Το αστρονομικό ποσό του 1 τρισ. δολαρίων προσεγγίζει η αξία του εμπορικού στόλου των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εθνών του πλανήτη, με τον στόλο των τριών πρώτων να αξίζει πάνω από 500 δισ. δολ. Αποκαλυπτική για την «περιουσία» που διαθέτουν στη θάλασσα οι χώρες με ιστορία και παράδοση στη ναυτιλία είναι η πρόσφατη έρευνα της VesselsValue.
Παράγοντες της ναυτιλίας ξεκαθαρίζουν ότι η αξία των πλοίων είναι ένα πολύ ευμετάβλητο μέγεθος καθώς μεταβάλλεται συνεχώς ανάλογα με την πορεία των ναυλαγορών, την προσφορά και τη ζήτηση, σημειώνοντας πως πιο «δόκιμη» προσέγγιση για τη ναυτιλιακή ισχύ είναι η μεταφορική ικανότητα του κάθε στόλου. Τομέας στον οποίο η ελληνική πλοιοκτησία ξεχωρίζει, κατέχοντας την πρώτη θέση παγκοσμίως με 17% και ακολουθεί η Κίνα με 11,5%.
Με βάση την αποτίμηση της αξίας, ο κινεζικός στόλος έχει τα πρωτεία καθώς εκτιμάται πως φθάνει σήμερα στα $191 δισ. Η Κίνα, η οποία ελέγχει τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships), επωφελήθηκε από την εκτόξευση της ζήτησης για containerships, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση από τη δεύτερη όπου ήταν πέρυσι.
Οι Κινέζοι διαθέτουν αξιόλογη δύναμη και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση (συνολική αξίας $53,2 δισ.), όπως και στα δεξαμενόπλοια ($27,17 δισ.), ενώ βρίσκονται στην τρίτη θέση όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα LNG Carriers ($10,46 δισ.). Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται η Ιαπωνία, με την αξία του εμπορικού στόλου της να φθάνει στα $187,6 δισ. Οι γιαπωνέζοι πλοιοκτήτες κατέχουν την πρώτη θέση στα bulkers ($62,9 δισ.), την τρίτη θέση στα δεξαμενόπλοια ($24,04 δισ.) και τη δεύτερη θέση στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ($49 δισ.) και στα LNG Carriers ($18,13 δισ.).
Την κορυφαία τριάδα συμπληρώνει η Ελλάδα, με την αξία του εμπορικού της στόλου να ανέρχεται στα $145,8 δισ., καταγράφοντας αλματώδη άνοδο σε σχέση με πέρυσι. Στην αιχμή του δόρατος του ελληνικού στόλου βρίσκονται τα δεξαμενόπλοια, με την αξία τους να φθάνει στα $41,55 δισ., και τα LNG Carriers με αξία $19,11 δισ., κατηγορίες όπου οι έλληνες πλοιοκτήτες κρατούν τα σκήπτρα και είναι αδιαφιλονίκητοι ηγέτες. Εξίσου ισχυροί είναι και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ($52,7 δισ.) καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, ενώ είναι πέμπτη δύναμη όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (με αξία στόλου $27,7 δισ.).
Στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι πλοιοκτήτες των ΗΠΑ, με τον στόλο τους να εμφανίζει συνολική αξία $96,37 δισ. Οι αμερικανοί πλοιοκτήτες είναι πρώτοι στα κρουαζιερόπλοια, ενώ σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων βρίσκονται σε χαμηλότερες της πεντάδας θέσεις. Ωστόσο, επενδύουν αναλογικά περισσότερο στα δεξαμενόπλοια ($9,49 δισ.) και στα containerships ($8,5 δισ.) και ακολούθως στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ($6,38 δισ.).
Το top πέντε συμπληρώνουν οι πλοιοκτήτες της Σιγκαπούρης, με έναν στόλο που αξίζει $78,4 δισ. Η Σιγκαπούρη κατέχει την τέταρτη θέση στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα δεξαμενόπλοια, ενώ διαθέτει τον δεύτερο σε αξία στόλο μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) με $5,94 δισ. πίσω από την Iαπωνία που είναι πρώτη με αξία στόλου LPG Carriers στα $7,4 δισ.
Οι υπόλοιπες θέσεις
Στην έκτη θέση βρίσκονται οι γερμανοί πλοιοκτήτες, με μια αξία στόλου στα $76,79 δισ. Ξεχωρίζουν στη βιομηχανία της κρουαζιέρας και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατέχοντας και στις δύο κατηγορίες την τρίτη θέση με $12,8 δισ. και $44,9 δισ., αντίστοιχα.
Την έβδομη θέση της συνολικής κατάταξης καταλαμβάνει η Νότια Κορέα με αξία στόλου ύψους $58,2 δισ. Η εν λόγω χώρα ξεχωρίζει με την πέμπτη θέση στα bulkers ($13,18 δισ.), την πέμπτη θέση στα δεξαμενόπλοια ($9,7 δισ.) και την τέταρτη θέση στα LNG Carriers ($9,08 δισ.). Στην όγδοη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, οι πλοιοκτήτες του οποίου ελέγχουν έναν στόλο αξίας $564,5 δισ. Το Ηνωμένο Βασίλειο ξεχωρίζει για τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη που κατέχει στον στόλο της κρουαζιέρας με αξία $13,33 δισ. Στην ένατη θέση βρίσκεται η Ταϊβάν με αξία στόλου $47,8 δισ. Οι ταϊβανέζοι πλοιοκτήτες διακρίνονται ιδιαίτερα για την παρουσία τους στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου ο στόλος τους κατέχει την τρίτη θέση στον κόσμο με $32 δισ., ενώ και ο στόλος των bulkers τους με αξία $12,4 δισ. είναι στην έκτη θέση.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Νορβηγία, η οποία διαθέτει έναν στόλο αξίας $43,1 δισ. Ξεχωρίζει με τον στόλο της στα LNG Carriers, η αξία του οποίου είναι ύψους $6,4 δισ. και βρίσκεται στην πέμπτη θέση, όπως και με τον στόλο της στα LPG Carriers ($2,95 δισ.) που βρίσκεται επίσης στην πέμπτη θέση της σχετικής κατάταξης.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς