Στα 110,2 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Κρι Κρι στο εννεάμηνο του 2021, αυξημένος κατά 7,3% ενώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων ήταν 19,1 εκατ. ευρώ έναντι 18,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Κατά το γ’ τρίμηνο της χρήσης 2021, τα έσοδα της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας σημείωσαν αύξηση (+2,4%), ωστόσο τα κέρδη προ φόρων και τόκων εμφάνισαν πτώση (-1,2%). Επιπλέον, κατά την εν λόγω χρονική περίοδο, δεν υπήρξαν σημαντικές μεταβολές στη δανειακή θέση και την κεφαλαιακή διάρθρωση, καθώς και σε λοιπά μεγέθη της κατάστασης χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας, γνωστοποιεί η εισηγμένη.
Επιπτώσεις από την εξάπλωση της Covid-19
Η Διοίκηση της εταιρείας έχει λάβει σειρά μέτρων για τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιδράσεων στις δραστηριότητές της. Καθ’ όλη τη διάρκεια της υγειονομικής αυτής κρίσης, αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα η ασφάλεια των εργαζομένων. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία έχει αναπτύξει τις ακόλουθες πρωτοβουλίες μέσω της σύστασης μια ειδικής ομάδας, η οποία αναφέρεται στην Ανώτατη Διοίκηση, παρακολουθώντας όλες τις σχετικές εξελίξεις και αξιολογώντας τις πιθανές επιπτώσεις της Covid-19.
Η Ομάδα, ευθυγραμμιζόμενη με όλα τα πρωτόκολλα του ΠΟΥ, του ΕΟΔΥ και των λοιπών αρμόδιων αρχών, έχει ήδη εκπονήσει και θέσει σε πλήρη εφαρμογή ένα σχέδιο διασφάλισης της επιχειρησιακής συνέχειας. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει και πρόσθετο σχεδιασμό σχετικά με το προσωπικό που εκτελεί λειτουργίες κρίσιμες για την παραγωγή και γενικά για την επιχειρησιακή συνέχεια, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος διακοπής λειτουργίας. Επίσης, τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν περιορισθεί στο ελάχιστο και εφαρμόζονται, όπου είναι δυνατό, συστήματα για απομακρυσμένη εργασία (τηλεργασία). Τέλος, έχουν τεθεί σε εφαρμογή έκτακτες ρυθμίσεις για εργαζόμενους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και πολιτικές που απαιτούν από το προσωπικό να αναφέρει τυχόν ύποπτα συμπτώματα. Πλέον, από την εμπειρία που έχουμε συγκεντρώσει, διαφαίνεται ότι η εταιρεία μπορεί να διαχειριστεί τους κινδύνους που επιφέρει η υγειονομική κρίση της Covid-19 με αποτελεσματικό τρόπο.
Σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19 και τη χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας, οι επιπτώσεις της δεν αναμένεται να έχουν ουσιαστική επίδραση στη συνέχιση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και στα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα. Επιπλέον, η εταιρεία διαθέτει ισχυρή χρηματοοικονομική θέση, εξαιρετικά χαμηλό καθαρό συντελεστή μόχλευσης και συνολική διαθέσιμη ρευστότητα που αγγίζει τα 13 εκατ. ευρώ.
Επιπτώσεις από την ενεργειακή κρίση
Η τρέχουσα παγκόσμια ενεργειακή κρίση επιδρά πολυεπίπεδα στην κοστολογική βάση της εταιρείας. Κατ’ αρχάς, με άμεσο τρόπο, αυξάνοντας το κόστος για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, που χρησιμοποιούνται κατά την παραγωγική διαδικασία. Στη χρήση 2020, οι δαπάνες ενέργειας αποτέλεσαν περίπου το 2% του συνόλου των δαπανών. Ακόμη, με έμμεσο τρόπο, επηρεάζει αυξητικά τα κόστη μεταφορών και διανομής. Στη χρήση 2020, οι δαπάνες αυτές αποτέλεσαν περίπου το 5% του συνόλου των δαπανών.
Τέλος, η τρέχουσα ενεργειακή κρίση επιβαρύνει με επιπλέον κόστη και διάφορα άλλα τμήματα της εφοδιαστικής μας αλυσίδας. Για παράδειγμα, έχει επιδράσει καταλυτικά στην αύξηση του κόστους παραγωγής γεωργικών προϊόντων, με συνέπεια να επιβαρύνεται το κόστος των ζωοτροφών και άρα το κόστος παραγωγής του νωπού γάλακτος. Επίσης, οι τιμές του πλαστικού, το οποίο αποτελεί βασικό υλικό συσκευασίας, έχουν αυξηθεί σημαντικά.
Εκτίμηση για την εξέλιξη των δραστηριοτήτων κατά το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2021, η διοίκηση της Κρι-Κρι διατηρεί επιφυλακτική στάση. Το προσφάτως διαμορφούμενο πληθωριστικό περιβάλλον έχει επηρεάσει και τα κόστη βασικών εισροών μας. Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα έχουμε υποστεί ανατιμήσεις στα μεταφορικά κόστη και στην ενέργεια. Παράλληλα, έχει γίνει έντονη η πίεση για ανατιμήσεις σε βασικές α’ ύλες που χρησιμοποιούμε και σε υλικά συσκευασίας.
Από την εξέλιξη αυτή, τα περιθώρια κερδοφορίας μας ενδέχεται να πιεστούν, παρά τις προσπάθειές μας για μετακύλιση μέρους της αύξησης του κόστους μας, στις τιμές πώλησης των προϊόντων.
Η Διοίκηση παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην αγορά των πρώτων υλών και ενέργειας και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή διαχείριση των ανωτέρω εξελίξεων και τον περιορισμό των αρνητικών συνεπειών στα χρηματοοικονομικά της αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα, η εκτίμηση της Διοίκησης είναι ότι στη χρήση 2021 θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων σε μονοψήφιο ποσοστό και μικρή υποχώρηση των περιθωρίων λειτουργικής κερδοφορίας.
Latest News
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο