
Αυξημένες τιμές αλλά και ελλείψεις στα μικρά, φθηνά μοντέλα από «δεύτερο χέρι» συνθέτουν την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, τη στιγμή που οι πολύμηνες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων μοντέλων – λόγω της έλλειψης στα τσιπ – έχει δυσχεράνει τις ανταλλαγές αυτοκινήτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές των μεταχειρισμένων να παρουσιάζουν αύξηση από 10 – 20% ανάλογα με το μοντέλο, την ηλικία και τον κυβισμό του μεταχειρισμένου.
«Σήμερα, εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων στις παραγγελίες των καινούργιων ΙΧ έχει επηρεαστεί σημαντικά και η αγορά του μεταχειρισμένου, αφού έχουν ελαττωθεί αισθητά οι ανταλλαγές αυτοκινήτων από δεύτερο χέρι, στις αντιπροσωπείες» αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), Κώστας Κυράτσος. Κάτι που έχει επηρεάσει τις τιμές τους.
Ο ίδιος αναφέρει πως από την έναρξη της πανδημίας και έως και σήμερα παρατηρείται μεγάλη στροφή στα μικρά – φθηνά ΙΧ, επειδή, όπως αναφέρουν οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θέλουν να χρησιμοποιούν για υγειονομικούς λόγους τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα μικρά, μεταχειρισμένα να είναι πλέον ανάρπαστα και οι τιμές τους να έχουν πιάσει… ταβάνι. «Οντως, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί. Η αύξηση αυτή εξαρτάται από κατηγορία σε κατηγορία αλλά τη μεγαλύτερη αύξηση τη βλέπουμε στα μικρά, που έχουν μεγάλη ζήτηση», σημειώνει με έμφαση.
Μένουν στο… ράφι
Σήμερα, το μεγαλύτερο τμήμα των αγοραστών που στρέφονται στα μεταχειρισμένα αγοράζουν ένα μικρό ή μικρομεσαίο αυτοκίνητο, ενώ σχεδόν μηδενικό είναι το ενδιαφέρον για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που μένουν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα απούλητα. Ιδιαίτερα τα μοντέλα άνω των 1.800 και 2.000 κ.εκ. απασχολούν το 2% των ενδιαφερομένων. Παρά τις αυξημένες τιμές, η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων σημειώνει σημαντική αύξηση.
Συγκεκριμένα, από τις αρχές της χρονιάς και έως τον Οκτώβριο οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έχουν αγγίξει τις 53.000 μονάδες – πέρσι, το αντίστοιχο διάστημα ήταν 45.800 μονάδες – ενώ οι μεταβιβάσεις το δεκάμηνο του 2021 έχουν φθάσει τις 300.000 οχήματα.
Και όλα αυτά τη στιγμή που σήμερα στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται πλέον οι μισές εταιρείες, όπως σημειώνει ο κ. Κυράτσος. «Με την εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται πλέον 3.000 επιχειρήσεις, όταν πριν από την κρίση υπήρχαν 6.000 εταιρείες».
Τα μέλη του ΣΤΕΕΑΕ τονίζουν ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων εισαγωγής παραμένουν αυξημένες εξαιτίας και του άδικου τρόπου φορολόγησης που συντελείται στην Ελλάδα, παρόλο που η Κομισιόν έχει προειδοποιήσει τη χώρα μας ότι πρέπει να εναρμονίσει τους φόρους των μεταχειρισμένων με αυτές που ισχύουν και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, διαφορετικά θα επιβληθούν βαριά πρόστιμα.


Latest News

Το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Καμπανάκι από το ΚΕΠΕ
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική αγορά εργασίας –και συνολικά η χώρα– είναι το δημογραφικό, τονίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΕ, Παναγιώτης Λιαργκόβας
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Τα 2+1 ατού για την προσέλκυση νέων επενδύσεων – Το στοίχημα της Ελλάδας
Τι λένε παράγοντες της αγοράς για την ικανότητα της Ελλάδας να διατηρήσει τους ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης – Το αγκάθι της αβεβαιότητας

Πιερρακάκης: Δεν δίνουμε υποσχέσεις – Δίνουμε λύσεις
Τι αναφέρει ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης για τα μέτρα ενίσχυσης που ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Σε δημόσια διαβούλευση ο νέος αναπτυξιακός - Τα 12 καθεστώτα κρατικής ενίσχυσης
Σκοπός του σχετικού σχεδίου νόμου είναι η προσαρμογή στις νέες ανάγκες της ελληνικής οικονομίας

Στην Ουάσιγκτον ο Πιερρακάκης για τη Σύνοδο του ΔΝΤ - Ποιους θα συναντήσει
Την Πέμπτη 24 Απριλίου, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τη Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα

Η μεγάλη στροφή των δανειοληπτών στα σταθερά επιτόκια
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα έφθασε το ποσοστό των δανειοληπτών που επιλέγουν σταθερά επιτόκια σε στεγαστικά αλλά και καταναλωτικά δάνεια

Τι σημαίνουν για την ελληνική οικονομία τα υπερπλεονάσματα του 2024
Η μεγάλη υπεραπόδοση των φορολογικών εσόδων που έχει τη βάση της στην εκτεταμένη ακρίβεια και τα μακροοικονομικά μεγέθη
![Ενοίκια: Ποιοι δικαιούνται την επιστροφή ενός ενοικίου κάθε χρόνο [Παραδείγματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_akinhta_metavivaseis-1024x600-1-1-600x352.png)
Ποιοι δικαιούνται την επιστροφή ενός ενοικίου κάθε χρόνο [Παραδείγματα]
Το μέγιστο ποσό επιστροφής για την κύρια κατοικία ανέρχεται σε 800 ευρώ επαυξανόμενο κατά 50 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο του ενοικιαστή

Νέο μπλόκο της Δικαιοσύνης στα μπόνους δόμησης - Φρένο και στις σοφίτες
Στον «πάγο» μπαίνουν οι σοφίτες στο πλαίσιο των μπόνους δόμησης - Κρίθηκε ως αντισυνταγματική η μη προσμέτρησή τους στον συντελεστή δόμησης μιας οικοδομής