνει το πρόβλημα. «Οι μεταβατικές κυβερνήσεις στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα Covid προβαίνουν σε σπασμωδικές κινήσεις επιβάλλοντας εξαιρετικά σκληρά μέτρα», επισημαίνεται.
Στην Ελλάδα και στην Κύπρο το σύνολο των καταστημάτων Jumbo λειτουργούν σε αντίθεση με πέρυσι όπου παρέμειναν κλειστά λόγω του lockdown κατά το τελευταίο δίμηνο του έτους. Τον Νοέμβριο στην Ελλάδα, επιβλήθηκαν νέοι περιορισμοί στο λιανεμπόριο δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με τα Hyper Market, επισημαίνεται.
«Καθώς οδεύουμε στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα, η επιβολή τυχόν επιπλέον περιοριστικών μέτρων στην λειτουργία του λιανεμπορίου στην Ελλάδα και στην Κύπρο, θα έχει αρνητική επίδραση στις πωλήσεις», σημειώνεται στην ανακοίνωση της λιανεμπορικής αλυσίδας του Απόστολου Βακάκη για την πορεία των βασικών οικονομικών της μεγεθών αναφορικά με το τρίτο τρίμηνο και εννεαμήνο της χρήσης 2021.
Όπως τονίζεται η διοίκηση του ομίλου εκτιμά συνεχώς την κατάσταση και προσπαθεί να ισορροπήσει σε ένα περιβάλλον με:
– περιορισμούς στην λειτουργία του λιανεμπορίου που επιβάλλονται από τις κατά τόπους κυβερνήσεις για τον έλεγχο της πανδημίας
– τις τιμές της ενέργειας είναι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα,
– το κόστος των ναύλων να μην έχει αποκλιμακωθεί για χρονικό διάστημα σχεδόν έτους,
και
– πληθωριστικές πιέσεις που επιφέρουν σημαντική επίδραση στις τιμές αγοράς των
προϊόντων.
«Είναι εμφανές ότι οι επιβραδυντικοί αυτοί παράγοντες δεν αναμένονται να βελτιωθούν κατά τους πρώτους μήνες του 2022. H διοίκηση των Jumbo σε αυτή τη συγκυρία, αντιστέκεται σθεναρά μέσω της κερδοφορίας και της ισχυρής χρηματοοικονομικής της θέσης, με πυλώνες:
1. τη διαφύλαξη του μοντέλου της JUMBO απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν και
2. να παραμένει πιστή στη δέσμευσή της για χρηματική διανομή κάθε χρόνο.»
Η εισηγμένη υπενθυμίζει ότι στις 26 Νοεμβρίου καταβλήθηκε στους μετόχους –συνεταίρους της εταιρείας με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής ποσό μικτό 0,30 ευρώ ανά μετοχή ως μέρισμα. Κατά συνέπεια αθροιζόμενο με το ήδη καταβλημένο τον Ιούλιο του 2021 ποσό 0,47 ευρώ/μετοχή μικτό, το συνολικό μικτό ποσό που καταβλήθηκε στους μετόχους έναντι των κερδών της χρήσης 2021 ανέρχεται σε μικτό ποσό 0,77 ευρώ ανά μετοχή, προσαυξημένο κατά 25% σε σχέση με το 2020, το οποίο ανήλθε σε ποσό 0,615 ευρώ ανά μετοχή.
Αύξηση 2,1% στις πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο
Αναφορικά με την πορεία των οικονομικών του μεγεθών το τρίτο τρίμηνο, ο όμιλος επισημαίνει ότι οι πωλήσεις ανήλθαν σε 229,11 εκατ. ευρώ από 224,46 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2020), δηλαδή αυξημένες κατά 2,1%. Για την περίοδο 01.01.2021 – 30.09.2021 οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 542,89 εκατ. ευρώ από 503,28 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7,87%.
Αναλυτικά αναφέρεται πως με τα καταστήματα να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς το επιτρεπόμενο αριθμό πελατών, τον Ιούλιο καταγράφεται θετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τον όμιλο κατά +0,7% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Τον Αύγουστο, η θετική εικόνα του τουρισμού στην Ελλάδα, συνέβαλε στην αύξηση των πωλήσεων του Ομίλου κατά +3%. Ο Σεπτέμβριος που παραδοσιακά είναι ο μήνας «επιστροφής στο σχολείο», έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον όμιλο Jumbo κατά +2,5% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Τον Οκτώβριο του 2021 με το νέο κύμα της πανδημίας να επηρεάζει σημαντικά τις Βαλκανικές χώρες οι πωλήσεις του ομίλου διατήρησαν το θετικό πρόσημο καταγράφοντας αύξηση κατά
+0,6% περίπου σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020.
Η Ελλάδα και η Κύπρος κατέγραψαν θετική πορεία σε επίπεδο πωλήσεων καθώς τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά και χωρίς την επιβολή νέων μέτρων.
Κατά το γ’ τρίμηνο 2021, τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 88,01 εκατ. από Ευρώ 75,70 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή
αυξημένα κατά 16,26%. Για την περίοδο 01.01.2021-30.09.2021 τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 191,25 εκατ. από Ευρώ 157,1 εκατ. την
αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 21,74%, λόγω διαχείρισης των αποθεμάτων και της συγκράτησης του λειτουργικού κόστους.
Κατά το γ’ τρίμηνο 2021, τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε 79,23 εκατ. ευρώ από 66,57 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 19,02%.
Για την περίοδο 01.01.2021-30.09.2021 τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 164,12 εκατ. από Ευρώ 129,53 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 26,71%.
Ξεχειλίζει το ταμείο
Αντίθετα, τον Οκτώβριο του 2021 τα καταστήματα του Ομίλου στη Βουλγαρία κατέγραψαν μείωση κατά -23% και στη Ρουμανία, μείωση κατά -1,6% περίπου, παρά την επιτυχημένη έναρξη
λειτουργίας του νέου καταστήματος του Ομίλου Jumbo στην πόλη Craiova.
Latest News
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν