Με την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα να ζητούσε μεγαλύτερη αποφασιστικότητα και με τον γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) Kitack Lim να εκτιμά, αντιθέτως, ότι οι συμμετέχοντες ανταποκρίθηκαν στις προκλήσεις, ολοκληρώθηκε η 77η σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του ΙΜΟ, που εξέταζε μεταξύ άλλων και μέτρα μείωσης των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία.
Η ναυτιλιακή κοινότητα θα ήθελε να εγκριθεί άμεσα η πρόταση της για την δημιουργία ενός ταμείου (IMO Maritime Research Fund) ύψους 5 δις. δολ για την χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης (R&D) εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών που θα οδηγήσουν στην πλήρη απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα μέχρι το 2050. ” Από την άλλη είναι ωστόσο θετικό ότι όχι μόνο δεν απορρίφθηκε, αλλά περισσότερες από κάθε άλλη φορά χώρα υποστήριξαν την πρόταση για την δημιουργία του IMO Maritime Research Fund και η εν λόγω πρόταση παραπέμφθηκε για περαιτέρω εξέταση, μαζί με όλα τα προτεινόμενα μέτρα μείωσης των ρύπων που βασίζονται στην αγορά σε ένα ενδιάμεσο όργανο του ΙΜΟ με στόχο να έρθουν και πάλι για συζήτηση στην MEPC τον Ιούνιο του 2022.
Δεν ζητάμε χρήματα, αλλά να αφήσετε τις επιχειρήσεις να κάνουν το σωστό” ήταν το μήνυμα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), μετά την λήξη της συνόδου, με τον Γενικό Γραμματέα του Guy Platten, να υποστηρίζει ότι η σύνοδος «έσπρωξε» όλα τα κρίσιμα θέματα στο μέλλον. Η ναυτιλία πιέζει για άμεσες λύσεις, γιατί φοβάται ότι αν δεν προχωρήσει η πρόταση του Ταμείου, θα ανοίξει ο δρόμος για περιφερειακές λύσεις όπως είναι η ένταξη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ, μία προοπτική που δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα της ναυτιλίας ως διεθνούς δραστηριότητας.
Απογοήτευση
«Είμαστε απογοητευμένοι που τα λόγια και οι δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι κυβερνήσεις στο COP26 δεν έχουν ακόμη μεταφραστεί σε πράξη, είπε ο Guy Platten και συνέχισε: «Στις συναντήσεις αυτής της εβδομάδας χάθηκε η ευκαιρία να προωθηθούν μια σειρά από μέτρων μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου που θα επιτάχυναν την ανάπτυξη πλοίων μηδενικών εκπομπών που χρειάζονται επειγόντως για την απαλλαγή του κλάδου μας από τον άνθρακα. Είναι σχεδόν σαν να μην συνέβη ποτέ το COP 26. Οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να συνεχίσουν να καθυστερούν. Κάθε καθυστέρηση μας απομακρύνει ακόμη περισσότερο από την επίτευξη των πιεστικών στόχων για το κλίμα. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με τις κυβερνήσεις για να συμφωνήσουμε με τη σειρά μέτρων που έχει προτείνει η βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένου του ταμείου R&D ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως άμεσο βήμα για να ακολουθήσει μετά ο καθορισμός ενός τέλους άνθρακα ως εισφορά από τη ναυτιλία. Η υιοθέτηση και των δύο αυτών μέτρων θα είναι ο μόνος τρόπος για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών από τη ναυτιλία έως το 2050, διασφαλίζοντας παράλληλα μια δίκαιη μετάβαση που δεν θα αφήσει κανέναν πίσω. Το μήνυμα από τον κλάδο στο COP26 ήταν σαφές. Ο χρόνος τελειώνει και πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να απελευθερωθούμε από τον άνθρακα τώρα. Η βιομηχανία θα συνεχίσει να πιέζει τον ΙΜΟ να δράσει καθώς η σημασία της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής είναι πολύ μεγάλη για να την εγκαταλείψουμε. Υπήρξε μια σαφής αναγνώριση από πολύ περισσότερες χώρες ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αυξηθούν σημαντικά οι δαπάνες για R&D. Αλλά είμαστε απογοητευμένοι που αφιερώθηκε ανεπαρκής χρόνος για να επιτραπεί στα κράτη μέλη του ΙΜΟ να λάβουν μια απόφαση για το ταμείο των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε αυτή τη σύνοδο. Το μόνο που ζητάμε είναι οι κυβερνήσεις να αφήσουν τις επιχειρήσεις να προχωρήσουν και να κάνουν τα πράγματα που πρέπει να γίνουν. Δεν ζητάμε καν χρήματα ή το είδος των επιδοτήσεων που λαμβάνουν άλλοι κλάδοι. Το IMO Maritime Research Fund είναι η μόνη πρόταση στο τραπέζι έτοιμη για άμεση συμφωνία. Εάν δεν προωθηθεί σύντομα, φοβόμαστε ότι αυτό θα σηματοδοτήσει στον κόσμο, μετά το COP 26, ότι ο ΙΜΟ δεν είναι πλέον πραγματικά σοβαρός για τη διατήρηση της ηγετικής του θέσης στα ζητήματα των αερίων του θερμοκηπίου και ότι άλλοι ενδέχεται στη συνέχεια να αναλάβουν το κενό. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με τις κυβερνήσεις για να διασφαλίσουμε ότι θα αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες, ώστε αυτό το ταμείο να μπορεί να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατό».
Διαβάστε επίσης: Σε σκόπελο έπεσε η ναυτιλία μικρών αποστάσεων
Αποτυχία
Την απογοήτευση του εξέφρασε για το αποτέλεσμα της συνόδους MEPC 77 και το World Shipping Council (WSC). Το WSC είπε ότι είναι «απογοητευτικό να παρακολουθούμε τις ίδιες κυβερνήσεις που έκαναν μεγαλόπνοες δηλώσεις στο COP26 πριν από λίγες μέρες, να αποτυγχάνουν και πάλι να μιλήσουν για πραγματική δράση στον ΙΜΟ».
Ο διευθύνων σύμβουλος της WSC, Τζον Μπάτλερ, δήλωσε: «Η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε ως κλάδος είναι ότι η τεχνολογία και τα καύσιμα που απαιτούνται για τη μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές δεν είναι ακόμη διαθέσιμα». Και πρόσθεσε: «Γι’ αυτό είναι τόσο επικίνδυνη η ανεξήγητη μη στήριξη του IMRF από τις χώρες μέλη του ΙΜΟ».
Ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) Kitack Lim είπε ότι η συνεδρίαση της MEPC έδειξε αποφασιστικότητα στο να συμφωνήσει να ξεκινήσει μια αναθεώρηση των στόχων μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου. Είπε ότι η αναθεώρηση θα ολοκληρωθεί όπως είχε προγραμματιστεί το 2023.
«Τα βήματα που κάνατε σε αυτή τη σύνοδο ήταν πραγματικά σημαντικά, ιδιαίτερα μετά το COP26. Στην αρχή της συνόδου, σας ζήτησα να είστε γενναίοι και να αφήσετε τον κλάδο μας να δώσει το παράδειγμα και να προσφέρει απτή πρόοδο στις προσπάθειές μας να απελευθερώσουμε τη διεθνή ναυτιλία από άνθρακα », είπε ο Kitack Lim.
«Έχετε κάνει εμφανή την αποφασιστικότητά σας καθώς ξεκινήσατε την αναθεώρηση της αρχικής μας στρατηγικής για τα GHG με σκοπό να εγκριθεί από το MEPC 80 το 2023», συμπλήρωσε.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας