Το αστρονομικό ποσό του 1 τρισ. δολαρίων προσεγγίζει η αξία του εμπορικού στόλου των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εθνών του πλανήτη, με τον στόλο των τριών πρώτων να αξίζει πάνω από 500 δισ. δολ. Αποκαλυπτική για την «περιουσία» που διαθέτουν στη θάλασσα οι χώρες με ιστορία και παράδοση στη ναυτιλία είναι η πρόσφατη έρευνα της VesselsValue.
Παράγοντες της ναυτιλίας ξεκαθαρίζουν ότι η αξία των πλοίων είναι ένα πολύ ευμετάβλητο μέγεθος καθώς μεταβάλλεται συνεχώς ανάλογα με την πορεία των ναυλαγορών, την προσφορά και τη ζήτηση, σημειώνοντας πως πιο «δόκιμη» προσέγγιση για τη ναυτιλιακή ισχύ είναι η μεταφορική ικανότητα του κάθε στόλου. Τομέας στον οποίο η ελληνική πλοιοκτησία ξεχωρίζει, κατέχοντας την πρώτη θέση παγκοσμίως με 17% και ακολουθεί η Κίνα με 11,5%.
Με βάση την αποτίμηση της αξίας, ο κινεζικός στόλος έχει τα πρωτεία καθώς εκτιμάται πως φθάνει σήμερα στα $191 δισ. Η Κίνα, η οποία ελέγχει τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships), επωφελήθηκε από την εκτόξευση της ζήτησης για containerships, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση από τη δεύτερη όπου ήταν πέρυσι.
Οι Κινέζοι διαθέτουν αξιόλογη δύναμη και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση (συνολική αξίας $53,2 δισ.), όπως και στα δεξαμενόπλοια ($27,17 δισ.), ενώ βρίσκονται στην τρίτη θέση όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα LNG Carriers ($10,46 δισ.). Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται η Ιαπωνία, με την αξία του εμπορικού στόλου της να φθάνει στα $187,6 δισ. Οι γιαπωνέζοι πλοιοκτήτες κατέχουν την πρώτη θέση στα bulkers ($62,9 δισ.), την τρίτη θέση στα δεξαμενόπλοια ($24,04 δισ.) και τη δεύτερη θέση στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ($49 δισ.) και στα LNG Carriers ($18,13 δισ.).
Την κορυφαία τριάδα συμπληρώνει η Ελλάδα, με την αξία του εμπορικού της στόλου να ανέρχεται στα $145,8 δισ., καταγράφοντας αλματώδη άνοδο σε σχέση με πέρυσι. Στην αιχμή του δόρατος του ελληνικού στόλου βρίσκονται τα δεξαμενόπλοια, με την αξία τους να φθάνει στα $41,55 δισ., και τα LNG Carriers με αξία $19,11 δισ., κατηγορίες όπου οι έλληνες πλοιοκτήτες κρατούν τα σκήπτρα και είναι αδιαφιλονίκητοι ηγέτες. Εξίσου ισχυροί είναι και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ($52,7 δισ.) καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, ενώ είναι πέμπτη δύναμη όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (με αξία στόλου $27,7 δισ.).
Στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι πλοιοκτήτες των ΗΠΑ, με τον στόλο τους να εμφανίζει συνολική αξία $96,37 δισ. Οι αμερικανοί πλοιοκτήτες είναι πρώτοι στα κρουαζιερόπλοια, ενώ σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων βρίσκονται σε χαμηλότερες της πεντάδας θέσεις. Ωστόσο, επενδύουν αναλογικά περισσότερο στα δεξαμενόπλοια ($9,49 δισ.) και στα containerships ($8,5 δισ.) και ακολούθως στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ($6,38 δισ.).
Το top πέντε συμπληρώνουν οι πλοιοκτήτες της Σιγκαπούρης, με έναν στόλο που αξίζει $78,4 δισ. Η Σιγκαπούρη κατέχει την τέταρτη θέση στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα δεξαμενόπλοια, ενώ διαθέτει τον δεύτερο σε αξία στόλο μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) με $5,94 δισ. πίσω από την Iαπωνία που είναι πρώτη με αξία στόλου LPG Carriers στα $7,4 δισ.
Οι υπόλοιπες θέσεις
Στην έκτη θέση βρίσκονται οι γερμανοί πλοιοκτήτες, με μια αξία στόλου στα $76,79 δισ. Ξεχωρίζουν στη βιομηχανία της κρουαζιέρας και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατέχοντας και στις δύο κατηγορίες την τρίτη θέση με $12,8 δισ. και $44,9 δισ., αντίστοιχα.
Την έβδομη θέση της συνολικής κατάταξης καταλαμβάνει η Νότια Κορέα με αξία στόλου ύψους $58,2 δισ. Η εν λόγω χώρα ξεχωρίζει με την πέμπτη θέση στα bulkers ($13,18 δισ.), την πέμπτη θέση στα δεξαμενόπλοια ($9,7 δισ.) και την τέταρτη θέση στα LNG Carriers ($9,08 δισ.). Στην όγδοη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, οι πλοιοκτήτες του οποίου ελέγχουν έναν στόλο αξίας $564,5 δισ. Το Ηνωμένο Βασίλειο ξεχωρίζει για τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη που κατέχει στον στόλο της κρουαζιέρας με αξία $13,33 δισ. Στην ένατη θέση βρίσκεται η Ταϊβάν με αξία στόλου $47,8 δισ. Οι ταϊβανέζοι πλοιοκτήτες διακρίνονται ιδιαίτερα για την παρουσία τους στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου ο στόλος τους κατέχει την τρίτη θέση στον κόσμο με $32 δισ., ενώ και ο στόλος των bulkers τους με αξία $12,4 δισ. είναι στην έκτη θέση.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Νορβηγία, η οποία διαθέτει έναν στόλο αξίας $43,1 δισ. Ξεχωρίζει με τον στόλο της στα LNG Carriers, η αξία του οποίου είναι ύψους $6,4 δισ. και βρίσκεται στην πέμπτη θέση, όπως και με τον στόλο της στα LPG Carriers ($2,95 δισ.) που βρίσκεται επίσης στην πέμπτη θέση της σχετικής κατάταξης.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International